Jaká je noční můra každého bikera? Přijít ke kolu, které je špinavé, nefunkční a vydává spoustu nepříjemných zvuků. V tomto článku se zaměříme na to, jaký je správný postup při čištění kola, jak udržet kolo čisté a jaké produkty od značky Peaty’s se k tomu nejlépe hodí. Tohle vše lze samozřejmě aplikovat na všechny druhy jízdních kol – od silničních, přes horská až po celoodpružená kola.
Peaty’s je britská značka cyklokosmetiky vyvýjená jezdci pro jezdce. Nabízí širokou paletu produktů od maziv, přes čistící prostředky, až po bezdušové tmely a ventilky. Spoluzakladatelem je legendární britský sjezdař Steve Peat, který do celého procesu vnáší nepřeberné množství zkušeností nabytých za desítky let působení v cyklistice. Hlavní myšlenkou Peaty’s je vyrábět produkty, které umožní jezdcům dosáhnout maximálního výkonu a zároveň jsou vyráběny tím nejekologičtějším způsobem.
Existuje mnoho způsobů, jak si správně čistit kolo. Žádný není nejlepší, ani nejhorší a v konečném důsledku je to vždy o tom, kdo kolo umývá a jaké k tomu má zrovna podmínky. I přesto doporučujeme následující postup, který máme prověřený. Jako úplně první věc kolo ostříkejte čistou vodou, aby všechny zaschlé nečistoty trochu změkly a šly snáze umýt.
Může se to zdát jako zbytečnost, ale důrazně doporučujeme první umýt tu nejšpinavější věc, kterou na kole máte - pohon. Skvěle se na to hodí Foaming Drivetrain Degreaser, který stačí nastříkat na kazetu/řetěz/kliky, nechat pár minut působit a opláchnout vodou.
Po pohonu se můžeme pustit do mytí celého kola. Produkt LoamFoam Cleaner pomocí rozprašovače naneste na celé kolo, nechte pár minut působit a poté jen opláchněte vodou. Pokud je kolo znečištěno více, pomůže sada kartáčů Brush Set. Na rám a vidlici se hodí kartáč Bog Brush, na těžce dostupná místa se dostanete snáze s kartáčem Detail Brush, zbytky nečistot z pohonu očistíte kartáčem Drivetrain Brush a nezapomínejte ani na pláště, které vyčistíte kartáčem Tyre Brush.
Po umytí kola byste jej měli vždy pořádně osušit. Jednak proto, aby nikde zbytečně nezůstávala voda a pak také proto, aby na rámu a komponentech nezůstaly viditelné stopy po zaschlých kapkách vody. K tomuto účelu se skvěle hodí bambusové hadříky Peaty’s. Proč bambusové? Jsou 100% přírodní a nezatěžují životní prostředí.
Po usušení kola nezapomeňte na jeho konzervaci. Nyní by měli zpozornět především majitelé celoodpružených kol, která mají mnohem více pohyblivých prvků než pevná horská kola. Nejprve doporučujeme použít sprej PT17, který vytlačí vlhkost ze spojů, vytvoří antikorozní film a zároveň odpuzuje vodu a špínu.
Posledním dílkem do skládačky je samotné leštění. Na to se nejlépe hodí prostředek Protect & Silicon Shine. Jeho použitím dodáte kolu zářivý lesk, rozjasníte barvy, snížíte tření pohyblivých komponentů a zároveň ochráníte gumové a plastové části před vysycháním. Protect & Silicon Shine navíc vytváří ochranný film, který zabraňuje zasychání bláta a nečistot na povrchu kola.
Pozor, myslete na to, že při použití přípravků PT17 a Protect & Silicon Shine se musíte vyhnout potřísnění brzd vašeho kola!
V Peaty’s myslí i na ty, kteří sice na kole nejezdí, ale mají doma někoho kdo ano. Dali hlavy dohromady a připravili několik dárkových sad produktů Peaty’s, se kterými nikdy nesáhnete vedle.
Populární je sada s názvem Cleane degrease lube která obsahuje čistič pohonu Foaming Drivetrain Degreaser, mycí přípravek LoamFoam a mazání na řetěz All weather.
Pokud byste chtěli bikerovi doma udělat opravdu velkou radost, doporučujeme Peaty’s Complete Bicycle Cleaning Kit. Tento set obsahuje mycí přípravek, čistič pohonu, mazivo All Weather, kartáče Bog Brush a Drivetrain Brush, bambusovou utěrku, a hlavně velký plastový box pro snadné skladování.
Článek byl převzat ze serveru www.aspire.eu/cz/blog/
A jak jste na tom vy? Je pro Vás mytí kola zábava nebo trest? A jakou značku cyklokosmetiky máte nejradši? Podělte se s námi v komentářích.
Co přesně jsou ty bezduše a kolik práce je s instalací? Náš branďák Pavel vám to v následujícím videu ukáže.
Jestli jsi bajker/ka, musíš se umět o své kolo aspoň trochu postarat. Já jsem zastánce spíše občasného mytí, ale pravidelného mazání. Tím, že v sezóně na kole sedím převážnou většinu týdne, nemá pro…
Vedle hnací soustavy každého dopravního prostředku jde ruku v ruce brzdná soustava, kde tvoří nejpodstatnější část celého systému. U jízdního kola tomu není jinak. Aby vaše kotoučové brzdy plnily…
V několika našich předešlých článcích jsme již zmínili takzvaný "bezdušový systém". Rádi bychom vám následujícím článkem chtěli vysvětlit, o co vlastně jde a co je pro tento systém potřeba.
Řetěz je jeden z nejvíce namáhaných a také často měněných komponentů. Vyplatí se mu věnovat pozornost. Ať už jde o jeho správnou údržbu (mytí, mazání), správné spojení nebo určení odpovídající délky.…
Kvalita prověřená časem
Pouze ověřené produkty
Poradíme vám s výběrem
V zázemí dvou prodejen
Po - Pá: 9:00 až 17:30 hod.
Odpovíme do 24 hodin