Cyklistická sezóna již byla v plném proudu a já se teprve začal rozhlížet po novém kole. Jasnou volbou pro mě byl gravel, kterému jsem na chuť přišel už před 4 roky. Jde o rychlý a zároveň pohodlný typ kola, který mě rychle doveze do práce, ale i na dlouhé výlety nebo závody. Díky podpoře kolegů se mi naskytla možnost postavit si kolo snů.
Již několik sezon jsem sedlal skvělý, dynamický a pohodlný gravel bike GT Grade a byl jsem nadmíru spokojený. Neváhal jsem a ke stavbě jsem si vybral nový rám GT Grade Carbon v limitované edici s maskáčovým designem. Nový grade přináší několik změn, o nichž se zmíním níže, ale zásadní změnou je prodloužená geometrie předního trojúhelníku a odstranění flip-chipu na vidlici.
U stavby nového kola jsem si připadal jako na prvním rande. Byl jsem nervózní, ale zároveň uchvácen krásou rámu a komponentů. Rám jsme uchytili do stojanu a začali jsme stavět. Nejprve jsme do něho uložili nové hlavové složení Cane Creek Hellbender 70, které je speciálně navržené pro horská a gravelová kola a má inovované těsnění chránící ložiska před vodou a nečistotami. Následovala instalace vidlice, nově s tappered krkem 1 ⅛” - 1 ½”. Řízení jsem svěřil osvědčeném kombu představce Zipp Service Course SL a řídítek Zipp Service Course 70 XPLR o šíři 420 mm, které doplnila černá omotávka od Lizard Skins.
Tento model prošel zásadními změnami, po kterých jsem u předchozích modelů volal. Grade má konečně klasický BSA střed, což zjednodušuje instalaci a především eliminuje problémy press-fitových středů. Další novinkou je interní vedení bowdenů a hadic. V mém podání to byla ve finále jen brzdová hadice zadní brzdy.
Že se jedná o dream build, nespokojil jsem se jen tak s něčím. Chtěl jsem vyzkoušet pro mě něco nového a tak jsem kolo osadil kompletní novou sadou Sram Force XPLR AXS D2. Jasnou volbou byl výběr klik s jednopřevodníkem ve wide verzi a 40 zuby v kombinaci s kazetou Sram Force XPLR 10-44.
Další zásadní změnou pro mě byl přechod z hliníkových kol na karbonové Zipp 303 S, která jsem osadil kotouči Sram o průměru 160 mm bez potřeby adaptérů třmenů. Pohodlí a dobrou přilnavost za všech podmínek mi snad zajistí pláště Zipp G40 XPLR v rozměru 40-622. Pohodlí sedacích partií jsem svěřil ověřenému sedlu Fabric Scoop Radius.
Stavbu kola jsem si opravdu užil, bylo skvělé si kolo celé postavit a seznámit se s novým typem řazení při přechodu ze sady Shimano GRX. Hmotnost kola bez pedálů se zastavila na skvělých 8,45 kilogramech. Velmi se těším, až jej pořádně projedu a nasbírám více dojmů na dlouhých vyjížďkách či gravelových závodech, jako je moje oblíbené Gravel Blinduro.
Pokud máte ke stavbě jakékoliv otázky, neváhejte se za mnou zastavit na naší prodejně v Praze nebo mi napište na e-mail info@koloshop.cz
Ondra, vedoucí prodejny Praha
Podívejte se na naší cestu k novému logotypu, od prvních myšlenek přes analýzu starého loga až po finální realizaci. Připojte se k nám a objevte, jak se Koloshop.cz transformuje, aby lépe vyjádřil…
Když jsme si vymysleli název našeho firemního magazínu Domestik, říkali jsme si, že přece všem lidem, kteří se pohybují v cyklistice a zejména té silniční, musí být známo, kdo je domestik. Ale pro…
Nevím, jak to máte vy, ale my máme pohyb venku na vzduchu rádi. Než jít do hospody, tak půjdeme na výjezdní zasedání na kopec, a to je vždycky fajn. Na horách pochybnosti neexistují (jsem někde kdysi…
Kvalita prověřená časem
Pouze ověřené produkty
Poradíme vám s výběrem
V zázemí dvou prodejen
Po - Pá: 9:00 až 17:30 hod.
Odpovíme do 24 hodin