Etapový závod Giro delle Dolomiti letos už 44. ročník a můj osmý. Po složitém "covid" roce jsme se v červenci s kamarády Milošem a Jardou vydali na tento závod, který označuji za takovou oslavu silniční cyklistiky. S velkým očekáváním, jak to asi proběhne organizačně a jaká covid omezení nás čekají. Pro představu, na závodě bylo 270 cyklistů , kteří 80 % trasy jedou společně poklidným tempem. Doprovází nás doprovodná auta, mechanické vozy, sanitka a řada motorek s policisty, kteří se starají o postupnou uzávěrku silnic, aby vždy pravý jízdní pruh byl pro nás volný.
Jeden či dva kopce v každé etapě se jedou na čas. Časy z těchto měřených úseků se sčítají a z toho se tvoří celkové pořadí. Člověk si během etapy popovídá, kochá se krásou přírody, nemusí řešit provoz na silnicích a pak si i pěkně zazávodí. K tomu pořadatelé zajištují občerstvovačky, na kterých každému závodníkovi vezou jeho batoh s náhradním oblečením, a na konci etapy i pro všechny oběd. Covid se na závodě naštěstí projevil jen tím, že chyběli cyklisté z Norska a Ruska a tím nás bylo o 200 závodníků méně. Plus každý den nám změřili před startem teplotu. Ale ještě měsíc před závodem měli pořadatelé zamotanou hlavu. Jak nám říkala ředitelka závodu, hygiena měla podmínku, že nás budou muset každý den testovat. To jim ale 14 dní před závodem zrušili. Pořadatelé všech závodů to nemají v dnešní době jednoduché a patří jim za to obdiv, že se i přesto, že netuší v době příprav, jaké povinnosti budou mít v době závodu. Cyklistika je v Itálii hned po fotbale národní sport a tak je zcela normální, že alespoň v jedné etapě uzavřou centrum 100 tisícového Bolzana a provedou nás městem, aby nás bylo pořádně vidět.
Mě vystavilo tělo v první etapě stopku. Únava z cesty autem se projevila a tak jsem nabral po první etapě několika minutovou ztrátu. Druhý den nám nepřálo počasí a nakonec musela být etapa kvůli bezpečnosti zrušena. Na další etapy se už počasí zlepšovalo a já postupně napravoval ztrátu z prvního dne. Poslední roky se soustředím na ultra. A tak jsou mojí výhodou pozdější etapy a nejlépe měřené kopce po 100 km a 2000 nastoupaných metrech. Nakonec se mi podařilo být v 6. etapě celkově na 18. místě a v celkovém pořadí nakonec 48. místě a 14 v kategorii. Týmový kolega Miloš Klemsa na 134. místě a 17. v kategorii.
Pavel Filípek, ambasador Koloshop.cz
Rozlučme se s časy, kdy jsme museli zjišťovat nesmyslné kompatibility jednotlivých sad Shimano, kdy jeden druh řetězu fungoval vždy jen s jedním druhem kazety, přehazovačky a převodníku a přivítejme…
SRAM přichází se svou nejnovější sadou silničních komponentů SRAM RED AXS, která je navržena tak, aby nabídla bezkonkurenční výkon a pohodlí pro každého cyklistu. Díky naší exkluzivní spolupráci máme…
Další novinkou v naší nabídce je silniční kolo Cervélo Soloist Force eTap AXS, které představuje revoluční upgrade v designu aero silničních kol. Nový Soloist se vymaňuje z tradičních postupů, kdy je…
Kvalita prověřená časem
Pouze ověřené produkty
Poradíme vám s výběrem
V zázemí dvou prodejen
Po - Pá: 9:00 až 17:30 hod.
Odpovíme do 24 hodin