Jako závodník jsem doma míval horské kolo i silničku. Poslední dva roky už závody téměř nejezdím a to i z důvodu, že jsem měl silničku jen jako zimní kolo, kterému se po více jak deseti letech nevratně rozbilo elektronické řazení a tehdejší primární kolo používám jen jako trenažerový speciál. Minulý rok tedy padlo rozhodnutí, že si pořídím nějaké nové náčiní a pokusím se vrátit zpět do závodního tempa.
Věděl jsem, že Cannondale chystá nový SuperSix. Tato značka kol se mi vždy líbila, a tak jsem bez váhání, aniž bych věděl, jak bude kolo vypadat, jedno předobjednal. Nastalo dlouhé čekání. Na jaře proběhlo oficiální představení, kolo vypadalo opravdu výborně a já se začal těšit jako malý kluk. O mojí velikost rámu je ovšem velký zájem, a tak byla sezóna v plném proudu a já stále čekal.
Na sklonku sezóny, v září, pak kolo konečně dorazilo a já byl vcelku nervózní, protože jsem nebyl úplně přesvědčen o jeho barvě. Po rozbalení krabice však přišla radost, barva byla krásná, modrozelená se zlatým nápisem Cannondale a s růžovými konci vidlice. Růžové barvy jsem se bál nejvíce, ovšem vznikla tak originální barevná kombinace, kterou na kole jen tak nenajdete. Kolo jsem tak okamžitě pojmenoval Růža.
Jedná se o model SuperSix Evo carbon 2. Ve výbavě nechybí sada Shimano Ultegra Di2 12sp., karbonová kola Hollowgram 45 mm, řidítka Vision Trimax Carbon Aero nebo sedlo Prologo Dimension STN NDR. Rám má vnitřní vedení kabeláže, čímž je zajištěn krásně čistý design. Baterie elektronického řazení je u tohoto modelu schována ve spodní části rámu, pod středovým složením, kvůli aero sedlovce. Oproti předchozímu modelu se u tohoto dají plně protočit řídítka, čímž byla odstraněna vlastnost, která mě odrazovala od pořízení předchozího modelu.
Při stavbě kola jsem vyměnil kliky o délce 172,5 mm s převodníky o 50/34 zubech za kliky délky 175 mm s převodníky 52/36 zubů. Kolo postaveno, vše seřízeno a jako poslední jsem nainstaloval karbonový košík od Tacx a pod něj alarm s lokátorem od značky Knog, díky kterému mám přehled o poloze kola, když u něj nejsem. Kolo mohu zamknout přes mobilní aplikaci a už při mírném pohybu se rozezní alarm.
Doma jsem změřil a nastavil posed přesně podle mého starého kola. Druhý den ráno už jsem na kolo poprvé nadšeně nasedl a vyrazil do práce. Paráda, posed naladěný tak, že necítím změnu. Kolo jede po rovině neskutečně rychle, 10 let inovací je přece jen vcelku znát. Váha ale celkem pokulhává, pohybuje se na hraně 8 kg, ovšem za model o kilo lehčí si připlatíte přibližně 150 tisíc. Po práci jsem vyrazil zkusit Komárku, kopec u nás na Teplicku, tady se ale žádné překvapení nekonalo. Ve sjezdu kolo mile překvapilo, jde krásně do zatáčky a na brzdy jde člověk později díky kotoučovým brzdám.
V současné době mám najeto necelých 1000 km a zatím posledním vylepšením byly bezdušové pláště Continental GrandPrix 5000 šíře 28 mm za použití tmelu a ventilků od Peatys, překvapivě v růžové barvě. Původně zde byly osazené pláště Vittoria Rubino Pro široké 25 mm. První zkušenosti s bezdušovými plášti na silničním kole jsou pozitivní. Kolo se na širších bezdušových pláštích chová jistěji, zachovává si svou rychlost a je také o dost pohodlnější.
Uvidíme, kam mě cesty s Růžou příští sezónu zavedou a jaké závody či výzvy mě čekají.
Karel, prodejce Koloshop.cz v Teplicích
V rámci Superior Test Days, pořádaných v teplické prodejně Koloshopu, jsem měl možnost otestovat novinku, která mě při představení zaujala na první pohled. O jaké kolo šlo a jaké byly mé první dojmy?
Za těch asi 22 let co se pohybuji v cyklistice, mě už jen tak něco nenadchne. Často vnímám, že jde jen o marketing než o vylepšení nějakého produktu, nebo vznik něčeho fakt zásadního. Posledními…
Když se pohybujete na hranicích materiálu i vlastních schopností, chcete mít na kole prostě to nejlepší, co trh s plášti nabízí. Obzvlášť když sjíždíte téměř kolmé skály s brutálními následky. Jak se…
Kvalita prověřená časem
Pouze ověřené produkty
Poradíme vám s výběrem
V zázemí dvou prodejen
Po - Pá: 9:00 až 17:30 hod.
Odpovíme do 24 hodin