Jmenuju se Klim a v Koloshopu jsem druhý rok na pozici mechanika. Na pražské prodejně se starám o to, aby Vaše kola šlapala jako švýcarské hodinky. Řeším všechny problémy technického charakteru a pomáhám Vám upravit kolo podle Vašich představ.
Pro mne bylo kolo vždy něčím osvobozujícím. Čistá mechanika, jednoduchost, stačí jen začít šlapat a můžete kamkoliv. Cíl je cesta. Začal jsem jezdit ve městě. První moje kolo byla "fixka" na které jsem jezdil vždy a všude. Výjezd na nákup do vedlejšího supermarketu skončil touláním uličkami v jiné části města. Každá cesta z práce byla pokusem najít zajimavé cestičky, aby ráno, po cestě do práce, bylo nějaké zpestření. Po nějaké době jsem začal uvažovat o kole s převody, na kterém už budu moci cestovat.
O gravelech se píše, že je to kolo, které zvládne všechno. Kolo, které Vás neomezuje výběrem povrchu po kterém jedete. Kolo, ktreré naložíte brašnami a můžete vyrazit objevovat nové horizonty. Požadavky byly jasné. Rám s velkou nosností, kompatibilita s 650b koly a velkou průchodností pro 700c. Možnosti uchycení pro všechny možné nosiče/blatníky. Pevné osy. Bytelné tubeless ready ráfky se širokým profilem. Řazení 1x s velkým rozsahem. Hydraulické brzdy. Ideálního kandidáta jsem našel rychle.
GT Grade Carbon Elite sice není poskládán továrně na 100% podle mých požadavků, ale má vynikajicí rám. Ten jsem osadil vybranými komponenty. V rámci našeho Custom programu máme bohatou zkušenost s úpravami kol podle požadavků jezdců, takže to šlo hladce.
Tovární nastavení je takový zlatý střed. Dostatek težkých převodů na silnici, dost lehkých do terénu. Rychlé pláště na silnici, které jedou po štěrku a zvládají terén i bahno. Řídítka s jemným vyosením. Na silnici dost aero, ale pohodlně se na ně vejde i malá brašna.
Gravel je hodně široký pojem. Klíčové role hraje šíře plášťů,vzorek a převody. Kombinace plášťů 32 - 35 mm bez vzorku a dvojpřevodníku 48/31 dává možnost pobojovat s partou silničářů. Máte kamarády, kteří jezdí XC a nebojíte se ušpinit? 650b kola šíře 47 mm se vzorkem, jednopřevodník s menším počtem zubů a kazetou s velkým rozsahem, dokonce i teleskopická sedlovka a jste už na tom kopci, od bahna, vysmátý a s berany. A to se stále bavíme o stejném kole, zní to jako z pohádky! Pár věcí opravdu může změnit všechno, a kolik ještě je kombinací a možností...
Můj GT Grade Carbon Elite nakonec dopadl tak, že původní zůstal pouze rám a kola.Geometrie GT Grade se opravdu povedla. Krátká zadní stavba, možnost měnit vidlici z 55 na 70 mm, což pomůže oživit naložené kolo nebo naopak. GT je známé jako výrobce BMX kol, gravity disciplín a legendarních hardtailů. Je to citít i na Gradovi. Kolo Vás, téměř samo, směruje na různé malé skoky přes kořeny, obrubníky, díry v asfaltu. Váha rámu mne také příjemně překvapila. Váží téměř jako rámy některých silniček, nosnost je uvedena na 130 kg. DFD systém jsem také ocenil. V žádném případě to nenahrazuje pořadné odpružení, ale funguje super na dlouhé cesty a jako tlumení drobných nerovností. Pomáhá tomu i karbonová sedlovka, která je součástí kola. Nejvíc jsem ocenil možnost montáže nosičů na vidlice. Hned jsem tam dal nosiče značky Blackburn. Nemužu si je vynachválit, nejen na bikepacking ale i na každodenní použítí.
Pro mne bylo jasnou volbou Shimano GRX. Jednopřevodník 40 zubů a kazeta 11-42 zubů, dobrý střed na klasické ježdění. Existuje možnost mit i lehčí zpřevodování a také i těžší, ale se svou volbou jsem spokojen. Páky RX810 jsem volil ze dvou důvodů. Ergonomika a brzdný účinek. Brzdy mají Servo-Wave system, který umožňuje suprové dávkování brzd. Jak v terénu, tak i na mokré silnici je ocení každý. Možnost nastaveni free-stroke je další výhodou. K ergonomice patří jak tvar, tak i možnost nastavení vzdálenosti páček jednoduchým způsobem. Tady Shimano udělalo skvělou práci, klobouk dolů.
Pláště jsem vybral ověřené, Gravelking SK od Panaraceru v šířce 43 mm. Za mě top gravlovej plášť na silnice, štěrk a mírný terén. Nezradil ani v lese po dešti, ale rozhodně to není na CX závody. Překvapivě rychlé pláště i na silnici, s tím že to je 43 mm široký plášť podhuštěný na 40 psi. Sedlo Brooks C17 vozím dlouho. Je to sedlo na kterém se dá šlapat 5 hodin denně v normálních kraťasech bez vložky. Sice váží jak 7 sedel Selle Italia SLR c59, ale ten komfort stojí za to. Řídítka PRO Discover s vyosením 30 stupňů. Proč? Spousta prostoru na brašnu na řídítka. Vejde se tam 8 litrů velká brašna, což je dost na spacák, žďárák, karimatku a nějaké oblečení na kemping.
Po týdnu testování jsem vyrazil na 6 denni bikepacking výlet po Čechách. Start byl v Praze, cíl v Železné Rudě. 420 km, 6340 výškových metrů. Tábor, Kleť, Šumava a Grand Finale z Berouna do Prahy na naloženým kole s průměrnou rychlostí 35 km/h. Po všem tom, a žádném technickém defektu mohu řict, že jsem vybral to správné kolo.
Klim, Koloshop.cz
V rámci Superior Test Days, pořádaných v teplické prodejně Koloshopu, jsem měl možnost otestovat novinku, která mě při představení zaujala na první pohled. O jaké kolo šlo a jaké byly mé první dojmy?
Za těch asi 22 let co se pohybuji v cyklistice, mě už jen tak něco nenadchne. Často vnímám, že jde jen o marketing než o vylepšení nějakého produktu, nebo vznik něčeho fakt zásadního. Posledními…
Když se pohybujete na hranicích materiálu i vlastních schopností, chcete mít na kole prostě to nejlepší, co trh s plášti nabízí. Obzvlášť když sjíždíte téměř kolmé skály s brutálními následky. Jak se…
Kvalita prověřená časem
Pouze ověřené produkty
Poradíme vám s výběrem
V zázemí dvou prodejen
Po - Pá: 9:00 až 17:30 hod.
Odpovíme do 24 hodin