Menu
Přidejte se k nám a nic Vám neujede:
E-shop Koloshop.cz Magazín iDomestik.cz

Potřebujete poradit?

Kontaktujte nás

Sledujte Koloshop

Pro nový Scalpel se chodí do Koloshopu!

Díky našemu velmi úzkému propojení se značkou Cannondale máme možnost vám jako jedni z prvních představit dlouho očekávanou novinku - nový Scalpel! A událost je to hned dvojitá, protože kromě klasické XC mašiny s Lefty Ocho, máme k dispozici i SE verzi s vidlicí Rock Shox SID a vyšším zdvihem.

Co vše je na Scalpelu nové a jaké rozdíly jsou mezi klasickým a SE modelem se vám představíme níže.

Publikováno: 20. 5. 2020
3 min. čtení
Sdílet

Rám

Asi nejzásadnější změnou, se kterou přišel již model Habit, je změna systému odpružení. Pro Cannondale typický přepákovaný jednočep nyní nahrazuje čtyřčep Horst Link. Nebyl by to však Cannondale, aby si to neudělal po svém. Čep zadní stavby pod osou kola netvoří ložiska, ale pružný karbonový materiál - FlexPivot. Díky tomuto řešení se dostala celková hmotnost rámu na skvělých 1910 g ! S karbonovými pružícími prvky má Cannondale dlouholeté zkušenosti, pružné karbonové vzpěry měla již první generace Scalpelu v roce 2011.

 

Další, na první pohled velmi výraznou, novinkou je "schování" uložení hlavního čepu do rozšířené sedlové trubky. Toto řešení je nejen vizuálně zajímavé, ale bude mít i zásadní vliv na tuhost celého rámu a v neposlední řadě i životnost ložisek.

Nenápadnou, ale pro závodníky při výměně zadního kola celkem zásadní novinkou, je i otevřená zadní patka pro pevné osy SpeedRelease, kterou známe již z poslední generaci pevňáků F-Si. Samozřejmostí je i nástup Boost standardu pevné osy 148x12 mm.

 

Se zadním kolem je spojena i další, pro Cannondale unikátní, technologie a to Ai asymetrická zadní stavba, která posouvá zadní kolo co možná nejvíce ke středu, čímž umožňuje zkrátit zadní stavbu a tím dramaticky zlepšit ovladatelnost kola.

 

K rámu je třeba zmínit i možnost osazení dvěma plnohodnotnými lahvemi. Skoro to vypadá, že konstruktéři vzali dva bidony a kolem nich postavili rám :-)

Geometrie

Cannondale přistupuje velmi progresivně i ke geometrii svých kol. Prvním důkazem je Outfront geometrie, kdy hlavová trubka položená do 68° v kombinaci s vidlicí s větším offsetem dodává kolu skvělou obratnost v technických pasážích, ale zároveň potřebnou stabilitu při rychlých sjezdech. 

Druhou specialitou je Proportional response technologie, což znamená, že každá velikost rámu má svou vlastní kinematiku odpružení tak, aby odpružení fungovalo stejně pro různě vysoké jezdce.

Scalpel versus Scalpel SE

Obě verze Scalpelu mají zcela totožný rám, rozdíl je pouze ve zdvihu zadní stavby respektive zdvihu pístnice tlumiče. XC varianta s vidlicemi Lefty pracuje se 100 mm zdvihu, SE verze má k dispozici 120 mm. Vyššímu zdvihu sekunduje nová vidlice Rock Shox SID se stejným zdvihem.

 

Osazení obou modelů odpovídá jejich určení. 

Scalpel s vidlicí lefty Ocho je laděn do závodna, má jednou páčkou uzamykatelný tlumič i vidlici, rovná řídítka a pevnou sedlovku.

Scalpel SE má sedlovku teleskopickou, kokpit s vlaštovkami a širší pláště. 

Jak to jezdí?

Rychle! Zní to možná jako klišé, ale je to fakt! Ona už předchozí generace byla skvělá, ta nová to však posouvá zase o kus dále. Za mě je největším přínosem změna odpružení. V terénu pracuje citlivě, hladce a co je důležité, nepřekáží ani při výjezdech, takže není třeba jej tak často zamykat. Navíc pomáhá vzorkům pláště držet více kontakt s podkladem, což pomáhá dostat se rychleji na kopec a jistěji dolů.

 

Osobně jsem i velkým fandou všech vychytávek co se geomerie týká. Kolo opravdu skvěle zatáčí, je neuvěřitelně obratné i ve složitých pasážích a zároveň stabilní všude tam, kde potřebujete.

 

Zajímavé bylo přímé srovnání klasické a SE verze ve stejném terénu. Je pravdou, že 2 centimetry zdvihu navíc u SE jsou znát hlavně ve sjezdech, kdy se to dá pustit o trochu rychleji, ale ono ani 100 mm pod zadkem a s Lefty Ocho nebylo nijak limitující. 

100 mm verzi bych tedy směřoval výkonostním jezdcům a 120 mm těm, kteří od kola chtějí ještě o něco více zábavy, případně vytrvalcům na dlouhé tratě, kde přijde trochu více zdvihu navíc vhod.

 

Osobní zkušenost je nejvíc...

a proto neváhejte a stavte se u nás na prodejnách v Teplicích nebo v Praze a přijďte si nový Scalpel prohlédnou a vyzkoušet sami.

 

Kompletní nabídku modelů najdete u nás na e-shopu - Koloshop.cz

 

Nejčtenější články

Přes 20 let na trhu
Přes 20 let na trhu

Kvalita prověřená časem

Top značky
Top značky

Pouze ověřené produkty

Odborný personál
Odborný personál

Poradíme vám s výběrem

Autorizovaný servis
Autorizovaný servis

V zázemí dvou prodejen

Náš tým je tu pro vás
+420 417 532 677
+420 417 532 677

Po - Pá: 9:00 až 17:30 hod.

info@koloshop.cz
info@koloshop.cz

Odpovíme do 24 hodin