Cannondale Supersix Evo Hi Mod 2, jedno z nejlepších kol, na kterých jsem kdy jel. Jmenuji se Sebastian Pavlas, je mi 18 let a závodím za nově vzniklý tým Coffeedent Cycling Team.
Mezi mé největší úspěchy patří titul mistra Evropy v závodě WEMBO European Championship ve štafetě na 12 hodin s Denisou Bartizalovou, 2. místo celkově v závodě L’Etape Slovakia by Tour de France a také ve stejném závodě vítězství v juniorské kategorii a s tím spojený zisk bílého dresu (nejlepší jezdec do 25 let). Dále zisk bílého dresu na L’Etape Slovenia nebo 2. místo v juniorské kategorii v roce 2021 a 2022 na L’Etape Czech Republic. Letos mám díky Koloshopu a hlavně svým rodičům, kteří jsou mými největšími sponzory, a za což jim děkuji, možnost závodit na zcela novém kole Cannondale Supersix Evo Hi Mod 2. Kolo mohu porovnávat s minulým modelem z roku 2020 a je to opravdu neskutečný rozdíl, který člověk pocítí už při prvním šlápnutí.
Kolo se mi moc líbilo už na internetu z fotek a byl jsem si jistý, že je opravdu krásné, ale když jsem ho viděl v prodejně Koloshopu na vlastní oči, tak jsem se na něj nemohl vynadívat. Oproti předchozí generaci je tento model zaměřený nejenom na nízkou hmotnost, ale také na aerodynamiku, což z kola dělá naprosto ideální univerzální závodní stroj, ať už do táhlých kopců nebo do dlouhých rovin. Na kole mě opravdu zaujala kromě aerodynamického tvaru i horní rámová trubka, kde je na odiv ponechaná odhalená karbonová pletenina. Kolo je i precizně nalakované. To se opravdu americkým lakýrníkům povedlo. Na rámu jsou krásné přechody a modrá barva má v sobě třpytky, které se blýskají, když na kolo zasvítí slunce. Kolo sice není pouze o vzhledu, ale jsem si jistý, že tady v tomto případě je vzhled naprosto dokonalý a moc hezčích kol na trhu nenajdete!
Jak už jsem psal, toto je to jedno z nejlepších kol, na kterých jsem kdy jel. Hned v prvním kopci jsem cítil, jak je kolo daleko tužší než předchozí model, a přitom zároveň velmi lehké. Další velkou výhodou oproti předchozímu modelu je ovladatelnost kola, které reaguje na sebemenší pohyb a je velmi citlivé i při nižších rychlostech. Ve chvíli, kdy se kopec zlomí směrem dolů a ukazatel rychlosti na computeru naopak stoupá, roste jeho stabilita, což mi umožňuje projíždět zatáčky bezpečně a „na plný plyn“. Bezpečnost zaručují skvělé brzdy Shimano Ultegra, které jsou velmi ostré a zároveň citlivé na dávkování. Díky nim zvládnete zabrzdit na pár metrech. Kolo je osazené sadou Shimano Ultegra di2 12s, která chodí naprosto bezproblémově, je rychlá, přesná a spolehlivá. Dalším skvělým komponentem jsou na kole originální kola od Cannondale Hollowgram RSL 50, která podtrhují univerzálnost kola, protože jsou poměrně lehká do hor, ale zároveň podporují setrvačnost na rovině, kde se jezdí kolem 50 km/h. Ráfky kol mají skvělý tvar, takže i při silném bočním větru není problém udržet stabilitu a nemáte strach z jízdy.
Zapletená kola je potřeba často měnit i na drahých kolech. Ale tady k tomu nebudete mít žádný důvod. Mohou konkurovat top modelům od DT Swiss nebo Zipp. Jediné, co si velmi brzy na kole budu měnit jsou pláště. Jedná se sice o kvalitní a rychlé pláště Continental 5000, ale bohužel jsou pouze v šířce 25 mm. Tato šířka nenavazuje dobře na okraj ráfku a pro závodní použití se dnes využívají pláště, či galusky o šíři minimálně 28 mm. Při závodě oceníte jednak stabilitu, ale i pohodlí pláště v takovéto šířce. Ke kolu jsou dodávány i velmi zajímavé aerodynamické košíky a lahve, které jsou super, když řešíte každý ušetřený watt, ale z mého pohledu nejsou příliš praktické. Při jízdě v pelotonu, kdy se musíte plochou lahví trefit přesně do drážky v košíku, vás tato činnost odvádí od soustředění a v kritických chvílích může být nebezpečná. Toto jsou ale opravdu drobnosti, které mou radost z kola ani trochu nezkazily. Vzhledem k závodnímu určení kola bych přivítal, kdyby byly na kolo rovnou montovány kliky s wattmetrem, protože trénink podle wattů je dnes téměř nutností.
Na kole jsem zatím najel pouze pár set kilometrů, ale už teď mohu říct, že jde o velký kvalitativní posun oproti minulé generaci Supersix Evo. Podle mého názoru je to nejlepší model v poměru ceny a výkonu, který nyní od Cannondalu můžete pořídit. Kolo je neskutečně tuhé v nástupech, ale zároveň pohodlné při dlouhých jízdách. Nejvíce mě na něm baví jezdit do krátkých stoupání, kde se zvednete a okamžitě cítíte odezvu kola a zrychlení. Všem sportovně zaměřeným cyklistům kolo mohu jedině doporučit. Moc děkuji Koloshopu za zprostředkování nákupu kola a moc se těším na celou sezónu v sedle tohoto krasavce a věřím, že spolu zvládneme i mnoho závodů. Mimo jiné se chystám s kolem vyrazit i na UCI Gran Fondo World Championship v Dánském Aalborgu.
Sebastian Pavlas
V rámci Superior Test Days, pořádaných v teplické prodejně Koloshopu, jsem měl možnost otestovat novinku, která mě při představení zaujala na první pohled. O jaké kolo šlo a jaké byly mé první dojmy?
Za těch asi 22 let co se pohybuji v cyklistice, mě už jen tak něco nenadchne. Často vnímám, že jde jen o marketing než o vylepšení nějakého produktu, nebo vznik něčeho fakt zásadního. Posledními…
Před půl rokem jsem dostal možnost otestovat nějaké oblečení z nové kolekce Dynafit DNA a v tomto článku bych se s vámi rád podělil o své zkušenosti.
Kvalita prověřená časem
Pouze ověřené produkty
Poradíme vám s výběrem
V zázemí dvou prodejen
Po - Pá: 9:00 až 17:30 hod.
Odpovíme do 24 hodin