S novou generací oblíbeného motoru Bosch CX a rovněž s novými bateriemi PowerTube 800 a 600 přichází nová příležitost zásadně přepracovat a vylepšit stávající eBiky a posunout je na novou úroveň. Přesně toho se chytili tvůrci Cannondale a pustili se do kompletní přestavby oblíbené řady Moterra a drsnějších sourozenců Moterra LT. Obě řady proto dostaly nejen novou techniku Bosch, ale především kompletně nové a dobře o kilo lehčí rámy!
Už při prvním pohledu na nové stroje Cannondale Moterra a Moterra LT si lze všimnout dvou zásadních, vzájemně úzce souvisejících posunů či proměn. Jedním z jich je opticky jednoduší silueta rámu s motorem usazeným v klasické, převážně horizontální pozici… To nás přivádí k bodu číslo 2, kterým je záměrná vizuální podobnost s aktuální lehkou řadou Cannondale Moterra SL pro ucelenější dojem z celé rodiny Cannondale Moterra.
Dopředu je vhodné zmínit, že celková koncepce modelové řady Moterra SL a sourozenců Cannondale Moterra a Moterra LT na sobě navzájem nehodlá kanibalizovat, protože každé z těchto kol je jiné, specifické a dosti osobité, každé tedy cílí na trochu jinou skupinu jezdců.
Než se dostaneme blíže k jednotlivým novinkám Cannondale Moterra a Moterra LT pojďme ještě poukázat právě na jejich odlišnosti vůči současné řadě Moterra SL. Ta je totiž zaměřena na hmotnost, proto využívá sice výkonný, ale kompaktní a lehký motor Shimano EP801 (85 Nm), ale i relativně lehkou a v rámu pevně usazenou baterii s kapacitou 601 Wh. Třetím specifikem jsou pružné nohy zadní vidlice s technologií FlexPivot™, které u výkonných strojů Cannondale Moterra a Moterra LT nahrazují klasické čepy s ložisky.
Vraťme se ke konstatování, že právě představené modely Cannondale Moterra a Moterra LT jsou od základu novými koly, které navazují na základní koncept současné generace, zároveň ale nabízí již zmíněný nový systém Bosch CX 5. generace, nové baterie, ale také kompletně nové rámy (mezigenerační úspora hmotnosti jen na rámu 1 000 g).
Ve snaze využít shodný základ, ale zároveň obě řady dostatečně odlišit, bylo rozhodnuto o využití identického předního trojúhelníku, zároveň však odlišné zadní stavby s odlišnými rozměry i kinematikou. Společné je obou řadám již zmíněné konvenční usazení motoru (dříve byl otočen „nosem vzhůru), ale také snadný přístup k baterii ze spodní části rámu.
Cannondale v tomto směru naplno využívá aktuální možnosti nejnovějších baterií Bosch PowerTube 800 a 600, které jsou záměrně stejně dlouhé, proto je lze v rámu Moterry libovolně prohazovat. Jako výchozí konfigurace bude použit větší akumulátor s kapacitou 800 Wh, menší a lehčí bude volitelným doplňkem. Oproti současné řadě bude možné využít i přídavnou baterii PowerMore 250 Wh a dostat se tak až na celkovou kapacitu až 1050 Wh!
Nakolik je přední část rámu shodná, natolik se liší vše ostatní, třeba už jen zaměření. Základní Moterra je koncipována jako všestranný all-mountain dobrodruh, který je stejně schopný při cestách z kopce dolů i nahoru. Za tímto účelem nabízí kombinaci zdvihů 160/150 mm, 29“ kol, vzduchového tlumiče a odpovídající výbavy, včetně například představce Trail HeadsUp s integrovaným úchytem displeje Bosch Kiox 300/500 (dle stupně výbavy).
Cannondale Moterra LT naopak cílí mnohem více na náročný terén, cíleně se zaměřuje na veskrze technické pojetí jízdy a vyšší preferenci sjezdů. K tomu zde poslouží zdvihy 170/165 mm, mullet koncepce (29“/27,5“), stejně jako pružinové tlumiče Fox DHX, pro něž byla specificky naladěná celá zadní stavba.
„Představ si svůj ideální trail. Může to být nekonečná pěšina v divočině, technický singl nebo flow lajna, která tě žene kupředu. Ať je tvoje definice zábavy za řídítky jakákoli, Cannondale má v čerstvě odhalené generaci Moterra stroj přesně pro tebe. Nová Moterra je lehčí, elegantnější, a zároveň silnější než kdykoli dřív. Pokud toužíš po něčem ještě drsnějším, přichází inovovaná Moterra LT – elektrokolo navržené pro enduro jízdu bez kompromisů.“
Základní model Cannondale Moterra byl navržený pro jezdce, kteří chtějí všestranné eMTB pro delší výpravy, těžké výjezdy a rychlé sjezdy. Geometrie je pohodlnější, více přizpůsobená celodenním dobrodružstvím, ale neztrácí nic ze schopnosti rozdat si to s náležitě technickým terénem.
Plně karbonový rám využívá osvědčený přístup „Proportional Response“, tedy specifickou proměnu geometrie i kinematiky odpružení s každou jednotlivou velikostí rámu. Díky tomu působí Moterra vždy vyváženě, bez ohledu na výšku jezdce. Zdvihy 160 mm vpředu a 150 mm vzadu v kombinaci s 29“ koly (včetně vel. S) zaručují skvělý mix stability, obratnosti a trakce.
Moterra LT je nekompromisní elektrické enduro, které počítá s těžkými sjezdy, dropy i patřičně agresivní pilotáží. Nabízí více zdvihu, odpružení postavené okolo pružinového tlumiče, ale také agresivnější geometrii. Tím vším dává najevo, že se nezalekne žádné výzvy!
Zcela nový karbonový rám je optimalizován pro mullet kombinaci kol (29“/27,5“), díky čemuž lze nabídnout ideální rovnováhu mezi stabilitou v rychlosti a obratností v utažených pasážích. Také odpružení Fox kombinující zdvihy 170/165 mm je připraveno na skutečně tvrdé zacházení.
Samozřejmostí je opět motor Bosch Performance Line CX a 800 Wh baterie v základu s možností použít menší a lehčí akumulátor (600 Wh) nebo přídavný zdroj na rám (PowerMore 250 Wh). Ve specifikaci zaujme minimalistický přístup k ovládání pohonu (žádný displej), ale také nejnovější generace mechanického řazení SRAM Eagle 90/70 T-Type nebo výkonné brzdy TRP EVO Pro.
Nová generace e-MTB Moterra od Cannondale ukazuje, že tato legendární značka ovládá nejen špičkovou techniku a disponuje skvělými materiály a inženýry, ale orientuje se i v cíleném směřování jednotlivých modelů na různé jezdce. Zatímco základní Moterra míří na dobrodruhy a all-mountain jezdce hledající vyvážený mix výkonu a komfortu, případně milovníky náročných výjezdů, Moterra LT je nekompromisní mašinou navrženou pro velké skoky, těžké tratě a nekončící příval adrenalinu.
Třetím do party je stávající řada Cannondale Moterra SL s menším a lehčím motorem, menší baterií, zadní stavbou FlexPivot™, ale také se značně progresivní geometrií, případně s širšími možnostmi její individuální úpravy.
Všechny řady z rodiny Cannondale Moterra najdete již nyní v nabídce Koloshop.cz
Jaké je zaměření a jaké jsou rozdíly u nové geometrie modelů Moterra a Moterra LT?
U modelu Cannondale Moterra bylo cílem vytvořit kolo, které bude pohodlné, intuitivní a snadno ovladatelné i pro méně zkušené jezdce, aniž by zároveň ztratilo schopnost jisté jízdy v těžkém terénu. Vyšší „stack“, kratší „reach“ a strmější sedlový úhel zajišťují pohodlnou a neutrální jízdní pozici pro celodenní výlety, zatímco nižší střed a více položená hlava poskytují celku stabilní a vyvážený pocit, stejně tak i dojem bezpečného „usazení uvnitř kola“.
Pro Cannondale Moterra LT byla priorita odlišná – maximální schopnosti a jistota při agresivní jízdě. Geometrie je postavená výhradně na mullet setupu. Zůstává podobný „reach“, ale narostl „stack“, delší je rozvor či délka přední části rámu. Délka zadní stavby se přizpůsobuje průběžně velikosti rámu. Vše je podřízeno jistotě v těžkém terénu, včetně kinematiky zadní stavby.
Lze přestavět model Cannondale Moterra na verzi LT?
Technicky vzato to není vyloučené, ale není to ani doporučené! Moterra LT má jinou zadní stavbu, pružinový tlumič a podle něj upravenou kinematiku. Do rámu Moterry lze sice upnout vidlici s vyšším zdvihem nebo menší zadní kolo (27,5“), ale tím se rozhodí zamýšlené a detailně laděné chování celku. Jistější volbou je vybrat si už na začátku odpovídající model, vhodnou řadu!
Můžu místo Trail HeadsUp představce použít klasický představec a můžu místo displeje Kiox použít telefon?
Výměna představce je možná. Nejlepším a nejčistším řešením je objednat si speciální horní kryt hlavového složení (Acros ZS56, kód: 32.52.107R1-AM). Při troše šikovnosti lze ale využít i klasický představec a běžnou krytku, jen to nebude tak elegantní. Telefon na představec Trail HeadsUp upevnit nelze, jelikož úchyt je navržen pouze pro displeje Kiox 500/300.
Proč nemá Moterra ani Moterra LT zadní stavbu FlexPivot™?
FlexPivot Cannondale používá tam, kde je hlavní prioritou co nejnižší hmotnost (Moterra SL). U Moterry bylo sice snížení váhy důležité, ale ne za každou cenu.
Inženýři se spíše zaměřili na oblasti, které mají na jízdní projev větší dopad. Tedy kvalitní odpružení, ladění dle modelu, velikosti či typu tlumiče, čistou integraci systému Bosch, geometrii a celkovou ovladatelnost. Osvědčený systém s čepy a ložisky byl pro tento typ kola jednoduše vhodnější. *Navíc se myslelo i na možnost doplnění stojánku na zadní stavbu.
Můžu na Cannondale Moterra nasadit pružinový tlumič?
Možné to je, ale Cannondale tento krok nedoporučuje! Kinematika rámu je navržená pro vzduchový tlumič, který je navíc speciálně naladěný právě pro modely Cannondale Moterra. Pružina by změnila chování zadní stavby. Každopádně rozměr tlumiče je standardní: 230x62,5 mm.
S novou generací oblíbeného motoru Bosch CX a rovněž s novými bateriemi PowerTube 800 a 600 přichází nová příležitost zásadně přepracovat a vylepšit stávající eBiky a posunout je na novou úroveň.…
Rozlučme se s časy, kdy jsme museli zjišťovat nesmyslné kompatibility jednotlivých sad Shimano, kdy jeden druh řetězu fungoval vždy jen s jedním druhem kazety, přehazovačky a převodníku a přivítejme…
SRAM přichází se svou nejnovější sadou silničních komponentů SRAM RED AXS, která je navržena tak, aby nabídla bezkonkurenční výkon a pohodlí pro každého cyklistu. Díky naší exkluzivní spolupráci máme…
Kvalita prověřená časem
Pouze ověřené produkty
Poradíme vám s výběrem
V zázemí dvou prodejen
Po - Pá: 9:00 až 17:00 hod.
Odpovíme do 24 hodin