Po několika letech jsem se rozhodl pro obměnu kola a rozhodl se pro Cannondale SuperSix Evo Hi-mod Disc Dura-Ace Di2 2021 REP. Moje předchozí kolo Cannondale Black s Dura Ace a hmotností 6,5 kg je však těžko překonatelný kousek. Ale i tak vidina kotoučových brzd, tuhost nově koncipovaného rámu Cannondale Super Six Hi Mod a v neposlední řadě po delší době elektronické řazení byly silné trumfy. A tak jsem se zvolil týmovou barvu a model ve vel. 54. No, co vám budu říkat, těšil jsem se.
První. dojem byl trochu smutný. Kolo vezmete do ruky a oproti předchozím 6,5 kilo cítíte rozdíl. No, kotoučovky, elektrika, jiná kola. Říkal jsem si ok, snad to kilo navíc nebude nikde znát. Upřímně, na rovinách kolo letí výrazně lépe, ale v kopcích jedu o pastorek horší převod. Jestli to je mnou, prodělaným covidem, nebo vyšší hmotností kola, nechám na vás. Seřízení elektrického přesmykače chce také více zkušeností a trpělivost. Jinak to šlape krásně, hlavně když řadící páčku přidržíte déle a ona řadí až o 4 pastorky najednou. To je příjemné, ale nejlepší jsou kotoučové brzdy v kombinaci s tuhostí rámu. Ve sjezdech jsem jistější, ale i rychlejší. Více se můžete spolehnout na brzdy a brzdíte později.
Trochu nešťastnou kapitolou kola je určitá uživatelská složitost v podobě limitu pro otočení řidítek. Proto se např. do krabice (kdy kolo chcete vzít do letadla) musí demontovat celý kokpit. Což není nikterak složité, ale je to zdlouhové a řekněme hůře přístupné. Samotnou kapitolou je sedlovka. Tady podle mě Cannondale udělal chybu. První měsíc byla sedlovka naprosto tichá (protože náš Vlasta v servisu už ví, že se musí ošetřit abrazivní vazelínou v dostatečném množství), ale pak (asi mou chybou) došlo k mírnému zajetí do rámů a ozvaly se nepříjemné zvuky ve stejné frekvenci jako šlapání. No, než to člověku dojde, zažije pár kilometrů na hlasitém kole a klade si otázku, zda kolo za tyto peníze (300T+) nemá být přeci jen trochu dokonalejší. Nicméně, řešení to má, jen to vyžaduje pozornost a servisní um, který u předchozího Black Evo prostě být nemusel. Nyní snad už vyřešeno. Prostě si na sebe zvykáme :-)
Jasné zklamání jsou pláště Vittoria Corsa. Už jsem je vozil na předchozím Blacku, a zde jsou i seriově osazeny na karbonová kola Knot. Jejich světlý bok je nádherný, TPI hvězd dotýkající se hvězd, ale třetí reklamace na prasklý bok pláště je už dost. Poslední zkušenost při sjezdu z kopce a to nechcete. Takže já se tímto s těmito krásnými plášti bohužel loučím. Kolo je to krásné, přitahuje pozornost, navíc při řazení kosmicky bzučí. Absolvoval jsem na něm přejezd Španělska, kdy jsme občas jeli i cestou necestou. Je pohodlné, obavy z ostré hrany řidítek byly liché. Sedlo Fabric jsem si přenesl z původního kola. Radost mi dělá Dura Ace kazeta s pastorkem 30z :-)
Letos jsem se koukal na dojezd MS. A ejhle. Tohle kolo sice nebylo první, ale bylo 2x zastoupeno v první 5tce, což si myslím, že je super promo a důkaz toho, že se oprávněně jedná o vrchol z nabídky silničních kol Cannondale. Tak uvidíme, za pár let, jak nám to bude společně ladit.
Honza, majitel Koloshop.cz
V rámci Superior Test Days, pořádaných v teplické prodejně Koloshopu, jsem měl možnost otestovat novinku, která mě při představení zaujala na první pohled. O jaké kolo šlo a jaké byly mé první dojmy?
Za těch asi 22 let co se pohybuji v cyklistice, mě už jen tak něco nenadchne. Často vnímám, že jde jen o marketing než o vylepšení nějakého produktu, nebo vznik něčeho fakt zásadního. Posledními…
Když se pohybujete na hranicích materiálu i vlastních schopností, chcete mít na kole prostě to nejlepší, co trh s plášti nabízí. Obzvlášť když sjíždíte téměř kolmé skály s brutálními následky. Jak se…
Kvalita prověřená časem
Pouze ověřené produkty
Poradíme vám s výběrem
V zázemí dvou prodejen
Po - Pá: 9:00 až 17:30 hod.
Odpovíme do 24 hodin