Po delší době jsme měli celodenní hlídání, takže jsme nelenili a využili ho na 100 %. David vymyslel super trasu, skvělé zastávky a počasí zvládl taky objednat. Kam že jsme se vydali tentokrát?
Autem jsme se přiblížili do Litoměřic, kde jsme zaparkovali na Střeleckém ostrově přímo na cyklostezce, ze které jsme startovali. Podél Labe do Křešic a pak přímo na východ až na okraj Kokořínska, úzké silničky, skály, roubenky a žádné ploty. Hezké to tu mají.
Před Zahrádkami si David neodpustil jednu gravel vsuvku přes Barbořin kamenný most z roku 1836 a skrz lipovou alej. Ze Zahrádek do Zákup, nechtěli jsme jezdit skrz nebo blízko České Lípy kvůli provozu.
I takto okolo byl provoz z celé trasy asi největší. Jsou tu ale rovinky s pěknými silnicemi a tuto část jsme přejeli rychle a pohodlně. Pak už jen přes Lidnavu do pivovaru Cvikov, kde jsme si dali oběd a kávu v pivovarské kavárně. Za nás hodnocení 8/10, poměrně dlouho jsme čekali na jídlo, ale výjimečně jsme nespěchali, takže nám to až tolik nevadilo.
Z Cvikova jsme se vydali po cyklostezce 3007 a následně 3054 kolem Velkého Buku a Klíče. Měli jsme to jako zajížďku navíc a byla to jedna z nejhezčích částí trasy, kopce, bez aut a krásné výhledy na Lužické hory.
Před Kamenickým Šenovem jsme nesměli vynechat zastávku u Panské skály a frčíme dál. Po staré železniční trati předělané na cyklostezku 3056 Varhany, která pomalu klesá, to jede samo a opět bez aut. Ve Wolfarticích se z ní odpojujeme a nabíráme směr České středohoří.
To přejíždíme přes Verneřice a Lovečkovice. I přes hlavní silnici tu není moc provoz, pěkný asfalt a pro nás známé výhledy značící, že už je to jen “přes kopec”.
Pak už nám zbývá sjet k Labi a vrátit se zpět do Litoměřic, kde si dáváme v Kávě s párou zaslouženou kávu a dort.
Trasa nám celkem hodila 158 km s převýšením 1946 m, takže to nebyla žádná kopcovitá divočina, ale ani placka podél vody.
Cestou je třeba myslet na to, kde zastavit, v první půlce byl větší provoz a hospody, krámky v podstatě v každé vesnici. Ve středohoří už míst, kde si koupit pití, je o poznání méně a je dobré s tím počítat.
Brzdy jsou spotřebním materiálem, ale jedním z nejdůležitějších prvků jízdního kola. Když se na trailu nebo ve městě dostanete do krizové situace, kvalitní brzdový systém může být rozdílem mezi…
Bezdušové systémy získávají v cyklistice na popularitě napříč všemi disciplínami. Často se tak v Koloshopu setkáváme s dotazy, jakou značku bezdušového tmelu zvolit a jak jej správně aplikovat. V…
V několika našich předešlých článcích jsme již zmínili takzvaný "bezdušový systém". Rádi bychom vám následujícím článkem chtěli vysvětlit, o co vlastně jde a co je pro tento systém potřeba.
Kvalita prověřená časem
Pouze ověřené produkty
Poradíme vám s výběrem
V zázemí dvou prodejen
Po - Pá: 9:00 až 17:00 hod.
Odpovíme do 24 hodin