Podívejte se na naší cestu k novému logotypu, od prvních myšlenek přes analýzu starého loga až po finální realizaci. Připojte se k nám a objevte, jak se Koloshop.cz transformuje, aby lépe vyjádřil své hodnoty, ambice a připravil se na budoucí výzvy.
Kdo aktivně sleduje, co se děje v internetovém obchodě Koloshop.cz, si jistě všiml velkého množství změn v poslední době. Pravděpodobně největší změnou byl redesign samotného e-shopu, který byl spuštěn na začátku roku 2023. Na konci roku se pak spustil nový komunitní projekt iDomestik, který je také v neustálém rozvoji a prakticky každý měsíc se zde objevují nové funkce pro zákazníky a návštěvníky. Mimo to se rozšiřuje portfolio produktů, brzy se budou otevírat nové pobočky v Liberci a Brně, spousta nových tváří mezi ambasadory e-shopu a spousta jiných novinek, které již můžete vidět, a také spousta ambiciózních plánů na realizaci, na kterých se pilně pracuje. Koloshop.cz míří vysoko a proto se musí průběžně transformovat, aby mohl statečně zvládat všechny překážky na cestě ke svým cílům.
V roce 2023 jsme otevřeli novou kapitolu Koloshop.cz s kompletně přepracovaným e-shopem, což znamenalo významný krok vpřed ve vizuální a funkční proměně značky.
O možnosti redesignu logotypu jsme se bavili již na prvních schůzkách, kde jsme řešili celkový redesign e-shopu. V té době ještě nebylo vše připraveno k tomu, aby k redesignu značky mohlo dojít, a tak jsme se rozhodli, že budeme dál fungovat se stávajícím logotypem, na který jsou zákazníci zvyklí. Postupně ale důvodů, proč je redesign nezbytný, přibývalo, a nastal moment, kdy jsme na jedné z našich pravidelných schůzek shodli, že už je čas udělat i tento zásadní krok, který jsme tak dlouho odkládali. Internetový obchod Koloshop.cz je na trhu od roku 2001. Při našem zkoumání první podoby logotypu, na kterou jsou zákazníci zvyklí, jsme došli do roku 2005. Za tu dobu prošel logotyp různými drobnými modifikacemi, ale dá se říci, že se pořád jednalo o stejný koncept, který fungoval skoro 20 let. Přišel čas na změnu.
Jak to tak bývá, když neexistuje ucelená vizuální identita a doprovodný logomanuál, tak grafici při své práci začínají logotyp různě upravovat, aby se jim s ním lépe pracovalo při tvorbě různých propagačních materiálů. Vznikají tak různé podoby logotypu, které se po čase vymknou kontrole. Vznikají různé barevné odstíny, proporce, rozložení symbolu a typografie a další varianty. Značka tak nepůsobí sjednoceně a to u tak velkého brandu, jako je Koloshop.cz, rozhodně není ideální stav.
Za začátku jsme neměli jasnou vizi, jak má nový logotyp vypadat, věděli jsme ale, že chceme redesign udělat. Jako první bylo potřeba si říct, jaké problémy má současný logotyp a čemu se chceme u nového logotypu vyvarovat.
Po sepsání základních bodů ohledně toho, co se nám nelíbí a co chceme změnit, jsme se pustili do přípravy moodboardu. Chtěli jsme mít dostatek inspirace a nápadů pro design nového logotypu. Podívali jsme se, jak vypadají značky výrobců kol, jak vizuálně komunikují největší e-shopy v České republice. Jaké logotypy mají konkurenční firmy. Zároveň jsme se dívali i na vizuální podobu aplikací, které naši zákazníci rádi využívají, ať už na měření svých aktivit, komunikaci nebo pro jiné potřeby. Vznikl tak sdílený soubor se spoustou různých screenshotů a nápadů, který nám posloužil jako základ pro další kroky v redesignu logotypu.
Po našem výzkumu nám zůstaly tři směry, které se nám zdály nejlepší.
Obchod Koloshop má v Teplicích specifickou budovu, která nás inspirovala, a shodli jsme se, že jeden z konceptů logotypu bude odrážet právě architekturu teplické prodejny Koloshop.cz.
Chtěli jsme zároveň zkusit vyhnout se symbolu kola. Sice jízdní kola jsou hlavním produktem e-shopu Koloshop.cz, portfolio je ale už mnohem širší a i cílových skupin zákazníků je více. Proto nás napadlo se vydat cestou symbolu, který bude tvořený z písmen buď "KO" nebo "KS".
Dalším nápadem bylo vymyslet symbol, který bude prezentovat aktivitu, statistiky a výkony. Prošli jsme různé aplikace a většina grafů byla tvořena kruhy, což se nám líbilo, protože kruh zároveň symbolizuje kolo.
Do designu konceptu jsme zapojili tři různé designéry, aby vzniklo více různých nápadů a myšlenek. Připravili jsme celkem 12 konceptů, které jsme prezentovali. Hned po první prezentaci se povedlo zvolit koncept, který jsme se rozhodli následně dopracovat do finální podoby a následně se rozhodnout, jestli to byla správná volba, a nebo jestli se vrátíme o krok zpět a budeme dál hledat podobu nového logotypu.
Jízdní kola představují hlavní produkt obchodu Koloshop.cz. Nicméně, firma se rozvíjí a rozšiřuje svůj sortiment o nové produkty. V důsledku toho jsme se rozhodli odchýlit od tradičního symbolu jízdního kola. Nyní pohlížíme na kruh (kolo) jako na univerzální prvek, který může reprezentovat širokou škálu aktivit.
Aktivní životní styl spojuje zákazníky Koloshop.cz. Proto jsme chtěli, aby v logotypu byla zastoupena myšlenka, která by byla schopná toto vizuálně komunikovat. Každý, kdo se aktivně věnuje pohybu, využívá technologie pro měření a analýzu svých aktivit. Většina fitness aplikací k vizualizaci dat využívá tvar kruhu (kola), což je přesně ten prvek, který jsme do designu logotypu v různých podobách zakomponovali.
V jednoduchosti tkví krása. Jako symbol pro logotyp jsme zvolili jednoduchý kruh, který je rovnoměrně rozdělený na čtyři části. Každá část symbolizuje různé významy. Díky otáčení jednotlivých částí můžeme vytvářet další symboly, například hlavní symbol reprezentující písmena 'KS', což je zkratka názvu firmy Koloshop.cz. Základem všech těchto symbolů vždy zůstává jednoduchý kruh, který nám díky možnosti otáčení jednotlivých částí umožňuje vytvořit až 256 kombinací.
Když se připravují koncepty, tak většinou nejsou 100% dotažené, protože to obnáší hodně práce a tak první koncepty je následně vždycky potřeba dotáhnout a to nás čekalo v následné fázi realizace. Měli jsme motiv, myšlenku, koncepty symbolu a základní podobu typografie, teď z toho všeho bylo potřeba vytvořit logotyp, který bude mít hlavu a patu po všech stránkách.
Hodně nám záleželo na tom, aby typografická část logotypu mohla fungovat i samostatně bez symbolu. Proto bylo nutné se vyhnout základní podobě zvoleného písma a provést potřebné úpravy na míru, tak abychom dosáhli toho, že typografická část logotypu bude rozeznatelná, svým způsobem unikátní a bude dobře fungovat i samostatně bez doplňkového symbolu.
Nastavili jsme pravidla pro vytváření jednotlivých symbolů. Základem vždy zůstává jednoduchý kruh rozdělený na čtyři části. Každou část otáčíme o 90°, 180° nebo 270°. Dohromady nám tak vzniklo 256 kombinací symbolu. Rovnou jsme vybrali symboly, které budou zastupovat jednotlivé zaměření e-shopu, a to je cyklistika, běh, zima a hiking. Každý symbol zastupující jednotlivou disciplínu zároveň obdržel i vlastní barvu. Chtěli jsme tak rozšířit barevnost značky Koloshop o další odstíny, abychom měli více prostoru při tvorbě propagačních materiálů a nemuseli být vždy pouze "oranžový".
Po schválení konceptu symbolu a nově upravené typografie jsme se vrhli na přípravu zdrojových dat. Bylo potřeba připravit všechny možné podoby logotypu, ve všech potřebných formátech a barevných provedeních. Se všemi variantami symbolu, patterny a dalšími formáty vzniklo přes 400 grafických prvků, které bylo potřeba připravit a vyexportovat pro následnou práci.
Díky novému symbolu jsme mohli vytvořit nový grafický vzor, který se dá využívat napříč všemi propagačními materiály. Tento vzor bude vizuálně spojovat vše, co se bude nově v Koloshopu vytvářet.
Nastal čas, kdy je vše připraveno, aby nový logotyp mohl vyrazit do světa, ať už v online nebo offline komunikaci. Čeká nás ještě spousta práce, protože změnit brand tak velké společnosti, jako je Koloshop.cz, není otázka dnů, ale nejspíše měsíců a možná i roku. Chceme důkladně pozorovat, jak se bude novému logotypu dařit, jak se bude líbit zákazníkům, jak se s ním bude pracovat designérům a jestli nový logotyp splní naše očekávání a vize, které jsme do něj při jeho tvorbě vložili.
Naše cesta nekončí. Neustálá transformace a snaha o překonávání překážek je to, co nás žene vpřed a umožňuje Koloshop.cz stoupat výše a výše za našimi cíli.
Starý logotyp sloužil dlouhé roky a skvěle plnil svou práci. Určitě ho ještě dlouho budete potkávat na dresech, starých plachtách a v archivech internetu. Nastal čas, kdy ale změna byla nevyhnutelná. Koloshop.cz čekají nové velké výzvy, do kterých se vrhne již s novým logotypem. Věříme, že se vám podoba nového logotypu bude líbit a budete tento nový logotyp potkávat vždy s úsměvem, stejně tak jako předchozí verzi logotypu. Koloshop.cz je o lidech a skvělé komunitě kolem této značky, a je nám ctí, že jsme mohli přiložit ruku k dílu a vytvořit nový logotyp, který bude celou tuto úžasnou komunitu lidí zastupovat a prezentovat. S novým logotypem začínáme psát nový příběh.
Jak se Vám naše nové logo líbí? Dejte nám vědět dole v komentářích. V případě jakýchkoliv dotazů nás prosím kontaktujte - telefonicky na čísle 417 532 677, e-mailem na info@koloshop.cz. Můžete také navštívit jednu z našich kamenných prodejen nebo využít kontaktní formulář níže.
Pro pravidelné účastníky, ale i dovolenkáře, kteří plánují projet Krušné hory na kole a hledají akce a cyklistické závody pro veřejnost, máme dobrou zprávu! Chystáme další ročník Koloshop Festu a…
Nach fünf Jahren kehrt der Krušnoton mit einer großen Feier seines 15-jährigen Jubiläums zurück! Nach dem erfolgreichen letzten Rennen 2019 und der anschließenden pandemiebedingten Pause findet der…
Léto už je v plném proudu, a proto je čas třeba i na delší vyjížďky. Tentokrát bych vám chtěl ukázat trasu mým oblíbeným krajem, Labskými pískovci, a to jak z české strany, tak i z té německé. Trasa…
Kvalita prověřená časem
Pouze ověřené produkty
Poradíme vám s výběrem
V zázemí dvou prodejen
Po - Pá: 9:00 až 17:30 hod.
Odpovíme do 24 hodin