Cyklistická sezóna již byla v plném proudu a já se teprve začal rozhlížet po novém kole. Jasnou volbou pro mě byl gravel, kterému jsem na chuť přišel už před 4 roky. Jde o rychlý a zároveň pohodlný typ kola, který mě rychle doveze do práce, ale i na dlouhé výlety nebo závody. Díky podpoře kolegů se mi naskytla možnost postavit si kolo snů.
Již několik sezon jsem sedlal skvělý, dynamický a pohodlný gravel bike GT Grade a byl jsem nadmíru spokojený. Neváhal jsem a ke stavbě jsem si vybral nový rám GT Grade Carbon v limitované edici s maskáčovým designem. Nový grade přináší několik změn, o nichž se zmíním níže, ale zásadní změnou je prodloužená geometrie předního trojúhelníku a odstranění flip-chipu na vidlici.
U stavby nového kola jsem si připadal jako na prvním rande. Byl jsem nervózní, ale zároveň uchvácen krásou rámu a komponentů. Rám jsme uchytili do stojanu a začali jsme stavět. Nejprve jsme do něho uložili nové hlavové složení Cane Creek Hellbender 70, které je speciálně navržené pro horská a gravelová kola a má inovované těsnění chránící ložiska před vodou a nečistotami. Následovala instalace vidlice, nově s tappered krkem 1 ⅛” - 1 ½”. Řízení jsem svěřil osvědčeném kombu představce Zipp Service Course SL a řídítek Zipp Service Course 70 XPLR o šíři 420 mm, které doplnila černá omotávka od Lizard Skins.
Tento model prošel zásadními změnami, po kterých jsem u předchozích modelů volal. Grade má konečně klasický BSA střed, což zjednodušuje instalaci a především eliminuje problémy press-fitových středů. Další novinkou je interní vedení bowdenů a hadic. V mém podání to byla ve finále jen brzdová hadice zadní brzdy.
Že se jedná o dream build, nespokojil jsem se jen tak s něčím. Chtěl jsem vyzkoušet pro mě něco nového a tak jsem kolo osadil kompletní novou sadou Sram Force XPLR AXS D2. Jasnou volbou byl výběr klik s jednopřevodníkem ve wide verzi a 40 zuby v kombinaci s kazetou Sram Force XPLR 10-44.
Další zásadní změnou pro mě byl přechod z hliníkových kol na karbonové Zipp 303 S, která jsem osadil kotouči Sram o průměru 160 mm bez potřeby adaptérů třmenů. Pohodlí a dobrou přilnavost za všech podmínek mi snad zajistí pláště Zipp G40 XPLR v rozměru 40-622. Pohodlí sedacích partií jsem svěřil ověřenému sedlu Fabric Scoop Radius.
Stavbu kola jsem si opravdu užil, bylo skvělé si kolo celé postavit a seznámit se s novým typem řazení při přechodu ze sady Shimano GRX. Hmotnost kola bez pedálů se zastavila na skvělých 8,45 kilogramech. Velmi se těším, až jej pořádně projedu a nasbírám více dojmů na dlouhých vyjížďkách či gravelových závodech, jako je moje oblíbené Gravel Blinduro.
Pokud máte ke stavbě jakékoliv otázky, neváhejte se za mnou zastavit na naší prodejně v Praze nebo mi napište na e-mail info@koloshop.cz
Ondra, vedoucí prodejny Praha
Pro pravidelné účastníky, ale i dovolenkáře, kteří plánují projet Krušné hory na kole a hledají akce a cyklistické závody pro veřejnost, máme dobrou zprávu! Chystáme další ročník Koloshop Festu a…
Nach fünf Jahren kehrt der Krušnoton mit einer großen Feier seines 15-jährigen Jubiläums zurück! Nach dem erfolgreichen letzten Rennen 2019 und der anschließenden pandemiebedingten Pause findet der…
Léto už je v plném proudu, a proto je čas třeba i na delší vyjížďky. Tentokrát bych vám chtěl ukázat trasu mým oblíbeným krajem, Labskými pískovci, a to jak z české strany, tak i z té německé. Trasa…
Kvalita prověřená časem
Pouze ověřené produkty
Poradíme vám s výběrem
V zázemí dvou prodejen
Po - Pá: 9:00 až 17:30 hod.
Odpovíme do 24 hodin