Bydlení na samém okraji Českého středohoří má skvělou výhodu. Máme za domem roviny i kopce, silnici i terén, můžeme si vybrat směr kam zamíříme nebo to vše zkombinovat. Nebudu lhát a přiznám, že jedním z kritérií při hledání místa na žití byla i ideální cyklistická lokalita a to se nám jistojistě povedlo.
V zimě a na jaře zpravidla do středohoří nejezdíme, ač bydlíme opravdu na jeho úpatí. Kolo není jako priorita, jezdí se jen pro radost a zpestření. Později se pak najíždí klidné kilometry po rovinkách, v kopcích bývá dost mokro a je potřeba se lépe obléknout na dlouhé studené sjezdy. Držíme se tedy spíš na rovinách pod středohořím, které máme jižním směrem. Krajina je příjemně zvlněná a pokud chceme úplnou placku, dojedeme ještě jižněji do Poohří.
Jednou z našich oblíbených tras je směr na západ po okraji Českého středohoří, kdy se z Třebívlic vydáváme směr Děčany, Chožov a pak dolů až do Loun. Tam si můžete dát výbornou kávu a něco na zub v kavárně Macro Food & Coffee, kterou rozhodně doporučujeme. Pokud se nám nechce zajíždět na kávu, vždy mám v dresu rezervu v podobě mých oblíbených Chimpanzee Energy tyčinek.
Z Loun se vracíme kousek zpět, kolem Dobroměřického a Lenešického rybníka až do Břvan. Chvilku po hlavní a před Ranou odbočit směr Milá a Bečov, skrz krásnou zvlněnou krajinu, kterou přezdíváme Toskánsko. Dále do Bělušic, vyhnout se hlavní silnici přes Kozly a zkratkou přes Sinutec, kde je pěkný výhled až na Krušné.
Zařadit velký převodník a po hlavní až do Židovic, kde si dát poslední kopeček do Želkovic a padákem do Třebívlic. Zvlněná trasa po úpatí Českého středohoří se zaručenými pěknými výhledy hodí na tachometru pohodových 60 km. Jezdíme jí víc v zimě, ale i v létě se rádi vydáme tímto směrem, kdy si z Želkovic trasu můžeme prodloužit vzhůru do středohoří.
Vedle hnací soustavy každého dopravního prostředku jde ruku v ruce brzdná soustava, kde tvoří nejpodstatnější část celého systému. U jízdního kola tomu není jinak. Aby vaše kotoučové brzdy plnily…
V několika našich předešlých článcích jsme již zmínili takzvaný "bezdušový systém". Rádi bychom vám následujícím článkem chtěli vysvětlit, o co vlastně jde a co je pro tento systém potřeba.
Řetěz je jeden z nejvíce namáhaných a také často měněných komponentů. Vyplatí se mu věnovat pozornost. Ať už jde o jeho správnou údržbu (mytí, mazání), správné spojení nebo určení odpovídající délky.…
Kvalita prověřená časem
Pouze ověřené produkty
Poradíme vám s výběrem
V zázemí dvou prodejen
Po - Pá: 9:00 až 17:30 hod.
Odpovíme do 24 hodin