Začátkem září jsem se tradičně zúčastnil gravelového “závodu” Gravel Blinduro a po tomto úspěšném víkendu jsem se rozhodl přihlásit ještě na jeden gravelový závod, ale v úplně odlišném formátu. Poslední zářijovou sobotu jsem se vydal na poslední závod Gravel Series, který se konal jako součást finálového závodu Kolo pro život v Ralsku. Centrum dění závodu bylo situováno na bývalé vojenské letiště v Hradčanech nedaleko od Mimoně, kde se startovalo. Letiště bylo plné závodníků na horských kolech a také na gravelech, kteří netrpělivě čekali na start závodu na trati o délce 60 km.
Když jsem stál na startu, vzpomněl jsem si na dobu před 20 lety, kdy jsem pravidelně stál na startech závodů Kola pro život. V hlavě jsem si opět říkal: “Nenech se na startu vyprovokovat, jinak to přepálíš a bude rychle konec.” Bylo odstarováno a celé startovní pole vyrazilo do letištního zaváděcího kola. Hned od startu se jelo na plný plyn a odpovídala tomu i rychlost celého balíku, který se po letišti řítil rychlostí 53 km/h.
Po výjezdu z letiště jsme pokračovali po štěrkových cestách stále ve vysokém tempu. Moje tepovka neklesala a držela se stále okolo 178 tepů za minutu. Byl jsem vyčerpán, i když jsme ujeli teprve 6 km. Snažil jsem se držet tempo, ale připadalo mi, že spíše zpomaluji. Trať závodu se klikatila krásnou krajinou Ralska a vedla primárně po šotolinových cestách, ale i po písečných úsecích připomínajících cyklokrosové závody v Belgii. Bylo to náročné, ale na svém kole GT Grade Carbon s plášti Goodyear Connector jsem s těmito úseky neměl problém a spíše jsem si je užíval. To už se nedalo říci o několika náročných výjezdech.
V poslední třetině závodu jsem se dal dohromady a držel jsem se tříčlenné skupiny bikerů, se kterými jsem dojel až na závěrečný travnatý usek na letišti, který vedl skoro až do cíle. Zbyly mi ještě nějaké síly, a tak jsem se snažil vylepšit si svůj celkový čas závěrečným spurtem do cíle, kde jsme své 160 minutové trápení ukončil. Byl jsem neskutečně rád, že jsem dojel do cíle, protože jsem měl několikrát chuť závod vzdát. Naštěstí jsem tak neučinil, ke svému překvapení jsem tak dojel na 4. místě v kategorii a celkově na 13. místě. Osobně mi více vyhovuje erzetový formát závodu, ale v příštím roce se opět jistě postavím na start některého ze závodů Gravel Series. Budu ovšem muset více trénovat.
Ondra, vedoucí prodejny Koloshop v Praze
Brzdy jsou spotřebním materiálem, ale jedním z nejdůležitějších prvků jízdního kola. Když se na trailu nebo ve městě dostanete do krizové situace, kvalitní brzdový systém může být rozdílem mezi…
Bezdušové systémy získávají v cyklistice na popularitě napříč všemi disciplínami. Často se tak v Koloshopu setkáváme s dotazy, jakou značku bezdušového tmelu zvolit a jak jej správně aplikovat. V…
V několika našich předešlých článcích jsme již zmínili takzvaný "bezdušový systém". Rádi bychom vám následujícím článkem chtěli vysvětlit, o co vlastně jde a co je pro tento systém potřeba.
Kvalita prověřená časem
Pouze ověřené produkty
Poradíme vám s výběrem
V zázemí dvou prodejen
Po - Pá: 9:00 až 17:00 hod.
Odpovíme do 24 hodin