Společnost SKS je za své roky působení na trhu cyklopříslušenství již dobře známá. Své k tomu má co říci i náš kolega Míra, který používá blatníky od této značky.
Je to už více než 101 let od uplynutí doby, kdy Karl Scheffer-Klut, rodák z německé vesnice Sundern založil firmu SKS Germany. Působnost této firmy na cyklistickém trhu se datuje od roku 1932, předtím se soustředila na výrobu garnýží. My se však pozastavíme ještě o jednapadesát let později a to v roce 1983. Ve stejném roce SKS převzala firmu Bluemels, a tak se na továrních pásech objevily první SKS blatníky. Do dnešního dne se vyrobilo nespočet těchto blatníků, které se používají na silničních, trekingových, městských a i horských kolech.Blatníky jsou určené především cyklistům, které neodradí nepříznivé počasí a zasedají za řídítka svých kol, ať už je venku mokro a lije jako z konve, sněží a nebo třeba padají trakaře. V takové situaci hraje důležitou roli také výběr správného oblečení, protože jak praví známé norské příšloví: „Neexistuje špatné počasí, ale jen oblečení." V případě "oblečení kola" tomu není jinak.
Vše se odvíjí od toho, jak často a kde jezdíte. Značka SKS nabízí širokou škálu kvalitních blatníků, takže si vybere opravdu každý. Já mám momentálně na svém horském kole nainstalovanou sadu SKS Bluemels U75 Long. Blatníky jsou plastové s kovovými vzpěrami, které slouží k připevnění a ke stabilizaci. Vzpěry oceníte zejména, jestli často projíždíte například lesními cestami, protože celkem dobře dokáží eliminovat nepříjemné „drnčení" blatníků, které vás už nebude doprovázet pokaždé, když projedete nějakou nerovností na cestě. Vzpěry i plasty mají černou barvu s logem SKS, přičemž délka předního blatníku je 68 cm a zadního 112 cm. Sada je dodávána se šrouby, pásky a ostatním příslušenstvím, které budete pro montáž potřebovat. Máte-li však přední odpruženou vidlici, tak bude ještě potřeba dokoupit plastové SKS objímky, které nejsou součástí balení. Při montáži doporučuji, aby jste si dali mezi styčné plochy blatníků a rámu například ochranou fólii nebo kus gumy od duše, aby při jízdě nedocházelo ke přílišnému tření, které by mohlo poškodit lak na vašem kole.
Vzhledem k tomu, že jezdím na kole do práce a z práce téměř každý den a znám ten pocit, když dojíždím s kompletně promočeným oblečením třeba i několik dní po sobě, tak jsem se rozhodl pro nejdelší a nejširší blatníky, které značka SKS nabízí a to ve verzi Long. Ze zkušenosti dobře vím, že s blatníky se nevyplácí šetřit, protože ty menší možná budou vypadat „na oko" lépe, ale jejich funkčnost nebude ani zdaleka tak velká. Možná si říkáte: „Proč vozit blatníky, když venku prší, pak přeci stejně zmoknu?" To je samozřejmě pravda, ale je mnoho dní, kdy je venku po dešti a jsou všude samé louže. V takovém případě pak už jen stačí, abyste párkrát šlápnuli do pedálů a hned jste také mokří. Nemluvě o tom, když bez blatníků zajedete do bláta.
Celkem jsem vyzkoušel už celou řadu blatníků i od jiných značek, ale SKS Bluemels U75 Long se mi osvědčily ze všech nejvíce. Díky vzpěrám dobře drží a jsou dostatečně široké. Nyní je testuji s plášti Continental Mountain King III o rozměrech 29 x 2,3 palce vpředu i vzadu. Zatím vše bez problémů i v poměrně hlubokém sněhu, i když tento rozměr bude pravděpodobně pro dané blatníky limitní. Vozím je hlavně v jarních a zimních měsících, protože jak by můj kolega, Jára, řekl: „V zimě se na krásu nehraje.“ A právě v tomto ročním období jsou blatníky velmi zapotřebí, ať už z důvodů deště, sněhu, bláta a nebo posolených silnic, které se s našimi koly moc nemusí. Takže chcete-li mít na kole za jízdy větší komfort i v nepříznivém počasí, pak jsou blatníky určené přímo pro vás.
Ať už jste příznivci blatníků a nebo ne, tak na závěr popřeji do celého roku 2023 co možná nejvíce slunečních dní.
Míra, Koloshop.cz
Vedle hnací soustavy každého dopravního prostředku jde ruku v ruce brzdná soustava, kde tvoří nejpodstatnější část celého systému. U jízdního kola tomu není jinak. Aby vaše kotoučové brzdy plnily…
V několika našich předešlých článcích jsme již zmínili takzvaný "bezdušový systém". Rádi bychom vám následujícím článkem chtěli vysvětlit, o co vlastně jde a co je pro tento systém potřeba.
Řetěz je jeden z nejvíce namáhaných a také často měněných komponentů. Vyplatí se mu věnovat pozornost. Ať už jde o jeho správnou údržbu (mytí, mazání), správné spojení nebo určení odpovídající délky.…
Kvalita prověřená časem
Pouze ověřené produkty
Poradíme vám s výběrem
V zázemí dvou prodejen
Po - Pá: 9:00 až 17:30 hod.
Odpovíme do 24 hodin