Podzim je tady, profíci se odebírají k odpočinku, ale my hobíci směle pokračujeme v jízdě v sedle a tak si pojďme říct, jak se co nejlépe obléci. Podzim mi přijde jako nejvíce nevyzpytatelný, ráno může být k bodu mrazu a odpoledne sluníčko pálí a je to na “krátký, krátký". V první řadě je důležité zmínit, že každý jsme jiný a co funguje u jednoho, nemusí u druhého. Shrneme si tu základní pravidla a nějaké rady a tipy.
Než vyrazím na vyjížďku, kouknu do aplikace v telefonu, na teplotu, pocitovou teplotu, odkud a jak fouká vítr. Pak se podívám na meteo stanici co máme za oknem a nakonec ještě vylezu na otočku na terasu. Ano, příprava dělá mistry! Poslední taková myšlenková příprava, co si všechno obléknu, zahrnuje zda pojedu na silničku nebo horské kolo, roviny nebo kopce, hodinku nebo déle, pohodičku nebo takzvaně “na krev”. To vše hraje velkou roli, aby Vám pak na kole bylo co nejlépe.
Základem, ať jdu na jakékoliv kolo, je základní vrstva, tedy funkční tričko (dámy doplní o funkční podprsenku), které odvede pot a je prodyšné. Na podzim vozím při vyšších teplotách funkční tričko spíše letní, když začne přituhovat, sahám po hřejivějším materiálu s dlouhým rukávem. Jako druhou vrstvu beru dres s dlouhým rukávem. Pokud je chladněji, volím dres s česaným vnitřkem, který pěkně hřeje. Jako třetí vrstvu beru skoro vždy neprofuk vestičku. To je dle mého asi nejpodstatnější část podzimní výbavy, jako skvělá variabilní vrstva. Trup je zároveň částí těla, kterou je nejdůležitější chránit před zimou.
Nohy jsou jednoduché, začínám cyklistickými kraťasy a přidávám návleky na kolena, případně na celé nohy. Pokud je chladněji, volím zateplené elastické dlouhé kalhoty a do terénu přidám i volné kraťasy. Nohy vždy oblékám maličko méně než vršek. Nezbytnou součástí jsou dlouhé rukavice, návleky na tretry, šátek na krk či čelenka/čepice. Stará známá pravda, že hlavou utíká nejvíce tepla, proto na ní není dobré zapomínat. Pokud někdo trpí na to, že “promrzá” od nohou, určitě bych sáhla po ponožkách z merino vlny.
Zde se můžete inspirovat třemi outfity, co bych si oblékla, od přibližně 18°C až k nějakým 8-10°C.
Posledním tipem, za mě “must have” každého cyklisty, je Garmin Varia RTL515. Tedy radar, který je spojený s cyklopočítačem či telefonem a upozorní cyklistu na blížící se vozidlo. Zároveň slouží jako zadní blikačka. U nás doma se stal nezbytnou součástí výbavy, vozíme ho po celý rok. Pokud do radaru investovat nechcete, určitě si pořiďte alespoň zadní blikačku, za pár korun udělá hodně služby.
Ještě než vyjedete na podzimní vyjížďku, nezapomeňte na pořádné osvětlení, pokud se nestihnete vrátit za světla. Článek o tom, jaké vybrat, si můžete přečíst zde.
Klára, ambasadorka Koloshop.cz
Vedle hnací soustavy každého dopravního prostředku jde ruku v ruce brzdná soustava, kde tvoří nejpodstatnější část celého systému. U jízdního kola tomu není jinak. Aby vaše kotoučové brzdy plnily…
V několika našich předešlých článcích jsme již zmínili takzvaný "bezdušový systém". Rádi bychom vám následujícím článkem chtěli vysvětlit, o co vlastně jde a co je pro tento systém potřeba.
Řetěz je jeden z nejvíce namáhaných a také často měněných komponentů. Vyplatí se mu věnovat pozornost. Ať už jde o jeho správnou údržbu (mytí, mazání), správné spojení nebo určení odpovídající délky.…
Kvalita prověřená časem
Pouze ověřené produkty
Poradíme vám s výběrem
V zázemí dvou prodejen
Po - Pá: 9:00 až 17:30 hod.
Odpovíme do 24 hodin