V následujícím článku přináším tipy k příslušenství, které používám jak na horském, tak silničním kole.
Jak jsem psal v přechozím článku, mám rád čistý design bez rušivých elementů, a to platí i u příslušenství.
Košíky na láhev bývají už samy o sobě rušivým prvkem, a co teprve když vyrazíte bez lahve. A právě tady jde značka Fidlock jinou cestou. Kromě elegantního designu spočívá kouzlo Fidlocku v magnetickém systému uchycení, takže láhev za jízdy nemůže spadnout. Snadno se uvolňuje pohybem do strany. Kromě lahve jsem od Fidlocku pořídil také poměrně objemnou, voděodolnou brašnu na nářadí, kam se vejde spoustu věcí, jen telefon s více než 6,5" ne.
Často se vracím za tmy, proto jsou pro mě velmi důležitá světla. Nejenom abych viděl, ale také byl viděn. Zkusil jsem několik světel od Force a Lezyne. Dlouho vedlo zadní světlo Lezyne Laser Drive, které na silnici „kreslí“ červené čáry vzdálené asi 40 cm z každé strany. Působí to velice efektně a řidiči na to dobře reagují. Na nejvyšší úrovni svícení disponuje 250 lumeny a vydrží cca 1,5-2 hodiny. Když se baterie dostane pod určitou úroveň, laserové čáry na silnici zmizí a světlo začne blikat v úsporném módu. Nepodařilo se mi bohužel zjistit, jak dlouho v tomto režimu vydrží.
Od roku 2023 vozím zadní světlo a radar Garmin Varia RTL515, se kterým mohu sledovat provoz za sebou. Radar má i Bluetooth, takže si lze do telefonu nainstalovat aplikaci, a nepotřebujete tak zařízení Garmin pro zobrazení
provozu za vámi. Radar hodnotím jako velmi dobrého pomocníka nejen na silnici, ale i na cyklostezce, kdy díky funkci "peloton" můžete jet s kamarády vedle sebe, povídat si a jakmile se k vám blíží jiný cyklista, tak se zařadíte a nepřekážíte tím rychlejším jezdcům.
Co se týká předního světla, mohu vám doporučit přední světlo Lezyne Macro Drive 1300XXL, se kterým vidím stejně jako při jízdě autem. Občas se mi i stane, že na mě blikají protijedoucí auta, přestože mám světlo sklopené, abych vozidla oslňoval co nejméně. Na plný výkon světlo vydrží cca 2,5 hodiny, je-li nová baterie. Z mého pohledu se jedná o skvělý kompromis, pokud chcete velmi dobře vidět a zároveň nechcete mít světlo s oddělenou baterií.
Další nezbytnou součástí vybavení kola je pumpička. Pořídil jsem si Lezyne HP Drive Medium. Lezyne byla jasná volba, protože se může pochlubit integrovanou hadičku dlouhou 14 cm a vhodnou jak na galuskový, tak i autoventilek.
Poslední částí vybavení kola je navigace. Na Cannondale Trail jsem měl tachometr Sigma 14.16 STS, byl jsem s ním spokojen, ale na F-Si jsem už nechtěl mít snímač na vidlici, a tak jsem pokukoval po computeru s GPS. Nechtěl jsem nic drahého, a tak se nabízel Sigma Pure 1, ale po doporučení kolegou jsem nakonec vybral Sigma ROX 7.0. Jedná se o výbornou navigaci se snadným nahráváním mapových GPX souborů přes software Sigma Data Center.
Po pořízení radaru Garmin Varia RTL 515 jsem si musel vybrat, zda budu vozit na řidítkách mobil s aplikací, nebo si pořídím něco od Garminu. Zvolil jsem druhou možnost a pořídil navigaci Garmin 530. Funkcí to má jako japonská kalkulačka, že je všechny nevyužiji, ale pro zobrazení dat z radaru nutné. S navigací jsem maximálně spokojen, mapy nahrávám přes aplikaci Garmin Connect a ujeté trasy včetně všemožných dat o výkonu mám kdykoliv k dispozici.
Výše popsané příslušenství používám i na svém druhém kole Storck Durnario, jež je výsledkem dalšího přechodu a sice z Cannondale CAAD10, které jsem si pořídil na podzim 2013. Ale o tom v dalším článku.
Lukáš, Koloshop.cz
Líbil se Vám článek? Dejte nám vědět dole v komentářích. V případě jakýchkoliv dotazů nás prosím kontaktujte - telefonicky na čísle 417 532 677, e-mailem na info@koloshop.cz. Můžete také navštívit jednu z našich kamenných prodejen nebo využít kontaktní formulář níže.
Pokud hledáte levnější variantu k cyklistickým radarům Garmin, pak můžete zvolit například Magene L508. Stejně jako Garmin kombinuje funkce chytrého zadního světla a bezpečnostního radaru. Jak…
Když se řekne Lezyne, jako první se mi vybaví vlastnosti jako kvalita, odolnost a v neposlední řadě elegantní design. Tato značka má ve své nabídce, mimo jiné, celou řadu nářadí a multiklíčů, jenž se…
Stále větší jméno na základě magnetizace cyklistický výrobků získává společnost Fidlock. Pár informací o firmě a zkušenost s jejími výrobky nám připravil náš kolega Míra v následujícím článku.
Vedle hnací soustavy každého dopravního prostředku jde ruku v ruce brzdná soustava, kde tvoří nejpodstatnější část celého systému. U jízdního kola tomu není jinak. Aby vaše kotoučové brzdy plnily…
V několika našich předešlých článcích jsme již zmínili takzvaný "bezdušový systém". Rádi bychom vám následujícím článkem chtěli vysvětlit, o co vlastně jde a co je pro tento systém potřeba.
Řetěz je jeden z nejvíce namáhaných a také často měněných komponentů. Vyplatí se mu věnovat pozornost. Ať už jde o jeho správnou údržbu (mytí, mazání), správné spojení nebo určení odpovídající délky.…
Kvalita prověřená časem
Pouze ověřené produkty
Poradíme vám s výběrem
V zázemí dvou prodejen
Po - Pá: 9:00 až 17:30 hod.
Odpovíme do 24 hodin