O víkendu 16. září jsme se s Klárou vydali na nově vznikající seriál monumentů Road Classics, který měl letos předpremiéru v Liberci. Nejsem úplně fanoušek silničních závodů, ale tento mě okamžitě zaujal. Čekala nás trať o délce 107 km se stoupáním 2 350 m a dojezdem na Ještědu. Na výběr jsme měli dva formáty a to klasický měřený závod start/cíl nebo švih kochacím tempem se třemi měřenými segmenty, dva vrchařské a jeden spurterský. Druhá možnost byla jasná volba, projedeme se společně jako na klasické vyjížďce a měřené úseky každý podle svého.
Velkou přidanou hodnotou tohoto závodu byly kompletně uzavřené silnice. Trasa byla parádní, okolo Jizerek je vždy na co se koukat a mimo hladký asfalt se jelo i přes panelky, tzv. „pané sektory". Každý monument musí mít něco, na co se nezapomíná, i když Ještěd samotný není málo.
Na trati se nacházelo celkem 5 občerstvovaček a z toho dvě doslova s kavárnou. Hrníčky s espressem bez fronty okamžitě k odběru, několik druhů koláčů, dortíčků a široký výběr slaných zákusků. Odtud se opravdu těžko odjíždí. Ani nespočítám, kolik jsem měl ten den káviček.
Jak jsem zmiňoval, projížděli jsme i měřené úseky, a protože oba máme závodního ducha, nenechali jsme představce suché. Vrchařské segmenty hezky na hraně a spurterský někde lehce za hranou, ten měl „jen“ 3 km. Pro představu výjezd na Ještěd měřil 10,7 km a nastoupáno bylo lehce přes 600 m, to štíplo. Používám wattmetr Quarq v klikách Sram Rival a svoje limity jsem tak měl pod kontrolou.
Sjezd z Ještědu už byl pohodový, bez časomíry a do centra Liberce za plného provozu. V ceně startovného bylo na výběr i pozávodní jídlo – lasagne a výtečné svrchně kvašené nealko pivo, no ježiš.
Na švihu se vyhlašovali tři nejlepší ženy a muži celkově na měřených úsecích, k mému překvapení jsem se dostal na bednu a byl třetí. Klára byla pátá v ženách, což byl vzhledem k okolnostem skvělý výsledek – první letošní stovka.
Jsem zvědavý, do jakých lokalit se seriál vydá příště a určitě se budu těšit zase na startu!
David, ambasador Koloshop.cz
Brzdy jsou spotřebním materiálem, ale jedním z nejdůležitějších prvků jízdního kola. Když se na trailu nebo ve městě dostanete do krizové situace, kvalitní brzdový systém může být rozdílem mezi…
V několika našich předešlých článcích jsme již zmínili takzvaný "bezdušový systém". Rádi bychom vám následujícím článkem chtěli vysvětlit, o co vlastně jde a co je pro tento systém potřeba.
Řetěz je jeden z nejvíce namáhaných a také často měněných komponentů. Vyplatí se mu věnovat pozornost. Ať už jde o jeho správnou údržbu (mytí, mazání), správné spojení nebo určení odpovídající délky.…
Kvalita prověřená časem
Pouze ověřené produkty
Poradíme vám s výběrem
V zázemí dvou prodejen
Po - Pá: 9:00 až 17:30 hod.
Odpovíme do 24 hodin