Jelikož už sněženky odkvetly a rtuť teploměrů vystoupala přes 15°C, tak konečně nadešel čas na delší vyjížďky, jež pomáhají budovat vytrvalost cyklisty. Samozřejmě pro každého vytrvalostní vyjížďka znamená úplně jiný objem. Proto jsem si vybral takovou kompromisní vzdálenost přibližně 100 kilometrů, což si myslím, že je pro většinu cyklistů na počátku jara dostatečná vzdálenost na takovýto typ vyjížďky.
Start jsem zvolil na Opatově, což sice není jedno z nejhezčích míst v Praze, ale právě Opatov nabízí dobrou výchozí pozici. Z ruchu velkoměsta se zde dostanete celkem rychle a jezdí sem i metro, ve kterém můžete přepravovat kolo bez speciální jízdenky na kolo. Z Opatova se vydáme přes Šeberov, Hrnčíře k Vestci. Ve Vestci přejedeme hlavní silnici směřující k Jesenici a pokračujeme dále přes Hodkovičky a Zlatníky do Libeře. Na této části trasy je třeba počítat s hustým provozem, proto je lepší vozit Varia radar, anebo alespoň blikačku. Také je dobré zbytečně neprovokovat řidiče, ať nevznikne nějaký nepříjemný konflikt.
Z Libeře nás čeká první stoupání do Jílového u Prahy. V Jílovém projíždíme kratší pavé sektor na náměstí a sjíždíme až k řece Sázavě, kterou přejedeme po mostě v Kamenném Přívozu. Vyjedeme stoupání do Krňan a odtud pokračujeme krásnou venkovskou zvlněnou krajinou typickou pro střední Čechy, kde už i provoz o dost řídne. Po projetí obcí Bělice odbočíme doprava a sjedeme k Živohošťskému mostu přes vodní nádrž Slapy. Odtud nás čeká stoupání přes Křeničnou a poté se vydáme směrem k Novému Knínu. Z tohoto menšího města směřujeme k Mníšku pod Brdy. Silnice vede skrz plno menších klikatých stoupání a menších obcí. V Mníšku si můžeme dát občerstvovací pauzu, neboť se zde nachází několik restaurací, kaváren a obchodů s potraviny.
Poté se vydáme na vrchol tzv. Řevničáku, akorát že na této trase si ho vyjedeme z té méně ježděné kratší části než právě z Řevnic. Stoupání právě z Řevnic je jedno z nejdelších stoupání v okolí Prahy. Ve sjezdu z tohoto kopce je lepší dávat pozor, protože některé zatáčky jsou poměrně úzké a i provoz je zde celkem rušný. Z Řevnic se vydáváme přes Dobřichovice až do Černošic, kde po malém mostu pro pěší a cyklisty přejíždíme Berounku a dostáváme se na hranici Prahy v Lipencích. Poté pokračujeme do Zbraslavi, kde přejíždíme Vltavu a odbočujeme do stoupání na Točnou. Toto stoupání patří k mým oblíbeným, neboť je poměrně klikaté a místy se zde otevírají se krásné výhledy na Vltavu a Berounku. Z Točné se dostaneme do Cholupic a Písnice, odkud se vrátíme po Kunratické spojce na Chodov a Opatov.
Trasa má krásných 106 kilometrů a přes 1500 výškových metrů, takže nám poskytne i mnoho času stráveného v kopcích. V tomto období je fajn vozit spodní termo triko, dlouhý dres i čapáky. Také je dobré mít v kapse rukavice a vestičku do sjezdů. Nabídka oblečení na kolo je na Koloshopu opravdu široká a jak se říká ”Neexistuje špatné počasí, jen špatné oblečení”. Také je důležité se sebou vozit světla, aby nás mohli řidiči včas postřehnout. Já vozím vpředu Lezyne 700XL a vzadu radar Garmin Varia RTL515 a s oběma těmito produkty jsem naprosto spokojen.
Tak snad se vám trasa líbila a i někoho z vás inspiruje k podobnému typu výletu. Kdybyste se chtěli projet v mých stopách, celý okruh najdete tady: https://mapy.com/s/nejucapode
Ať se daří!
Brzdy jsou spotřebním materiálem, ale jedním z nejdůležitějších prvků jízdního kola. Když se na trailu nebo ve městě dostanete do krizové situace, kvalitní brzdový systém může být rozdílem mezi…
Bezdušové systémy získávají v cyklistice na popularitě napříč všemi disciplínami. Často se tak v Koloshopu setkáváme s dotazy, jakou značku bezdušového tmelu zvolit a jak jej správně aplikovat. V…
V několika našich předešlých článcích jsme již zmínili takzvaný "bezdušový systém". Rádi bychom vám následujícím článkem chtěli vysvětlit, o co vlastně jde a co je pro tento systém potřeba.
Kvalita prověřená časem
Pouze ověřené produkty
Poradíme vám s výběrem
V zázemí dvou prodejen
Po - Pá: 9:00 až 17:00 hod.
Odpovíme do 24 hodin