Když jsem dostala od Koloshopu nabídku osedlat zbrusu nový Superior X-Road 9.8 GF, moc dlouho jsem neváhala. Kolo jsem neměla špatné, ale poskočit technologicky zas o kousek výš je vždy lákavé a na jízdě je to znát.
První věc před koupí nového kola obecně alespoň u mě je porovnání geometrií stávajícího a nového. Pokud mi aktuální kolo sedí a nové kolo má podobnou geometrii, nemusím se pak bát složitého přenastavování, kupování jiných komponentů atd. S mojí výškou 162 cm jsem zvolila velikost S (52 cm) a nebyl žádný problém.
Nový X-Road už prošel grafickou proměnou a design kola je hezky minimalistický a nadčasový, což jsem velmi ocenila.
Karbonový rám s vidlicí je už na lepších kolech samozřejmostí. Doplňují ho špičková karbonová kola DT Swiss ERC 1400. Navzdory tomu jsem na kolo hned dala svoje karbonové záplety z čistě praktických důvodů. Ráfky jsou o 10 mm nižší, tudíž pro mě příjemnější a ovladatelnější na bočním větru. S 30 mm vnější šířkou jsou také vhodnější pro obutí Continental GrandPrix 5000 S TR ve verzi 32 mm, které běžně vozím. O DT Swiss záplety se s radostí postaral David, jejichž volnoběžka je prý koncert.
Jedním z technologických skoků je pro mě elektrické řazení Shimano Ultegra R8170, na které jsem se těšila a ke starému mechanickému se už asi na silnici nikdy nevrátím. :)
Na horském kole mám elektrické řazení od Sramu a tak mám možnost je i porovnat. Funkčně jsou pro mě jako hobíka na stejné úrovni, obě značky fungují na 100 %. Jedinou výtkou je za mě u Shimana uživatelsky ne moc dobře přívětivá aplikace na nastavení řazení, to se chce obrnit trpělivostí.
Co mě však na Shimanu baví, jsou režimy řazení, které má celkem 3. Klasické manuální řazení, polosynchronní řazení a to, které zatím využívám já, plně synchronizované řazení. Řadím tedy jen zadní přehazovačku a přemykač se mi řadí sám v určitých polohách, které jde samozřejmě nastavit podle preferencí jezdce. Nezbytností je upozornění do Garminu, že dalším převodem “shodíte nebo nahodíte” přesmykač.
Další vychytávkou je ovládání Garmina nebo jiného chytrého cyklopočítače pomocí tlačítek na pákách, lze třeba přepínat obrazovky či zastavovat/pouštět aktivitu.
Za zmínku stojí ještě rozhodně aero řidítka ONE Carbon Integrated Cockpit ICR, která jsou maximálně pohodlná.
Jediné větší mínus bych zmínila to, že ke kolu s aero řidítky Superior nedává v balení držák na cyklopočítač a je nutné tedy hledat a koupit, který bude pasovat.
Abych skončila pozitivně, vyzdvihla bych skryté hadice k brzdám, které tak neruší design kola. Díky tomu se pak i lépe přidělává brašna na řidítka, kterou vozím na delší vyjížďky, abych nemusela mít nářadí a jídlo v kapsách dresu.
Cyklistika a čepička je kombinace spolu spjatá už od 19. století. Od té doby prošly vývojem, ale design a praktičnost přetrvala až doteď. Pojďme se tedy podívat, proč byste si takovou čepičku měli…
Po delší době jsme měli celodenní hlídání, takže jsme nelenili a využili ho na 100 %. David vymyslel super trasu, skvělé zastávky a počasí zvládl taky objednat. Kam že jsme se vydali tentokrát?
V našem minulém článku Klára nastínila, že Křivoklátsko řadíme v žebříčku nám dostupných lokalit hodně vysoko. Na silničních kolech zde jezdíme už pár let, ale opravdové nadšení v mém případě značně…
V rámci Superior Test Days, pořádaných v teplické prodejně Koloshopu, jsem měl možnost otestovat novinku, která mě při představení zaujala na první pohled. O jaké kolo šlo a jaké byly mé první dojmy?
Za těch asi 22 let co se pohybuji v cyklistice, mě už jen tak něco nenadchne. Často vnímám, že jde jen o marketing než o vylepšení nějakého produktu, nebo vznik něčeho fakt zásadního. Posledními…
Před půl rokem jsem dostal možnost otestovat nějaké oblečení z nové kolekce Dynafit DNA a v tomto článku bych se s vámi rád podělil o své zkušenosti.
Kvalita prověřená časem
Pouze ověřené produkty
Poradíme vám s výběrem
V zázemí dvou prodejen
Po - Pá: 9:00 až 17:30 hod.
Odpovíme do 24 hodin