Ke gravelovým kolům jsem byl dříve spíše skeptický a zdálo se mi, že taková kola jsou zbytečná. Nakonec jsem za více než dva roky, kdy jsem byl hrdým majitelem hliníkového “štěrkoletu” Cannondale Topstone Tiagra, zjistil, že je to právě tento segment kol, který mi vyhovuje, a rozhodl jsem se tedy pro upgrade o level výše pořízením něčeho zcela nového a lepšího.
Vybral jsem si celokarbonový gravel speciál opět z řad Cannondale - Topstone Carbon 3 G2 QSD. Při jeho výběru mě nejvíce zaujalo jeho barevné provedení - béžová, černá a vínová barva. Přiznávám své původní obavy, že se kolo této barevné kombinace nebude hodit k našim Koloshop dresům, které tak rád vozím, ale vypadá to skvěle!
Kolo je osazeno klikami FSA AGX a kvalitními komponenty speciální řady přímo pro gravel Shimano GRX 400. Převody 2 x 11 jsou prima parťákem na dlouhých rovných štěrkových úsecích, kdy to rozjedete podobně jako na silničním kole, prostě to jede. Po zkušenostech jsem u gravel kol zastáncem dvoupřevodníku právě pro podobné případy, kdy tak máte dostatek převodů pro získání vyšší rychlosti na rovině. V případě výjezdů je počet převodů taktéž dostatečný a lehce zdoláte i prudká stoupání. Pokud bych jezdil každý rok do Alp nebo tam žil, volil bych však jednopřevodník.
Původní kola jsem nahradil svými oblíbenými Mavic Allroad a ponechal pláště Vittoria Terreno Dry 40 mm, které jsou pro “štěrkolety” výbornou alternativou. U nových modelů Cannondale Topstone je navíc možnost osadit pláště široké až 45 mm. Do budoucna bych svůj gravel speciál rád osadil plášti Pirelli Cinturato právě s touto šířkou 45 mm.
Revolucí se u mého kola stal bezdušový systém. Při prvních vyjížďkách jsem posbíral několik defektů, ale tmel Bikeworkx Super Seal je krásně zalepil a já se o nich dozvěděl až pohledem na rám zašpiněný tmelem. Po těchto zkušenostech jsem bezdušový systém zavedl také u svého celoodpruženého horala Cannondale Scalpel.
Také kokpit jsem si personalizoval dle svých představ a potřeb. Osadil jsem jej hliníkovými řídítky Ritchey Beacon Comp o šířce 460 mm a k nim přidal omotávky Ciclovation Advanced Leather Touch. Kromě toho, že omotávky ladí s vínovou horní rámovou trubkou, jsou velmi příjemné na dotek, disponují výbornou adhezí, a tak s nimi lze jezdit i bez rukavic.
Třešničkou na dortu bylo pořízení barevně sladěných košíků a bidonů Elite. Dva páry lahví Elite v béžové a vínové barvě střídám dle nálady.
Na tomto kole jsem najel již kolem 700 km a mohu říci, že je doopravdy Top! S každou jízdou jsem více a více nadšený. Vyzkoušel jsem jej i ve středně těžkém terénu a mohu s jistotou říci, že "jede jako tank" přes všechny překážky, na které při svých cestách narážím.
Závěrem bych rád zmínil, že vývojáři v Cannondale nespí, pořád si hrají a ladí geometrii. Jejich kola jsou každým rokem jiná a stále lepší. Kdo nezažil, nemůže hodnotit.
Z tohoto segmentu kol jsem skutečně nadšený, a proto “Nikdy neříkej nikdy!”
Pokud Vás mé vyprávění o gravelu zaujalo, neváhejte se za mnou zastavit na naší prodejně v Teplicích, rád Vám pomohu s výběrem. A pokud to k nám máte daleko, můžete mi napsat na e-mail info@koloshop.cz
Radek, zástupce vedoucího prodejny Teplice
Pro pravidelné účastníky, ale i dovolenkáře, kteří plánují projet Krušné hory na kole a hledají akce a cyklistické závody pro veřejnost, máme dobrou zprávu! Chystáme další ročník Koloshop Festu a…
Nach fünf Jahren kehrt der Krušnoton mit einer großen Feier seines 15-jährigen Jubiläums zurück! Nach dem erfolgreichen letzten Rennen 2019 und der anschließenden pandemiebedingten Pause findet der…
Léto už je v plném proudu, a proto je čas třeba i na delší vyjížďky. Tentokrát bych vám chtěl ukázat trasu mým oblíbeným krajem, Labskými pískovci, a to jak z české strany, tak i z té německé. Trasa…
Kvalita prověřená časem
Pouze ověřené produkty
Poradíme vám s výběrem
V zázemí dvou prodejen
Po - Pá: 9:00 až 17:30 hod.
Odpovíme do 24 hodin