Menu
Přidejte se k nám a nic Vám neujede:
E-shop Koloshop.cz Magazín iDomestik.cz

Potřebujete poradit?

Kontaktujte nás

Sledujte Koloshop

Titul Krále vrchařů pro Richarda Carapaze korunuje skvělý týmový výkon na Tour de France 2024

Oslava konce nezapomenutelné Tour de France 2024 na Promenade des Anglais v Nice právě vrcholí. Slunce zapadá nad Středozemním mořem, když Richard Carapaz na nejvyšším stupni vítězů s úsměvem natahuje puntíkatý dres pro nejlepšího vrchaře Tour. Podívejte se na letošní TdF očima Richieho týmových kolegů.

Publikováno: 23. 7. 2024
8 min. čtení
Sdílet

Získání titulu Krále vrchařů je týmové vítězství. Richie by ho nemohl vyhrát bez úsilí, které každý z jeho kolegů vynaložil, aby získal potřebné body na vrcholcích nejtěžších hor na trati. Totéž platí pro vítězství v 17. etapě nebo den ve žlutém trikotu.

Všech 21 etap Tour de France absolvovali bok po boku s odhodláním, statečností a s nezdolným týmovým duchem. Od startu ve Florencii před třemi týdny, přes Pyreneje a Alpy, až po závěrečnou časovku přes La Turbie dělali všichni maximum pro to, aby zanechali historickou stopu v tomto legendárním závodě.

Nováčci Tour Ben Healy, Marijn van den Berg a Sean Quinn dali do svého výkonu srdce a nyní si mohou říkat závodníci Tour de France. Gratulujeme! Víme, že se vrátí pro více.

Veteráni Rui Costa, Neilson Powless a Stefan Bissegger byli dokonalí týmoví kolegové, vedli sprinty a uzavírali mezery, když se závod rozdělil v bočním větru. Udělali vše, co bylo zrovna potřeba pro tým. Bez zaváhání.

Alberto Bettiol musel závod předčasně opustit, ale zapsal se do vzpomínek všech těch, se kterými sdílel radostné okamžiky, když peloton projížděl závodní úseky na jeho domácích silnicích během prvních tří etap v Itálii.

Richie ukázal, co jsme vždy věděli: je jedním z nejnadanějších závodníků v pelotonu, s talentem jít proti nejlepším na světě v nejtěžším terénu v nejtěžším závodě na světě. 

Gratulujeme ke skvělému výkonu v Tour de France!

Richard Carapaz

Byla to opravdu těžká Tour a po dojezdu mě bolí nohy. Jsem velmi unavený, ale šťastný. Nakonec byla letošní Tour opravdu pěkná. Když jsem se dostal do Itálie, kde jsme začínali, měl jsem kvůli nehodě, která mě potkala, určité pochybnosti. Nebyl jsem zdravotně v pořádku. Nenašel jsem formu. Ale v průběhu Tour jsem se zlepšoval a zlepšoval, a z toho mám opravdu radost. Do druhého týdne jsem našel své tempo a došlo mi, co je ve hře a čeho bych mohl dosáhnout. Zakončit tak, jak jsme chtěli, vyhrát etapu, stát se Králem vrchařů a ukázat, že to dokážeme, pro mě bylo velmi důležité.

Spolupráce s týmem byla perfektní, protože jsme všichni měli jasno v tom, jaké jsou naše cíle, a to nám k jejich dosažení hodně pomohlo. To je to, co ve finále dělá největší rozdíl. Jsme tým, který funguje jako tým. Jezdci i personál, všichni pracovali v průběhu celé Tour skvěle.

Moje oblíbená vzpomínka je na etapové vítězství. Byl to ten nejlepší pocit, protože šlo o velmi, velmi náročný den. Byl to jeden z těch dnů, kdy jsem věděl bez nejmenších pochybností, že do toho půjdu naplno. Proto pro mě tohle vítězství tolik znamenalo.

Rui Costa

Letošní Tour byla zážitkem. Svým způsobem byla stejná jako vždy, ale zároveň v něčem úplně jiná. Poslední tři týdny byly opravdu rychlé a náročné. Tempo horských etap bylo velmi svižné. A pak se neuvěřitelnou rychlostí jely i etapy, o kterých by si možná někdo myslel, že budou klidnější. Bylo to velmi vyčerpávající. Všechno se dobře potkalo a myslím, že tým odvedl skvělou práci. Od prvního do posledního týdne jsme byli velmi aktivní.

Marijn, Ben a Sean, kteří jeli poprvé, předvedli na Tour de France skvělé výkony. Vzali to za dobrý konec a naučili se, jak zvládat během závodu extrémní námahu. Richard ukázal, že je opravdu výjimečný jezdec. Dokázal pro tým bojovat a jsme za něj moc rádi.

Tvořili jsme společně velmi jednotnou skupinu. Každý věděl, co má dělat. Jsme profesionálové. Nikdo nemusel nikomu říkat, uděláš to, uděláš tamto. Každý dělal svou práci. A myslím si, že díky tomu jsme dosáhli velmi zajímavých výsledků pro tým, pro všechny sponzory, pro personál. Je také důležité připomenout práci všech dalších, veškerý personál kolem. Bylo pro nás důležité prožívat radost v týmu, spolu se sponzory i personálem, který v zákulisí odvádí skvělou práci. Jsme hrdí na to, že jsme na Tour dosáhli všech těchto výsledků. A to právě i díky nim.

Moje oblíbená vzpomínka je na den, kdy Richard dostal žlutý trikot. Byl to pro mě velmi zvláštní okamžik, když jsem byl u toho, jak se Richard stal lídrem Tour de France.

Ben Healy

Osobně jsem hrdý na to, kam jsem se dostal a jak jsem závodil. Bohužel jsem v posledním týdnu trochu onemocněl, ale s tím se prostě nedá nic dělat. Stále jsem byl schopen tým podpořit, jak jsem mohl. Celkově to byl opravdu dobrý závod.

Potkali jsme se v týmu spolu s Richiem, který tak úplně nevěděl, jak na tom je, což na poslední chvíli zamíchalo kartami, ale všichni se i tak zvládli začlenit. Každý den jsme měli jiného vůdce. Na některých úrovních to vlastně hodně pomáhá, protože všichni ví, že dostanou svou šanci. Pokud jsi pro toho chlapa udělal svou práci, vrátil to, což pomáhalo týmové sounáležitosti.

Byl to jiný způsob závodění a každý den se jel naplno. Ke konci už Richie létal. Všichni jsme se semkli a to mu pomohlo vyhrát etapu. Moje oblíbená vzpomínka je ta, když jsem slyšel, že Richie zvítězil. Měl jsem dost náročný den a pachtil jsem se cestou zpátky. Ztratili jsme rádiové spojení přes horu, takže jsme nevěděli, jestli vyhrál nebo ne. A pak lidé začali skandovat. Říkali jsme si: "Zvládl to Richie, nebo ne?" Když jsme konečně zjistili výsledek, obrovsky se nám ulevilo, protože o tuhle chvíli jsme bojovali téměř tři týdny. Že to ve finále dokázal dotáhnout, byl prostě úžasný moment pro celý tým.

Stefan Bissegger

Cítím se dost unaveně. Minulý týden jsem celkem protrpěl a jsem šťastný, že je to teď za námi, i když se nám podařilo zajet dobrý závod.

Začátek se nám opravdu povedl. Vzali jsme závod do svých rukou, snažili se vtisknout náš punc, což se nakonec opravdu povedlo. V cíli nás čekala nejlepší odměna - Richie vyhrál etapu, byl ve žlutém a teď navíc vyhrál puntíkovaný dres.

Musím ocenit skvělého týmového ducha. Byli jsme v dobré náladě. Sám jsem v časovce Tour de France doufal v trochu víc, jenže jsem neměl svůj nejlepší den. Ale všichni jsme se po celou dobu dobře bavili. Když jsme se rozhodli, že něco uděláme, opravdu jsme to udělali, což bylo super a také nám to závod hodně usnadnilo. Moje oblíbená vzpomínka je Richieho výhra.

Sean Quinn

Když jsme hovořili se všemi řediteli, zaměstnanci a jezdci, kteří v minulosti absolvovali Tour, shodli jsme se, že šlo o opravdu povedený závod. Stanovili jsme si cíl vyhrávat etapy. To byla hlavní položka seznamu a nám se podařilo si ji odškrtnout.

Cíl s puntíky přišel později, ale i tak jsme to zvládli. Všichni jsme opravdu hrdí na to, jak jsme každý den závodili. Využili jsme každou příležitost, kterou jsme mohli. Moje role byla především pracovat pro tým a jsem velmi hrdý, že jsem Richardovi mohl pomáhat.

Mít štěstí na lidi, se kterými úzce spolupracujete, je opravdu důležité. Jasně, že chcete parťáky, kteří jsou dostatečně rychlí, ale pokud dobře fungujete jako parta kamarádů, v závodě se spojíte. Užívali jsme si společně strávený čas u jídla, nebo i každý den v autobuse. Když se vám podaří navázat takové přátelství, dělá to společné závodění mnohem snazší a doopravdy se chcete během závodu navzájem podpořit.

Moje oblíbená vzpomínka je na večer před časovkou, kdy jen tak sedíme, trávíme společně čas, užíváme si to, že jsme všichni pohromadě. Připadá mi, jako by se naše skupinka víc a víc sbližovala. Je tu spousta zaměstnanců. Na začátku nás bylo příliš mnoho na to, abychom se lépe poznali a všichni se spřátelili. Závěrečný večer už to byl jiný, sešla se pohromadě celá naše skupina a jen jsme si užívali. Tour se vydařila, takže to byl šťastný společný okamžik.

Neilson Powless

Tuto Tour jsem dokončil opravdu ve skvělé formě. Poslední dva dny byly vzrušující. Šel jsem na horskou etapu s Richiem a cítil jsem, že pro něj můžu sehrát docela důležitou roli.

Jsem opravdu spokojený s tím, jak jsem dokončil Tour a jak tým dokončil Tour. Stále bych si přál, abych mohl vyhrát etapu sám, ale pro tým to byl neuvěřitelný výsledek závodu, takže jsem šťastný.

Energie v týmu byla příjemná. U společného jídla jsme se vždy opravdu uvolnili a během závodu jsme měli jasný cíl, ke kterému každý den směřovat. Jeli jsme naplno každý den, sprintovali jsme s Marijnem nebo jsme šli do úniku skoro s každým. Každý den byl vzrušující. Moje oblíbená vzpomínka byla na Richieho ve žlutém. To bylo prostě úžasné.

Marijn van den Berg

Jsem unavený, ale šťastný, že jsem to zvládl. S Richiem jako skvělým lídrem jsme měli za co bojovat. To mě inspirovalo jít trochu hlouběji. Nemohl jsem udělat mnoho, ale chtěl jsem udělat všechno, co bylo v mých silách.

Tour je opravdu intenzivní. Bylo pro mě úžasným zážitkem vydat maximum ve sprintech a také se z toho poučit. Tato zkušenost bude opravdu důležitá, až se sem vrátím. Některé věci musím zlepšit, ale mám velkou motivaci dál trénovat a vrátit se o něco silnější a bojovat o vítězství, protože to je to, kvůli čemu jezdím na kole.

Měli jsme skvělý tým. Všichni se navzájem podporovali. To bylo výjimečné a tyto tři společné týdny byly díky tomu mnohem jednodušší. Opravdu jsem si celý závod užil, včetně mých narozenin, které jsem oslavil dohromady s celým týmem. Ale moje oblíbená závodní vzpomínka byla, jak jsem vedl Richieho za mým kolem. To byl neopakovatelný zážitek.

Buďte jako závodníci Tour de France

Na Koloshopu najdete vybavení, které závodníci vezli na Tour de France. Na příští švih tak můžete vyrazit jako profesionální cyklista. 

95974ca24-51
Cannondale SuperSix EVO LAB71 rámová sada ERP
Na dotaz Doprava zdarma
Cannondale SuperSix EVO LAB71 rámová sada ERP

Novinka mezi silničními rámy – SuperSix EVO LAB71, je vrcholný model pro jezdce, kteří hledají lehkost a rychlost. Tento limitovaný model kombinuje ultra…

139 999 Kč
Koupit
95983ca24-58
Cannondale Super Six Evo Hi-Mod LAB71 silniční kolo BPT
Skladem Doprava zdarma
Cannondale Super Six Evo Hi-Mod LAB71 silniční kolo BPT

Závodní silniční kolo, nejvyšší specifikace LAB71, sada Sram Red AXS 2x12, Hi-MOD karbonový rám a vidlice, karbonová kola Reserve Turbulent Aero 42,…

350 999 Kč 389 999 Kč
Koupit
C11082U30RBX54
Cannondale SuperSix EVO LAB71 Team Changeout rámová sada
Na dotaz Doprava zdarma
Cannondale SuperSix EVO LAB71 Team Changeout rámová sada

Novinka mezi silničními rámy – SuperSix EVO LAB71, je vrcholný model pro jezdce, kteří hledají lehkost a rychlost. Tento limitovaný model s grafikou Tour of…

139 999 Kč
Koupit
91434ca24-56
sleva -15%
Cannondale SuperSix EVO LAB71 rámová sada BLK
Skladem Doprava zdarma
Cannondale SuperSix EVO LAB71 rámová sada BLK

Novinka mezi silničními rámy – SuperSix EVO LAB71, je vrcholný model pro jezdce, kteří hledají lehkost a rychlost. Tento limitovaný model kombinuje ultra…

118 999 Kč 139 999 Kč
Koupit
PC108418815LRG1
POC Ventral Air MIPS EF přilba EF Race Team 2024 Replica
Skladem Doprava zdarma
POC Ventral Air MIPS EF přilba EF Race Team 2024 Replica

Limitovaná edice v barvách EF Education-Easy Post, PC skořepina, EPS vložka, technologie MIPS Integra, nastavení 360°Fit, propracovaný systém ventilace,…

6 590 Kč 7 790 Kč
Koupit
PC108161002LRG1
POC Cytal Carbon přilba Black
Skladem Doprava zdarma
POC Cytal Carbon přilba Black

Aerodynamická silniční přilba, integrované karbonové křídlo, zvětšené ventilační otvory, EPS vložka, vnější PC skořepina, nastavovací systém od spánků a kolem…

7 690 Kč 10 190 Kč
Koupit
710-0156236030
sleva -7%
Vision Metron 45 SL Disc silniční vypletená kola ořech Sram XDR
Skladem Doprava zdarma
Vision Metron 45 SL Disc silniční vypletená kola ořech Sram XDR

Silniční vypletená kola s 45mm karbonovými ráfky, náboje s osami 12x100 mm a 12x142 mm, CL uchycení kotoučů, hmotnost 1390 g.

44 390 Kč 48 190 Kč
Koupit
670-0455001030
Vision Metron 5D EVO aero silniční řidítka 100 x 400 mm
Na dotaz Doprava zdarma
Vision Metron 5D EVO aero silniční řidítka 100 x 400 mm

Karbonová aero řídítka s integrovaným představcem, šířka 400 mm, délka představce 100 mm, Di2 kompatibilní, integrované vedení bowdenů.

16 490 Kč 17 800 Kč
Koupit
11A00388
Vittoria Corsa Pro TLR G2.0 silniční plášť kevlar para-black-black
Skladem Doprava zdarma
Vittoria Corsa Pro TLR G2.0 silniční plášť kevlar para-black-black

Závodní silniční plášť, směs Silica a Graphene, 320 TPI, možnost bezdušového použití, rozměry 24-622 / 26-622 / 28-622 / 30-622 / 32-622, hmotnosti 265 g / 275…

1 ratings
1 790 Kč 1 999 Kč
Koupit
11A00393
Vittoria Corsa N.EXT G 2.0 silniční plášť kevlar black
Skladem Doprava zdarma
Vittoria Corsa N.EXT G 2.0 silniční plášť kevlar black

Silniční závodní plášť, kevlarová patka, ochrana proti propíchnutí, 100 TPI, hmotnost 260 g.

1 ratings
1 590 Kč
Koupit
11A00096
Vittoria Corsa G2.0 TLR 28-622 silniční plášť kevlar full black
Na dotaz Doprava zdarma
Vittoria Corsa G2.0 TLR 28-622 silniční plášť kevlar full black

Závodní silniční plášť, TLR verze, směs Graphene 2.0, 320 TPI, ochrana proti defektu, hmotnost 310 g.

1 ratings
1 619 Kč 1 799 Kč
Koupit
11A00448
Vittoria Corsa Pro TLR G2.0 silniční galuska para-black-black
Skladem Doprava zdarma
Vittoria Corsa Pro TLR G2.0 silniční galuska para-black-black

Závodní silniční galuska, směs Silica a Graphene, 320 TPI, šířky 23/25/28 mm, hmotnosti 285/295/340 g, černý běhoun, para bočnice.

2 ratings
2 590 Kč 2 999 Kč
Koupit
11A00093
Vittoria Corsa G2.0 TLR 25-622 silniční plášť kevlar full black
Na dotaz Doprava zdarma
Vittoria Corsa G2.0 TLR 25-622 silniční plášť kevlar full black

Závodní silniční plášť, TLR verze, směs Graphene 2.0, 320 TPI, ochrana proti defektu, hmotnost 255 g.

4 ratings
1 590 Kč 1 799 Kč
Koupit
11A00398
Vittoria Corsa N.EXT G 2.0 TLR silniční plášť kevlar black
Skladem Doprava zdarma
Vittoria Corsa N.EXT G 2.0 TLR silniční plášť kevlar black

Silniční závodní plášť, kevlarová patka, ochrana proti propíchnutí, TLR, 100 TPI, hmotnost 260 g.

1 ratings
1 590 Kč 1 599 Kč
Koupit
11A00439
Vittoria Corsa Pro Control TLR G2.0 silniční plášť kevlar para-black-black
Skladem Doprava zdarma
Vittoria Corsa Pro Control TLR G2.0 silniční plášť kevlar para-black-black

Závodní silniční plášť, směs Silica a Graphene, 320 TPI, možnost bezdušového použití, rozměry 26-622 / 28-622 / 30-622, hmotnosti 295 g / 320 g / 325 g.

9 ratings
1 890 Kč
Koupit
11A00256
Vittoria Corsa G2.0 28'' 30 mm silniční galuska Para
Skladem Doprava zdarma
Vittoria Corsa G2.0 28'' 30 mm silniční galuska Para

Profesionální závodní galuska, šířka 30 mm, směs Graphene 2.0, 320 TPI, výborné odvalování i životnost, hmotnost 375 g, Para bočnice.

2 390 Kč 2 499 Kč
Koupit
11A00116
Vittoria Corsa Control G2.0 28" 30 mm silniční galuska full black
Na dotaz Doprava zdarma
Vittoria Corsa Control G2.0 28" 30 mm silniční galuska full black

Závodní silniční galuska, bezkonkurenčně nejlepší odvalování, 4 směsi pro maximální rychlost, grip, odolnost a ochranu proti defektu, hmotnost 290 g.

2 249 Kč 2 499 Kč
Koupit

Článek je přeložený z originálního textu na webu efprocycling.com

Nejčtenější články

Přes 20 let na trhu
Přes 20 let na trhu

Kvalita prověřená časem

Top značky
Top značky

Pouze ověřené produkty

Odborný personál
Odborný personál

Poradíme vám s výběrem

Autorizovaný servis
Autorizovaný servis

V zázemí dvou prodejen

Náš tým je tu pro vás
+420 417 532 677
+420 417 532 677

Po - Pá: 9:00 až 17:30 hod.

info@koloshop.cz
info@koloshop.cz

Odpovíme do 24 hodin