Dnešní doba přináší neustálé inovace a progres nejen v technologickém průmyslu, ale i v outdoorovém vybavení. Po prezentaci Oberalp Convection jsem se potkal s Bárou Procházkovou, která je managerkou Salewa, a zeptal jsem se jí například na novou kolekci NXT, ekologii a generaci Z.
Báro, jaká je Tvoje hlavní pracovní náplň?
Moje pozice se jmenuje sales manager. Věnuji se převážně představení produktů a kolekcí obchodním partnerů - jako jste například vy. Komunikuji s centrálou v Itálii ohledně forecastů, pomáhám marketingovému oddělení, aby Salewa byla správně viditelná a zvyšovalo se povědomí. V neposlední řadě také školím.
Přijdeš do kontaktu s vývojovým týmem a uživateli?
S vývojovým týmem přijdu do kontaktu minimálně dvakrát ročně, kdy máme představení nových kolekcí. Potkáváme se s produktovými manažery, designéry a některými technology. Na těchto workshopech jsou i mezinárodní atleti, kteří dávají feedback právě vývojovému centru a nám.
Co bylo hlavním motivem pro nové kolekce?
Vyhovět trhu, který se mění. Chtěli jsme vytvořit kolekci, která bude univerzální. Kombinujeme aktivity jako je lezení, speedhiking a mountaineering dohromady. Protože to je něco, co si trh žádá. Zároveň je to o pozicování značky. Nová kolekce NXT podtrhuje náš tradiční brand, ale s obrovskou inovativní silou, kdy chceme být nejestetičtější outdoorová značka na trhu. To pro nás znamená mít technický produkt a funkční design.
Inovovali jste staré modely nebo jste vytvořili zcela nové?
V případě modernizace se zaměřujeme jen na konkrétní oblast, která se vztahuje k té dané aktivitě. Některé modely inovujeme, například design nebo funkční prvky a jiné modely stavíme na nových základech.
To se velmi pojí s generací Z. Cílí kolekce NXT primárně na ni?
Přesně tak. Už loni jsme vyšli s novou kolekcí trekkingu nazývanou Puez, která je paralelou k tradičnímu trekkingu. Ta kolekce je velmi odvážná a s ní i celá marketingová strategie, která je cílená na GenZ.
Jaké konkrétní prvky produktů cílí na mladší generaci?
Například tradiční trekkingové boty jsme přepracovali do urban stylu, aby se v tom uživatel cítil dobře nejen v horách, ale i ve městě. To stejné s oblečením. Konkrétně s kolekcí NXT jsme cílili na futuristický design, který vydrží déle fresh. A celá řada je propojená šedou barvou připomínající hory, zelenou Irish Green a oranžovou Turmeric pro ten futuristický jazyk.
Komunikace s tradičním zákazníkem je odlišná, než s mladší generací. Jak je Salewa připravena na to?
Je to pro nás nové téma. Snažíme se, aby produkty byly user friendly - aby mluvily samy za sebe. Například vychytávkami na cedulce, na které máš QR kód, který po naskenování začne hrát Salewa rádio. A největší nástroj samozřejmě vnímáme sociální sítě. Na tradiční zákazníky a standardní média ale nezapomínáme.
Na prezentacích jste kladli velký důraz na ekologické materiály. Jaké běžně používáte?
Všeobecně v Salewě používáme hodně přírodních materiálů. V létě klademe důraz na používání například Tencelu, Sorony, vlny, recyklovaného polyesteru nebo konopného vlákna, hlavně kvůli tomu, že nezatěžují životní prostředí a mají perfektní vlastnosti.
Zastavme se prosím u konopného vlákna. Všiml jsem si, že jej používáte jak na oblečení tak na obuv. Nemusí se uživatel bát o výdrž?
Technologové a designéři měli za úkol, aby životnost obuvi byla minimálně stejná, jako s použitím EVA pěny, a to se jim podařilo.
Které trendy vnímáš jako alfu a omegu pro outdoor segment?
Obuv. Dříve bylo téměř pravidlem, že outdoorová obuv byla nepohodlná, musel si je rozchodit a to už je dávno za námi. Lidé chtějí pohodlnou, technicky zdatnou a designově hezkou botu. A to je společné pro generaci Z i konzervativnější uživatele.
V případě jakýchkoliv dotazů nejen ohledně vybavení Salewa neváhejte využít kontaktní formulář níže.
Když se kolem mě začaly šířit myšlenky o tom, že se Krušnoton opět vrací, byl jsem opravdu napjatý, jak to bude vypadat. Krušnoton jsem nikdy předtím nejel, neboť v době, kdy se jezdil, jsem o…
Koloshop Fest 2022 Obnovená akce Koloshop Fest 2022 je za námi. Rádi bychom se o fakta i dojmy podělili se všemi, kdo byli součástí, ať už jako pořadatelé, účinkující nebo návštěvníci. Myšlenka…
V posledních článcích Laďka popisovala dojmy ze závodů - Gravel Blinduro 2019 a MTB v Krušných horách. O prvním červencovém víkendu se konal tradiční Hopman triatlon. Jeden z pěti závodů, které…
Kvalita prověřená časem
Pouze ověřené produkty
Poradíme vám s výběrem
V zázemí dvou prodejen
Po - Pá: 9:00 až 17:00 hod.
Odpovíme do 24 hodin