V rámci Superior Test Days, pořádaných v teplické prodejně Koloshopu, jsem měl možnost otestovat novinku, která mě při představení zaujala na první pohled. O jaké kolo šlo a jaké byly mé první dojmy?
Jedná se o nové celoodpružené XC kolo Superior XF 9.9 Team s vyladěnou geometrií a povedeným designem s novou identitou značky. Právě ta se významně posunula k moderním trendům.
Jen nastíním, hlavový úhel 66,5°, sedlový úhel 76,3°, reach v XL 496 mm a délka zadní stavby 430 mm. Díky vzpřímenějšímu sedlovému úhlu se mi skvěle šlapalo v prudkých technických stoupáních. Se zvoleným hlavovým úhlem se dá snadno zapomenout, že sedíte na XC kole.
Limitem jsou pak pouze obuté pláště a zdvih 110 mm vpředu i vzadu. Tím ovšem nemyslím, že je to na takové kolo málo, naopak toho zvládne opravdu hodně. První, co mě po nasednutí zaujalo byla tuhost kola jako celku, zadní stavba se ani nehne a spolu s mohutným rámovým trojúhelníkem a karbonovým kombem představce s řídítky tvoří dokonalou harmonii. Kolo tak spolehlivě drží stopu a jede tam, kam se nasměruje.
Zadní stavba je hodně aktivní a krásně žehlí i menší nerovnosti. Použité tlumení Rockshox se dá páčkou z řidítek zamknout, což je dobré na asfaltu nebo vyhlazených cestách. V rozbitějších výjezdech mi chyběla střední poloha, abych mohl chodit častěji ze sedla.
Kolo bylo osazeno loňskou novinkou Sram X0 Eagle Transmission. Sada speciálně navržena na řazení v tahu. Jelikož šlo o mé první seznámení s tímto pohonem, zkoušel jsem řadit za všech možných podmínek a tuhle funkci splňuje na jedničku. Přesné řazení za jakékoliv situace.
Kolo jako celek hodnotím kladně a rozhodně doporučuji vyzkoušet. Nabízí široké využití od klasického XC, přes maratony až po trailové ježdění. Už teď se těším na další svezení.
David, ambasador Koloshop
V případě jakýchkoliv dotazů nejen ohledně nového kola Superior XF 9.9 Team neváhejte využít kontaktní formulář níže.
Brzdy jsou spotřebním materiálem, ale jedním z nejdůležitějších prvků jízdního kola. Když se na trailu nebo ve městě dostanete do krizové situace, kvalitní brzdový systém může být rozdílem mezi…
V několika našich předešlých článcích jsme již zmínili takzvaný "bezdušový systém". Rádi bychom vám následujícím článkem chtěli vysvětlit, o co vlastně jde a co je pro tento systém potřeba.
Řetěz je jeden z nejvíce namáhaných a také často měněných komponentů. Vyplatí se mu věnovat pozornost. Ať už jde o jeho správnou údržbu (mytí, mazání), správné spojení nebo určení odpovídající délky.…
Kvalita prověřená časem
Pouze ověřené produkty
Poradíme vám s výběrem
V zázemí dvou prodejen
Po - Pá: 9:00 až 17:30 hod.
Odpovíme do 24 hodin