Necelý půlrok mohu jezdit na této raketě, kterou jsem vyměnil za gravel kolo. Jak mi kolo sedlo a co mě na něm baví, na to se zaměřím v tomto článku.
Jestli je pro mě něco návykové, když sednu na kolo s hladkou gumou, tak je to rychlost. Nahoru, dolu, po rovině. Pochopitelně z tohoto důvodu jsem chtěl co nejefektivnější nástroj, jakým Focus bezpochyby je. Není to úplně čistokrevné aero kolo s výraznými prvky, jako spíš all-rounder se závodní geometrií. Právě jeho všestrannost je dobrá, pokud jezdíte zvlněný terén nebo v mém případě, kdy na jedné straně mám kopce Českého středohoří a na druhé roviny podél Ohře nebo Labe.
Právě do kopce šplhá velice ochotně a to i přes fakt, že je kolo osazeno 58 mm vysokými ráfky. Kola váží 1450 g, což je na tuto výšku velice pěkné a také nejsem postavou typický vrchař, takže pár vteřin do kopce rád vyměním za větší univerzálnost. Ve stoje ze sedla oceňuji tuhost rámu a vynaložená energie jde přímo do pedálů.
Do kopců jezdím rád, ale jak tomu vždy bylo, to nejlepší na tom je následný sjezd. Právě tady přichází na řadu zmiňovaná univerzálnost a kombinace vysokých zápletů a rámu, u kterého se na určitou aero efektivitu nezapomnělo. Z kopce okamžitě nabírá rychlost a ve vysokých rychlostech je neskutečně stabilní. Nezažil jsem žádná vlnění, na která jsem byl zvyklý z gravel kola. Zatáčky projíždí s jistotou a najít ideální plynulou stopu je opravdu snadné.
Příliš dlouhé roviny mě nijak extra nebaví, ale pokud na ně dojde, je fajn, že kolo dobře udržuje rychlost a stanovené tempo. Bočního větru se netřeba bát. Pravda, že po přechodu ze 45 mm ráfků se 45 mm gumou není tenhle názor moc objektivní. I přes zmiňovanou tuhost a vysoká kola Izalco překvapí pohodlím. V hlavní roli sedlovka ve tvaru D a placatá karbonová řidítka. A to i přes to, že jsem obul užší gumy 29/30 mm. Ty obouvám podle nejlepší kombinace gripu a valivého odporu. Bonusem je o něco menší váha.
Kupodivu existují i drobná negativa. Taková klasika integrovaných upevnění sedlovek je jejich zajíždění do rámu. Takže spousta pasty na karbon, závit zajistit vhodným lepidlem a dotáhnout na předepsaný moment - i tak o nějaký milimetr sem tam zajede.
Samozřejmě jinak jsem s kolem naprosto spokojený a je radost na něm jezdit. Pokud by Vás zajímalo více k osazení, zde je článek k jeho představení. Jinak cokoli rád zodpovím v komentářích.
Úspěšnou sezonu a spoustu kilometrů v sedle.
David, ambasador Koloshop.cz
Pro pravidelné účastníky, ale i dovolenkáře, kteří plánují projet Krušné hory na kole a hledají akce a cyklistické závody pro veřejnost, máme dobrou zprávu! Chystáme další ročník Koloshop Festu a…
Nach fünf Jahren kehrt der Krušnoton mit einer großen Feier seines 15-jährigen Jubiläums zurück! Nach dem erfolgreichen letzten Rennen 2019 und der anschließenden pandemiebedingten Pause findet der…
Když se kolem mě začaly šířit myšlenky o tom, že se Krušnoton opět vrací, byl jsem opravdu napjatý, jak to bude vypadat. Krušnoton jsem nikdy předtím nejel, neboť v době, kdy se jezdil, jsem o…
Kvalita prověřená časem
Pouze ověřené produkty
Poradíme vám s výběrem
V zázemí dvou prodejen
Po - Pá: 9:00 až 17:00 hod.
Odpovíme do 24 hodin