Menu
Přidejte se k nám a nic Vám neujede:
E-shop Koloshop.cz Magazín iDomestik.cz

Potřebujete poradit?

Kontaktujte nás

Sledujte Koloshop

Tip na cyklistickou trasu Českosaským Švýcarskem

Léto už je v plném proudu, a proto je čas třeba i na delší vyjížďky. Tentokrát bych vám chtěl ukázat trasu mým oblíbeným krajem, Labskými pískovci, a to jak z české strany, tak i z té německé. Trasa je poměrně zvlněná, ale kdy jindy trénovat kopce, než v létě.

Publikováno: 4. 7. 2024
3 min. čtení
Sdílet

Start trasy je v Děčíně, kam vede poměrně dobré vlakové spojení z Teplic a Ústí nad Labem, ale ani z Prahy to není úplně daleko. Z Teplic a Ústí se dá samozřejmě dojet v pohodě i na kole. Z Děčína se vydáme na stoupání směrem na Folknáře, v této vesnici se vydáme do leva na Ludvíkovice, poté přes Arnoltice a Janov do Hřenska. Z Hřenska pokračujeme vpravo směrem do Jetřichovic, kde nás čeká pozvolné stoupání skrz národní park České Švýcarsko. Stále je zde patrné poškození požárem, který krajinu zasáhl dva roky nazpět. Má to však také nějaké "pozitivní aspekty", neboť imáte dnes i ze silnice dobrý výhled na skály kolem sebe. Po průjezdu Mezní Loukou následuje kratší sjezd s mnoha zatáčkami, takže pozor na auta v protisměru! Dále vyjíždíme krátké stoupání skrz Vysokou Lípu a poté následuje sjezd do Jetřichovic. Následuje kratší stojka do Rynartic, jež vás svým sklonem donutí jít ze sedla. Poté nás čeká průjezd po krásné klikaté silnici až do Kyjova, kde se chvíli jede podél říčky Chřibské kamenice a silnice místy opravdu vede téměř skrz skály, což musí bavit opravdu každého. Z Kyjova následuje stoupání do vesnice Vlčí Hora, která se jmenuje podle kopce, jež se nad ní tyčí. Dále následuje sjezd do Brtníků a až do Dolní Poustevny se pokračuje v protisměru trasy Tour de Zeleňák, což je jeden z největších amatérských závodů u nás.

Z Dolní Poustevny pokračujeme přes město Sebnitz s hezkým centrem a několika muzei. Odtud se vydáme přes kopec na Ottendorf a poté následuje sjezd Do údolí říčky Křinice. V tomto údolí se nachází mnoho pěkných restaurací s pivními zahrádkami. Kirnitztal také slouží jako výchozí místo pro mnoho túr či gravelových vyjížděk do srdce Saského Švýcarska. I ze silnice lze ale vidět mnoho skalních stěn. Údolím vede tramvajová trať z Bad Schandau k Lichtenheimskému vodopádu. Podél Křinice pokračujeme do již zmíněného Bad Schandau, kde můžeme doplnit zásoby, nebo si zastavit někde na kávu. Cesta dále pokračuje na druhou stranu Labe přes most a poté po Labské cyklostezce až do Königsteinu, odtud po hlavní silnici až ke stejnojmenné monumentální pevnosti, o níž pochází první zmínky ze 13. století a jsou spojeny právě s Českým královstvím. Do pevnosti se platí vstupné 15 eur na osobu, ale určitě stojí za návštěvu. Od pevnosti směřujeme po asfaltce do Nikolsdorfu a odtud zpět na okraj Königsteinu. Dále stoupáme táhlým stoupáním na Cunnersdorf a odtud ke stolovým horám Papstein a Göhrish. Přes Papstdorf sjíždíme dolů do vesničky Krippen, jež se nachází naproti Bad Schandau přes řeku Labe. Při sjezdu se otevírají krásné výhledy na okolní skály, ale nejlepší bude zastavit, než se kochat za jízdy ve sjezdu.

Z Krippen pokračujeme opět po Labské cyklostezce, ale tentokrát v opačném směru, až do Děčína. V sezóně je zde plno výletníků na kolech, takže je potřeba dávat pozor.

V Děčíně je také cíl trasy, téměř 140 kilometrů a 1700 nastoupaných metrů není úplně málo, ale kdy jindy než v létě projíždět takové trasy. Snažil jsem se touto trasou ukázat alespoň část pěkných míst, jež tento kraj nabízí, tak snad se vám bude líbit.

Tak ať se daří!

Matěj, ambasador Koloshop

Většinu svého volného času trávím na silničním kole, ale občas si i vyjedu na bajku do terénu. Rád objevuji nové cesty a stoupání v okolí mého domova i všude jinde. Studuji na vysoké škole v Praze a občas se objevím na pražské či teplické pobočce koloshopu.

Nejčtenější články

V zázemí dvou prodejen

Náš tým je tu pro vás
+420 417 532 677

Po - Pá: 9:00 až 17:30 hod.