Kromě horského kola Cannondale F-Si mám ještě silniční kolo. Původně se jednalo o Cannondale CAAD 10 na Shimano 105 2x10, s klikami FSA 50/34 a koly Shimano RS11. Ale ani tady mi to nedalo a silniční kolo jsem si vylepšil k obrazu svému.
Jakmile jsem horské kolo osadil elektronickou sadou Sram Eagle XX1 AXS, téměř jsem přestal jezdit na silničce. Mechanické řazení mě vůbec nebavilo mechanické řazení a navíc po přechodu na 29“ kola se při mém stylu jízdy stíral rozdíl mezi silničkou a bajkem. Ale když se mi při naskladňování zboží dostala do rukou elektronická sada Sram RED etap AXS, řekl jsem si, že je na čase začít vylepšovat i kolo silniční.
Mým záměrem bylo pořídit jen to nezbytně nutné. Sadu 2x12, která obsahovala přehazovačku, přesmykač, baterie a ovladače (řadicí a brzdové páky), bylo nutné doplnit ještě o kazetu. Kazeta Sram RED s rozsahem 10-33 však nebyla kompatibilní s potřebným XDR ořechem, a tak jsem měl 2 možnosti: zvolit jiný náboj a nechat kolo přeplést, anebo pořídit nová kola. Vyhrála druhá možnost a já záhy pořídil hliníková kola DT Swiss P1800.
Čelisti Shimano 105 a kliky FSA jsem chtěl zachovat. Černé čelisti Shimano 105 ale nějak neladily se stříbrným designem sady Sram RED, a tak jsem zakoupil čelisti Sram RED. Kliky FSA zůstaly, ale v této kombinaci nevypadaly dobře, takže jsem je o několik týdnů později nahradil klikami Sram RED 48/35. Celá tato sada vyhlížela nádherně, byla bohužel nasazena na hliníkový rám, a tak došlo i na rám. Ten musel být vzhledný a na ráfkové brzdy, což bylo v roce 2022 bylo malinko náročnější sehnat. A pak mi padl do oka rám STORCK Durnario a přestavba pokračovala.
Kromě sady a kol, které jsem přenesl z CAAD10, jsem si pořídil nová karbonová řidítka Bontrager XXX 420 mm, karbonový představec Max1 a hliníkovou sedlovku Aerozine v bílé barvě. Ano, sice hliník, ale s hmotností 175 g byla mnohem lehčí než kdejaká karbonová sedlovka. Představcem Max1 jsem to též moc nevylepšil, ale hmotnostně to sedlo dobře.
Názory kolegů se lišily. Když mám takové kolo, měl bych mít i karbonová kola, říkali někteří. Nad představcem a sedlovkou radši jen mávli rukou. Pořídil jsem karbonová kola ZIPP 302, která kolu velmi sluší, jen za deště (mokra) je celkem nemožné zabrzdit. Jsem hobby cyklista, za těchto podmínek se snažím nejezdit, ale někdy se během výletu změní počasí a vy nějak musíte dojet domů. No a v tu chvíli zjistíte, že brzdy na silničním kole jsou jen jakousi dekorací a vy litujete, že jste si na výlet nevzali bajka.
Nakonec jsem podlehl „tlaku“ kolegů a vyměnil i představec a sedlovku za ty od výrobce ZIPP. Jediné, čeho se na silničce nevzdám, jsou SPD pedály. Jako cykloturista se rád v cíli projdu po okolí a v silničních tretrách je to dosti nepohodlné, takže z toho důvodu mám na silničce bajkové pedály Shimano 520.
Závěrem bych chtěl napsat, že toto jsou, alepoň doufám, opravdu má poslední kola. Žádné další vylepšení nechystám. Počítám, že další kolo bude až e-bike, ale na to mám snad ještě minimálně 20 let čas.
Lukáš, Koloshop.cz
Líbil se Vám článek? Dejte nám vědět dole v komentářích. V případě jakýchkoliv dotazů nás prosím kontaktujte - telefonicky na čísle 417 532 677, e-mailem na info@koloshop.cz. Můžete také navštívit jednu z našich kamenných prodejen nebo využít kontaktní formulář níže.
Vedle hnací soustavy každého dopravního prostředku jde ruku v ruce brzdná soustava, kde tvoří nejpodstatnější část celého systému. U jízdního kola tomu není jinak. Aby vaše kotoučové brzdy plnily…
V několika našich předešlých článcích jsme již zmínili takzvaný "bezdušový systém". Rádi bychom vám následujícím článkem chtěli vysvětlit, o co vlastně jde a co je pro tento systém potřeba.
Řetěz je jeden z nejvíce namáhaných a také často měněných komponentů. Vyplatí se mu věnovat pozornost. Ať už jde o jeho správnou údržbu (mytí, mazání), správné spojení nebo určení odpovídající délky.…
Kvalita prověřená časem
Pouze ověřené produkty
Poradíme vám s výběrem
V zázemí dvou prodejen
Po - Pá: 9:00 až 17:30 hod.
Odpovíme do 24 hodin