Elektrokolo, dle nařízení Evropské Unie, je šlapací jízdní kolo s pedály, které je vybaveno přídavným elektrickým motorem s maximálním trvalým výkonem nižším nebo rovným 250 W, jehož motor je vyřazen z činnosti, jestliže cyklista přestane šlapat, a jinak je jeho výkon postupně snižován až do vyřazení motoru z činnosti, dokud rychlost vozidla nedosáhne 25 km/h.
Spojené státy mají rychlostní limit nastaven na 32km/h, což je za nás naprosto dostačující. Iniciativa jezdců na elektrokolech poslední roku lobuje za zvýšení tohoto limitu právě na úroveň US.
Na klasickém kole bez motoru, šlapete na rovince průměrných 28-32km/h. Možná si řeknete, že to už není takový rozdíl, avšak na kole ten rozdíl poznáte určitě. Elektrokolo Vám při 25km/h vypne motor a rychlostní rozdíl budete muset dorovnat šlapáním, které je znatelně těžší.
Proto zde přichází možnost čipu - tuningu. Do motoru vložíme čip, který “přeprogramuje” řídící jednotku, aby ignorovala tovární nastavení a řídila se právě čipem.
Maximální rychlost se tak navýší na z 25km/h na 50km/h. Čip se dá i za jízdy tlačítkem vypnout a opětovně zapnout.
Motory, které se dají zrychlit pomocí speedboxu:
Bafang M400
Bosch
Yamaha
SyncDrive
Shimano
U elektrokol Crussis jde rychlostní limit upravit i skrze diagnostiku, bez nutnosti čipu. Tento způsob zrychlení Vám umožní maximální rychlost až 50km/h, avšak reálnou maximální rychlost doporučujeme nastavit na cca 36km/h. Obecně platí, že zrychlení pomocí speedboxu je lepší a lépe ovládá řidící jednotku.
Nejčastější použití čipu je u celoodpružených kol, s kterými vyjíždíte na traily a potřebujete energii hlavně na cestu z kopce. Přejezdy mezi traily nebo cesta domů mohou být zbytečně pomalé, či ubíjející.
Další využití je pro cyklisty, kteří jezdí s výkonostně silnějšími jezdci (i na klasických kolech) - hlavně na rovinkách jim nemusíte stačit vzhledem k převodům i výkonosti. Proto zvednutí limitu Vás dokáže dostat na jejich úroveň.
V 90% případu, při reklamaci, výrobci reklamaci zamítají přávě z důvodu použitého čipu - u nás při instalaci čipu přícházíte o záruku.
Na pozemních komunikacích není možné jet vyšší rychlostí, než povolenou konstrukční rychlostí 25 km/h. Na to prosím pamatujte.
Při častém používání čipu, dochází k rychlejšímu vybíjení baterie a tak ji rychleji vyčerpáte (budete častěji dobíjet a tím snížíte dobíjecí cykly).
Se zvýšenou rychlostí přichází i zvýšená odpovědnost - proto prosím respektujte ostatní cyklisty i možnosti daného terénu.
Vedle hnací soustavy každého dopravního prostředku jde ruku v ruce brzdná soustava, kde tvoří nejpodstatnější část celého systému. U jízdního kola tomu není jinak. Aby vaše kotoučové brzdy plnily…
V několika našich předešlých článcích jsme již zmínili takzvaný "bezdušový systém". Rádi bychom vám následujícím článkem chtěli vysvětlit, o co vlastně jde a co je pro tento systém potřeba.
Řetěz je jeden z nejvíce namáhaných a také často měněných komponentů. Vyplatí se mu věnovat pozornost. Ať už jde o jeho správnou údržbu (mytí, mazání), správné spojení nebo určení odpovídající délky.…
Kvalita prověřená časem
Pouze ověřené produkty
Poradíme vám s výběrem
V zázemí dvou prodejen
Po - Pá: 9:00 až 17:30 hod.
Odpovíme do 24 hodin