Menu
Přidejte se k nám a nic Vám neujede:
Všechny články
E-shop Koloshop.cz Magazín iDomestik.cz

Potřebujete poradit?

Kontaktujte nás

Sledujte Koloshop

Tereza Votavová objevuje nové cesty na gravelu Cannondale Topstone Carbon Apex AXS

Na kole jezdím závodně a pracovně přes 20 let a když mám volno, rozhodně není mým snem jej trávit zase na kole, na kterém sedím celou sezónu. Cannondale Habit jde v ten moment většinou do kouta, ale přece jen existuje jedno kolo, které si ráda dám i ve svém volnu. Gravel Cannondale Topstone Carbon Apex AXS!

Publikováno: 21. 2. 2024
4 min. čtení
Sdílet

Dokonalý postředek k výletu, poznávání a objevování bez limitu kvality povrchu. V tom je tohle kolo nepřekonatelné. Oproti celoodpruženému horákovi jede samo, teda skoro. Nemusím zbytečně trčet nad mapou a hrát si na detektiva, abych zjistila, jestli tahle cesta je silnice, nebo už není, jako tomu bylo dříve na silničním kole. Ale hlavně! Zvětší se mi perimetr objevování. Když jdu na pěší výlet, je počet kilometrů, které jsem za den schopna urazit, až pětinový. Proto jsem byla pár let zpátky v Norsku na gravelové dovolené. A bylo to boží! Pěšky bych toho tolik neviděla.

Loni jsem měla z Koloshopu na pár dní půjčený Cannondale Topstone s elektrickým řazením v poměrně sytě růžové barvě. Musím říct, že takhle okatou a prvoplánovanou barvu jsem za ty roky na kole ještě nevyfásla. Na první dojem jsem se zhrozila, ale postupem času se mi to snad i začalo líbit. A když jsem pak viděla ty fotky, tak mi přijde, že tomu ta růžová opravdu sluší! Hodně jste mi na sociálních sítích psaly, že se vám moc líbí a kde se dá koupit, tak jsem si říkala, že vám sem napíšu i pár technických poznatků, abyste měly argumenty pro své partnery a manžely.

Technické parametry netřeba zmiňovat, to si chlapi mohou přehledně přečíst na eshopu v detailu každého modelu kola. Ale řeknu vám, proč by vám holkám mohlo tohle kolo sedět. Měla jsem možnost ho vyzkoušet jak na jednodušších lesních a polních cestách, tak i v rozbitém, kamenitém, kořenovém, suchém i mokrém terénu. Z toho už si člověk udělá dobrý obrázek. Jako první bych chtěla vypíchnout elektrické řazení, které se nejen příjemně a velice snadno mačká, ale hlavně se samo neustále dolaďuje. Takže, takový to jak ti to věčně blbě přehazuje, převody často nesedí a ty pak nestíháš včas řadit, to je s timhle kolem minulost. Stačí, když si pohlídáš, abys měla nabitou baterku v řazení a to je vše. Nabíjí se to asi podobně jednoduše jako mobil, takže to zvládneš. Můžeš konečně s radostí využívat všech 12 převodů a to se pak do sebevětšího kopce jede úplně samo!

Další hodně příjemná věc je omotávka na řídítkách, moc hezky se drží i holou rukou, netlačí a je příjemná na dotek, taková heboučká, nelepivá. Kotoučové brzdy, ty jsou hodně citlivé, takže to chce trošku si je osahat, naučit se mít jemný stisk, aby tě to neplašilo. Ale zase díky tomu zastavíš jak za mokra, tak na sypkém povrchu a nebudou se ti přehřívat v delším sjezdu.

Karbonový rám je takový tichý, v terénu kolo zbytečně nechrastí a je lehoučké. To oceníš třeba při nakládání do vlaku, na auto, nebo při nošení po schodech. Pláště mají šířku 45 mm, což je za mě super bezpečné a přitom to pořád skvěle jede. Také jsou tím trošku eliminovány defekty, přeci jen to není žádná tenká užovka, kterou prorazí a píchne i ten nejmenší trn nebo kamínek. Na tomhle kole nejsou žádné podivné technologie s tlumením a jinými výmysly, což je za mě jedině dobře. Karbonový rám je konstrukčně vytvořený tak, že to není žádná tvrdá koza a celkem příjemně se člověk prosmýkne jakoukoli nerovností bez pocitu, že ze sebe vytřásl duši. To je atribut, kterým se nemůže pyšnit každý gravel.

Líbí se mi, že kolo celkově působí jednoduše. Nejsou na něm žádné zbytečnosti a složitosti, kterým ve výsledku jako holka nerozumím a když se pokazí, těžko je napravovat. Ráfky jsou skvěle vybalancované co do tuhosti, nerozbytnosti a hmotnosti, takže se nemusíš bát, že ti manžel vynadá, když to bouchneš, nebo škrábneš. Jediné, co bych na tomhle kole možná vyměnila, by byla sedlovka. Mít teleskopickou je někdy fajn. A to jak pro někoho, kdo rád jezdí hodně rozbitý a prudký terén, tak i pro někoho, kdo jezdí pianko a není si zas až tak úplně jistý v technice. Ale zase si říkám, že přeci jen ta pevná sedlovka k tomuhle kolu možná patří a člověk by se to měl možná naučit. No, to je asi už na každém individuálně. Každopádně, za mě gravel jako je Cannondale Topstone vřele doporučuji, protože je nejen uživatelsky friendly, ale i pěkný na pohled. 

A jestli máš ráda objevování a putování, jako já, tak si pořiď jednu nebo dvě brašny na rám a vyraz třeba po republice, popojeď si vlakem, přespi v penzionu nebo kempu, zastav se na hradě, koupališti a udělej si s pár parťačkama holčičí gravel výlet. My takhle jeli s kamarády přes Krušné hory rozlučku se svobodu. A to byla jízda!

Tak co, už se vidíš v létě někde na gravelu?

Tereza, ambasadorka Koloshop

Napište nám do komentáře pod článkem, jaká nová místa jste již na gravelu objevili. V případě jakýchkoliv dotazů pak neváhejte využít kontaktní formulář níže.

Kontaktujte nás

Nejčtenější články

Přes 20 let na trhu
Přes 20 let na trhu

Kvalita prověřená časem

Top značky
Top značky

Pouze ověřené produkty

Odborný personál
Odborný personál

Poradíme vám s výběrem

Autorizovaný servis
Autorizovaný servis

V zázemí dvou prodejen

Náš tým je tu pro vás
+420 417 532 677
+420 417 532 677

Po - Pá: 9:00 až 17:30 hod.

info@koloshop.cz
info@koloshop.cz

Odpovíme do 24 hodin