Proč správně a včas servisovat lyže? Pravidelný servis lyží má zásadní význam. Mimo jiné se opraví skluznice, navoskuje se, čímž se zabrání jejímu vysychání a u sjezdových lyží a snowboardu se nabrousí hrany. Pokud se servis zanedbá, odstraňuje se při pozdějších opravách více materiálu, což může vést k nerovnosti skluznice nebo zásekům, které se obtížně napravují. Pojďme si tedy nyní přiblížit některé servisní úkony.
Seřízení vázání
Správné seřízení vázání se provádí s ohledem na konkrétní lyže, správnou botu a především na konkrétního jezdce. Potřebujeme tedy obě lyže, alespoň jednu botu a základní údaje o jezdci - výšku, hmotnost, věk a úroveň dovedností.
Seřízení lze provést ručně (bez potvrzení) nebo strojově (s potvrzením). Potvrzení je nezbytné pro zahraniční skiareály a pro pojišťovny v případě úrazu.
Broušení a leštění skluznice
Při hrubém broušení se odstraňují menší záseky, srovná se skluznice a naostří se hrany ze spodní části lyže. Jemné broušení je naopak vhodné pro lyže ve velmi dobrém stavu, kde není třeba hrubý zásah, a pomáhá prodloužit životnost lyže. Při velkém servisu se největší rýhy na skluznici zalévají opravnou hmotou, která se následně vybrousí a zarovná.
Leštění skluznice se následně provádí na speciálním leštícím pásu, který skluznici vyhladí a odstraní zbytky materiálu po broušení.
Struktura skluznice
Tento krok si zákazník může připlatit. Struktura ovlivňuje skluz a chování lyže v závislosti na sněhových podmínkách. Například při chladném a suchém sněhu je lepší hladká skluznice pro minimální tření. Když je naopak sníh mokrý a těžký, je výhodnější strukturovaná skluznice, která zabraňuje sacímu efektu.
Voskování skluznice
Lyže se strojově navoskuje horkým voskem, který skluznice "nasaje jako výživu". Následně se na leštícím kartáči zbaví přebytečného vosku a vytvoří celistvou vrstvu.
Boční broušení hran (úhlování)
Tento úkon je vždy prvním krokem při servisu sjezdových lyží, skialpových lyží i snowboardu. Hrany se zbrousí na požadovaný úhel, odstraní se rez a menší záseky. Nejčastěji se brousí na 88°, pro ostřejší jízdu či led se používá úhel 87°–86° a u dětských lyží se brousí na 89° pro snadnější "plužení".
Tuning spodní hrany (podbrus)
Standardní podbrus provádíme na 0,5°. Tento úhel nelze v našem servisu měnit. Bez podbrusu by lyže při naklonění okamžitě přešla na hranu, což může být pro jezdce nepříjemné, protože taková lyže obtížně smýká a komplikovaně přechází z oblouku do oblouku.
Renovace skialpových pásů
Provádí se v případě, že pásy špatně lepí nebo jsou znečištěné. Proces zahrnuje nahřátí a odstranění starého lepidla a nanesení nového lepidla pomocí válečku. Vzhledem k tomu, že je potřeba nechat lepidlo zaschnout (tři dny), je vhodné tento úkon plánovat s dostatečným předstihem před odjezdem na dovolenou.
Pro pravidelné účastníky, ale i dovolenkáře, kteří plánují projet Krušné hory na kole a hledají akce a cyklistické závody pro veřejnost, máme dobrou zprávu! Chystáme další ročník Koloshop Festu a…
Nach fünf Jahren kehrt der Krušnoton mit einer großen Feier seines 15-jährigen Jubiläums zurück! Nach dem erfolgreichen letzten Rennen 2019 und der anschließenden pandemiebedingten Pause findet der…
Léto už je v plném proudu, a proto je čas třeba i na delší vyjížďky. Tentokrát bych vám chtěl ukázat trasu mým oblíbeným krajem, Labskými pískovci, a to jak z české strany, tak i z té německé. Trasa…
Kvalita prověřená časem
Pouze ověřené produkty
Poradíme vám s výběrem
V zázemí dvou prodejen
Po - Pá: 9:00 až 17:30 hod.
Odpovíme do 24 hodin