Menu
Přidejte se k nám a nic Vám neujede:
Všechny články
E-shop Koloshop.cz Magazín iDomestik.cz

Potřebujete poradit?

Kontaktujte nás

Sledujte Koloshop

Na čem jezdí Koloshop? Ondra na gravelu GT Grade Carbon

Cyklistická sezóna již byla v plném proudu a já se teprve začal rozhlížet po novém kole. Jasnou volbou pro mě byl gravel, kterému jsem na chuť přišel už před 4 roky. Jde o rychlý a zároveň pohodlný typ kola, který mě rychle doveze do práce, ale i na dlouhé výlety nebo závody. Díky podpoře kolegů se mi naskytla možnost postavit si kolo snů.

Publikováno: 16. 6. 2023
2 min. čtení
Sdílet

Již několik sezon jsem sedlal skvělý, dynamický a pohodlný gravel bike GT Grade a byl jsem nadmíru spokojený. Neváhal jsem a ke stavbě jsem si vybral nový rám GT Grade Carbon v limitované edici s maskáčovým designem. Nový grade přináší několik změn, o nichž se zmíním níže, ale zásadní změnou je prodloužená geometrie předního trojúhelníku a odstranění flip-chipu na vidlici.

U stavby nového kola jsem si připadal jako na prvním rande. Byl jsem nervózní, ale zároveň uchvácen krásou rámu a komponentů. Rám jsme uchytili do stojanu a začali jsme stavět. Nejprve jsme do něho uložili nové hlavové složení Cane Creek Hellbender 70, které je speciálně navržené pro horská a gravelová kola a má inovované těsnění chránící ložiska před vodou a nečistotami. Následovala instalace vidlice, nově s tappered krkem 1 ⅛” - 1 ½”. Řízení jsem svěřil osvědčeném kombu představce Zipp Service Course SL a řídítek Zipp Service Course 70 XPLR o šíři 420 mm, které doplnila černá omotávka od Lizard Skins.

Tento model prošel zásadními změnami, po kterých jsem u předchozích modelů volal. Grade má konečně klasický BSA střed, což zjednodušuje instalaci a především eliminuje problémy press-fitových středů. Další novinkou je interní vedení bowdenů a hadic. V mém podání to byla ve finále jen brzdová hadice zadní brzdy

Že se jedná o dream build, nespokojil jsem se jen tak s něčím. Chtěl jsem vyzkoušet pro mě něco nového a tak jsem kolo osadil kompletní novou sadou Sram Force XPLR AXS D2. Jasnou volbou byl výběr klik s jednopřevodníkem ve wide verzi a 40 zuby v kombinaci s kazetou Sram Force XPLR 10-44.

Další zásadní změnou pro mě byl přechod z hliníkových kol na karbonové Zipp 303 S, která jsem osadil kotouči Sram o průměru 160 mm bez potřeby adaptérů třmenů. Pohodlí a dobrou přilnavost za všech podmínek mi snad zajistí pláště Zipp G40 XPLR v rozměru 40-622. Pohodlí sedacích partií jsem svěřil ověřenému sedlu Fabric Scoop Radius

Stavbu kola jsem si opravdu užil, bylo skvělé si kolo celé postavit a seznámit se s novým typem řazení při přechodu ze sady Shimano GRX. Hmotnost kola bez pedálů se zastavila na skvělých 8,45 kilogramech. Velmi se těším, až jej pořádně projedu a nasbírám více dojmů na dlouhých vyjížďkách či gravelových závodech, jako je moje oblíbené Gravel Blinduro.

Pokud máte ke stavbě jakékoliv otázky, neváhejte se za mnou zastavit na naší prodejně v Praze nebo mi napište na e-mail info@koloshop.cz

Ondra, vedoucí prodejny Praha

Nejčtenější články

Přes 20 let na trhu
Přes 20 let na trhu

Kvalita prověřená časem

Top značky
Top značky

Pouze ověřené produkty

Odborný personál
Odborný personál

Poradíme vám s výběrem

Autorizovaný servis
Autorizovaný servis

V zázemí dvou prodejen

Náš tým je tu pro vás
+420 417 532 677
+420 417 532 677

Po - Pá: 9:00 až 17:30 hod.

info@koloshop.cz
info@koloshop.cz

Odpovíme do 24 hodin