Cannondale SuperSix Evo SE a jeho stavba.
Stavba tohoto kola byla opravdovým dreambuildem a to především díky dlouhému čekání, během kterého byl dostatek času si osazení opravdu vysnít a po té i zajistit. Čekání bylo o to těžší, díky tomu, že v podstatě hned po oficiálním představení mi bylo jasné, že toto kolo splňuje naprosto vše co po něm chci. Tedy mít univerzální gravel stroj, se kterým zvládnu absolvovat vyjížďky jak na silnici, tak v terénu včetně gravel a možná i cyklokrosových závodů a to v nekompromisním nasazení.
Základem je sériový Cannondale SuperSix Evo SE ve velikosti 58cm, který je postaven na stejném rámu jako jeho cyklokrosový brácha Cannondale SuperSix CX. Rozdíl je tedy pouze v osazení.
Právě osazení jsem si chtěl trochu upravit k obrazu svému a tak jako první přišla na řadu kompletní rozborka, aby se vše mohlo poté znovu složit.
Nejzásadnější změnou byl přechod na jednopřevodník, výměna kokpitu a zapletených kol. Kliky jsem zvolil Cannondale Hollowgram SL a doplnil je o oválný, mimochodem velmi krásně zpracovaný převodník Garbaruk ve stříbrné barvě se 42 zuby.
Stříbrné komponenty mi k této barvě rámu opravdu ladí a tak jsem sáhl po osvědčeném kombu představce Zipp Service Course a řídítek Zipp Service Course 70 XPLR
Co jsem nejdříve kvůli barvě hodně řešil zda nechat nebo vyměnit byla zelená omotávka a sedlo Prologo. Jak se ale kolo opět skládalo, usoudil jsem, že původní designová vize výrobce je opravdu zajímavá a tak jsem obojí nechal a nakonec jsem za to rád. Pod omotávku jsem jen přidal pro větší pohodlí Ciclovation Xtra Cush podmotávku, která dodá větší objem pro úchop.
Díky jednopřevodníku jsem však musel vyměnit kazetu a přehazovačku s větším rozsahem. Kazeta Sram Rival má nyní zuby 10-44 a díky tomu bylo třeba použít přehazovačku Sram Rival XPLR která bezdrátově komunikuje s původním řazením Sram Rival eTap AXS.
Poslední a asi nepřehlédnutelnou změnou byla zapletená kola. Původní hliníková DT Swiss kola nahradila karbonová Zipp 303 která jsem osadil kotouči Sram o průměru 140mm. Obutí je Maxxis Receptor v rozměru 622x40 a pro ochranu ráfků při defektu jsem osadil Tubolight EVO Inserty v kombinaci s tmelem a ventilky Peaty's.
Kolo v tomto osazení již nějaký čas jezdím a musím potvrdit, že všechna má očekávání beze zbytku naplnila občas i předčila.
Pokud máte také v hlavě nějakou vysněnou stavbu, neváhejte nás kontaktovat, rádi vám s ní pomůžeme!
Pavel, CBO Koloshop.cz
Jak přesně probíhá expedice kola objednaného přes e-shop? Tuto otázku Vám do posledního detailu zodpoví následující video.
Kdo chce jezdit, musí taky čistit. Minimálně u řetězu a kazety je to nutnost.
Z letošního Oberalp Convention jsme kromě článků s novinkami Dynafit a Salewa připravili i rozhovor s generálním ředitelem světově známé značky Dynafit Benediktem Böhmem.
Kvalita prověřená časem
Pouze ověřené produkty
Poradíme vám s výběrem
V zázemí dvou prodejen
Po - Pá: 9:00 až 17:30 hod.
Odpovíme do 24 hodin