Menu
Přidejte se k nám a nic Vám neujede:
E-shop Koloshop.cz Magazín iDomestik.cz

Potřebujete poradit?

Kontaktujte nás

Sledujte Koloshop

Krušnoton – co nás čeká na trati? / Was erwartet uns auf der Strecke?

Krušnoton 2024 Tribute ride má, přátelé, trochu specifickou trasu, než na jakou jste při běžném závodu zvyklí. A není to úplně na škodu. Trochu si to zpestříme. 

Die Krušnoton 2024 Tribute-Fahrt hat, Freunde, eine etwas spezifische Route als die, die ihr von einem normalen Rennen gewohnt seid. Und das ist nicht unbedingt ein Nachteil. Wir machen es uns etwas spannender.

Publikováno: 31. 7. 2024
13 min. čtení
Sdílet

Start naší vyjížďky proběhne 10. 8. 2024 v 10:00 netradičně ze Zámeckého náměstí v Teplicích. Je to jen kousek od hotelu a restaurace U Kozičky, kde probíhal start a cíl při posledních ročnících Krušnotonu.

Ze Zámeckého náměstí se vydáme vpravo do Dlouhé ulice, na prvním kruháči opět vpravo do ul. u Divadla a před Krupskou ulicí se napojíme znovu vpravo do ul. u Císařských lázní. Kousek klesneme a vjedeme do Mlýnské ulice, kde už se matadoři Krušnotonu budou pohybovat jako ryba ve vodě.

Z Mlýnské se dostaneme odbočením vlevo do ulice U hadích lázní a následně ul. Pod Doubravkou začneme stoupat směrem k Drahkovu. Ještě jedna odbočka vpravo do Doubravické ulice a na horizontu dáváme dočasné sbohem startovnímu městu Teplice.

Teplice projedeme jako obvykle, slavnostně, pomalu, hezky v balíku. Přes Drahkov a Kvítkov se houpavým profilem dostaneme do Suché, kde nás čeká odbočení vlevo na hlavní silnici, abychom se přes terénní vlnku spustili přes Věšťany do Modlan. Ve Věšťanech nám brání v plynulém průjezdu 3 překopy komunikace a jako na potvoru v našem jízdním pruhu. Proto prosíme, přibrzděte už při vjezdu do Věšťan, dopravní omezení se nachází cca 300m za návsí (kaplí, kterou budeme mít po levé ruce).

V Modlanech nás čeká rychlé „esíčko“ a krátce za ním opět odbočení vpravo na hlavní silnici. Opatrně tedy při rychlém průjezdu a následném odbočování. Po výjezdu z Modlan se dostaneme do Roudníků, kde se stočíme vlevo a objedeme čelo umělé vytvořeného jezera Milada, abychom se vydali na Chabařovice. Cestou jste byli zvyklí u bývalé ocelárny přeskákat koleje, které nás letos štvát nebudou. Jsou pryč a místo nich je krásný nový asfalt.

Po příjezdu do Chabařovic se přes zrádný kruhový objezd, kde se v závodě občas padalo, vydáme 3. výjezdem směrem ke Krušným horám, abychom se v obci Přestanov převalili přes hlavní silnici č. 13, kopcem stále nahoru na Krupku. Stoupáním „ke kapličce“ se dostaneme do Krupky, kterou projedeme celou po silnici č. II/253 a budeme pokračovat pod Krušnými horami směrem na Dubí. V Krupce dbejme zvýšené pozornosti především v centru, kde je ostré odbočení směrem k náměstí, a dále pak za kolejemi u točny autobusů, kde je potřeba odbočit vlevo a hned vzápětí vpravo. Pozor, abyste nestoupali na Komárku.

Po silnici II/253 opustíme Krupku, stále houpavým terénem pod Krušnými horami valíme směr Dubí. Přes Vrchoslav a Přítkov se dostaneme do obce Drahůnky. V Drahůnkách nás čeká další ošidné místo, a to díky práci na silnici, která je aktuálně z části v rekonstrukci. Semafory jsou v provozu většinou jen ve všední dny, o víkendu nebývá provoz regulován, DBEJTE PROTO ZVÝŠENÉ OPATRNOSTI, SILNICE JE ZDE V REKONSTRUKCI A RYCHLOST VE SJEZDU DO OBCE JE TŘEBA PŘIZPŮSOBIT JAK STAVU KOMUNIKACE, TAK OBOUSTRANNÉMU PROVOZU V REKONSTRUOVANÉM ÚSEKU.

Z Drahůnek po sjezdu následuje prudší stoupání pořád ještě opravovanou komunikací na Běhánky a dále na Dubí. V Dubí se přes kruhový objezd, který opustíme druhým výjezdem, vydáme na Podkrušnohorskou magistrálu ve směru na Hrob a Osek, abychom po pár kilometrech ve čtvrti Mlýny stočili kola vpravo do stoupání na Bouřňák. Přes lyžařské středisko Mikulov budeme stoupat nejdelším výstupem dne do Nového Města a od výjezdu z lesa u transformátoru pak již jen mírně směrem na německý Rehefeld. Značené stoupání má 6,5 km, v průměru dosahuje 6,6 %, v maximech se dostaneme krátkodobě na 13 %. U transformátoru těsně před Novým Městem nás čeká vrchařská prémie, první tři účastníci vyjížďky na vrchařské prémii se mohou radovat ze startovného zdarma na Krušnoton 2025.

Za Novým Městem se přehoupneme přes horizont, za kterým následuje odbočka vlevo na přehradu Fláje. Užijeme si zde krom čisté krásy Krušných hor i tolik neoblíbený hrubozrnný asfalt, nad kterým se v minulosti vedlo mnoho diskuzí. A určitě bude letos zase. Zkuste na to jít od lesa a zvolit ty správné tlaky v pneu – mrkněte, jak na to třeba zde.

Po horské silničce, kterou v zimě využívají ke sportovním aktivitám převážně běžkaři, se dostaneme k vodní nádrži Fláje. Ta je zdrojem pitné vody pro mnoho měst pod Krušnými horami, tak zde buďte prosím velmi přívětiví k životnímu prostředí. Všechny vás tímto prosíme, neodhazujte zde žádné odpadky – obaly, gely, papíry atp. mimo k tomu přímo určená místa a to výhradně na bufetu Fláje.

U přehrady Fláje jsme pro Vás připravili malý bufet. Bude umístěn vpravo před příjezdem k hrázi. Nejde ho vměstnat nikam jinam než do klesání. Kdo bude žádat malé občerstvení, musí počítat s tím, že je třeba bezpečně a včas v mírném sjezdu zastavit při pravé straně komunikace.

Po načerpání energie na bufetu se podíváme do malebného údolí pod hráz, ale opatrně při sjezdu hned za přehradou. Silnice je zde na několika místech překopána a aktuálně je zasypána pouze štěrkem. Půlmetrový překop se dá přeskočit, ale ve skupince se může vyskytnout někdo, kdo bude nečekaně brzdit, tak zde buďte obezřetní, ať se tu nesmotáme.

Pod hrází nás čeká odbočení vlevo na hlavní silnici z Českého Jiřetína směrem na Klíny. Stoupáním se opět vytáhneme ke druhé straně hráze přehrady a mírným stoupáním se začneme přibližovat horskému středisku Klíny, které je známo MTB traily, nejdelší Zipline dráhou v ČR, a jako oblíbené rekreační středisko je velmi frekventovaným místem. My se z Klínů spustíme dolů do Litvínova, rychlost se může v určitých částech sjezdu blížit i 80 km/h, buďte proto opatrní, především v centru obce Klíny, kde návštěvníci tohoto střediska přechází silnici nebo odbočují vozidly na parkoviště… no a pak také pod obcí Klíny, kde je pár ostřejších zatáček.

Sjezd z Klínů nás vyplivne v Litvínově na kruhovém objezdu, kde se vydáme třetím výjezdem (tzn. odbočíme vlevo) a opět se komunikací pod Krušnými horami protáhneme celým Litvínovem směrem na Loučnou. Mineme vyhlášený litvínovský Koldom, litvínovské koupaliště a při vjezdu do Loučné projedeme esíčko, abychom po 100m za ním odbočili vpravo kopcem dolů do Lomu a směrem na Braňany.

Tady se znovu pěkně svezeme „zadarmo“. V Lomu musíme dát pozor na křižovatce, kde je třeba dát přednost při nájezdu na hlavní silnici, stále mírným klesáním přes centrum obce a následným odbočením vpravo míříme směrem na Mariánské Račice a Braňany. Bude-li tu vítr milosrdný, čeká nás pohodový přejezd hnědouhelnou pánví, kde občas můžete spatřit i velkorypadlo zakusující se do uhelné loje dolu Bílina. Mimochodem, už na Klínech je možné zahlédnout z vrchu to naše hnědouhelné severočeské safari.

Přes Braňany se přehoupneme a po stejné hlavní silnici spadneme do Želenic, odkud nás čeká již další stoupání směrem do Českého středohoří. Stoupání má mnohem mírnější charakter, než jaký známe z Krušných hor, a tak cesta vcelku příjemně utíká. Jsme zde ale poměrně nízko, a tak nás zde občas trápí vysoké teploty, které tu v létě často panují.

Stoupání do Českého středohoří vede přes Liběšice, Chouč, Mirošovice, kde je třeba „krosnout“ další hlavní silnici 1. třídy a pokračujeme do Tvrdína, ve kterém točíme vlevo a míříme k dominantě místní krajiny, kostelu sv. Jakuba staršího v Mrzlicích, který mineme po pravici a následně sjedeme do Razic, ve kterých je třeba opět dbát zvýšené opatrnosti díky několika nepřehledným křižovatkám. Těmi profrčíme ve sjezdu vyšší rychlosti a navíc se na poslední z nich připojíme odbočením vpravo na hlavní silnici! Tak opatrně.

Obočení vpravo směrem na Štěpánov nás nasměruje do dalšího mírného stoupání na Radovesickou výsypku, nad kterou projedeme po málo frekventované silničce pod 2. nejvyšším kopcem Českého středohoří, Hradišťany. Po 4 km dojedeme k nově vybudované křižovatce, kde proti klasickým trasám Krušnotonu odbočíme netradičně vlevo a přes výsypku se vydáme po nové komunikaci směrem na Kostomlaty pod Milešovkou. Abychom Kostomlat dosáhli, čeká nás ještě jedno odbočení vpravo na hlavní silnici, po které sjedeme pod zmíněnou obec.

Zde jsme chtěli původně odbočit vlevo a sklesat přes Štrbice do Hostomic, ale … cestáři jsou letos proti, a tak se po krátkém sjezdu pod obec Kostomlaty vydáme vpravo, vstříc malebné obci samotné, abychom po cca 300m odbočili vlevo a do Hostomic dojeli oklikou, klesáním přes Lhenice, Bžany a Ohníč.

Tak moc „zadarmo“ jako přes Štrbice to sice nebude, ale vesměs je to také pořád kopcem dolů, jen trochu mírněji. Jak praví klasik – „je to sice dál, ale o to horší cesta".

Do Hostomic se tak jako tak dostaneme, jen se na silnici č. II/258 vedoucí na Duchcov připojíme na kruhovém objezdu z jiné strany. Na kruháči v Hostomicích po příjezdu od obce Ohníč točíme 1. vpravo a pak již následujeme hlavní silnici přes celé Hostomice směrem na Duchcov, abychom v následující obci Želénky ve směru původní trasy odbočili vpravo a přes Zabrušany dosáhli obce Všechlapy, ve které odbočíme z vedlejší silnice vlevo na hlavní silnici směrem na Hudcov. Však to tady určitě poznáte, tradiční trasa prvních ročníků Krušnotonu měla cíl zde, u Sportovní haly, ještě než parkoviště u haly s naším zázemím pohltil nový Zimní stadion. Historie, která ale k Tribute ride patří.

Vlnitým terénem se z Všechlap přehoupneme přes Hudcov na Hudcovskou výšinu, a zde opět netradičně dáme přednost vozidlům na hlavní silnici zleva i zprava a křižovatku opustíme rovně směrem na Košťany. Dojezd ke Koloshopu si žádá drobné změny.

Z Hudcovské výšiny mírně sklesáme na Kamenný Pahorek, kde nejprve přejedeme železniční viadukt a následně na kruhovém objezdu pokračujeme druhým výjezdem (rovně) směrem na Košťany, kam už opět mírně stoupáme do centra města. Ještě než dosáhneme centra, kousek před místní Sokolovnou, odbočíme vpravo, stejně jako jezdívá Závod Míru juniorů, a vydáme se směrem na Mstišov, ve kterém pak odbočíme vpravo na osadu Pozorka (dolní část Dubí). Ze Mstišova vede na Pozorku krátké stoupání, po jeho zdolání pokračujeme stále po hlavní silnici rovně právě na Pozorku, a těsně před obcí nás čeká oficiální cíl naší slavnostní jízdy. Opět je třeba připomenout, že první tři účastníci vyjížďky zde získají startovné na Krušnoton 2025 zdarma.

Po projetí oficiálního cíle naší Krušnoton Tribute ride ještě pokračujeme dále po hlavní silnici kolem závodu AGC – Barevka a přijedeme na kruhový objezd, který opustíme 2. výjezdem (rovně), překročíme tak silnici č. I/13 a vydáme se na Novosedlice. Přes Novosedlice již jen poklidným dojezdem stále po hlavní silnici přijedeme před prodejnu Koloshop, která se nachází na výjezdu z obce Novosedlice, v klesání na Teplice, a to po levé straně. Stačí sledovat tradiční K-ton šipky a Koloshop nemůžete netrefit.

U Koloshopu nás čeká zázemí s občerstvením a příjemným posezením, losování tomboly, ale také možnost nahlédnout do útrob prodejny a prohlédnout si jak nejnovější trendy kousky, tak i trochu historie mountain bikingu.

Stále váháte? Není nad čím, jedeme na pohodu, tak doražte a užijte si krásný den s přáteli a cyklistickými nadšenci.

Nebezpečná místa na trati:

8,5–9 km Věšťany – 3x zúžení komunikace – překop – průjezd protisměrem.

25–26 km Drahůnky – práce na silnici – překopy, vyfrézovaný asfalt, zúžený profil komunikace

51–52 km Fláje - za přehradou Fláje – sjezd – překopy komunikace, štěrkový výsep 4-5 překopů

64–64,5 km Klíny Rašov – frekventované zimní středisko – parkoviště, přechod přes komunikaci

74–74,5 km Loučná sjezd – nerovnosti na komunikaci – sjezd, rovina zdánlivě vhodná k občerstvení – lepší ale držet řídítka oběma rukama a občerstvit se až ve spodní části sjezdu.

Nebezpečné křížení trasy – křižovatky

Suché – odbočení vlevo na hlavní
Modlany – esíčko – následuje odbočení vpravo na hlavní
Chabařovice – kruhový objezd
Přestanov – kruhový objezd
Krupka – centrum průjezd centrem
Krupka Gymnázium – odbočení vlevo a následně vpravo – směr na Dubí (nikoliv stoupáním na Komárku)
Dubí – kruhový objezd – 2. výjezd – jedeme rovně, opatrně zprava (z kopce)
Fláje – pod Hrází – nájezd na hlavní silnici (Český Jiřetín – Klíny) - nepřehledné
Klíny – nájezd na hlavní na začátku sjezdu
Litvínov – nájezd na kruhový objezd – krátce po dojezdu
Litvínov – průjezd – kruhové objezdy, přechody, křižovatky
Lom – nájezd na hlavní silnici
Mirošovice – přejezd silnice I. třídy
Tvrdín – odbočení vlevo z vedlejší silnice na hlavní
Razice – odbočení vpravo z vedlejší silnice na hlavní
Pod Štěpánovem – nájezd na hlavní silnici Štěpánov – Kostomlaty p. M. (nepřehledný úsek)
Bžany – odbočení vlevo z vedlejší silnice na hlavní
Všechlapy – odbočení vlevo z vedlejší silnice na hlavní
Hudcovská výšina – rovně – přejezd hlavní silnice
Kamenný Pahorek – kruhový objezd – rovně (2. výjezd) – frekventovaná křižovatka (jezero Barbora)
Mstišov – odbočení vpravo na hlavní silnici
Pozorka – kruhový objezd – rovně, 2. výjezd – přejezd frekventované silnice I/13
Novosedlice – technický sjezd – na pohodu, již jen kousek ke Koloshopu

Der Start unserer Ausfahrt erfolgt am 10. August 2024 um 10:00 Uhr ungewöhnlich vom Schlossplatz in Teplice. Es ist nur ein Stückchen vom Hotel und Restaurant U Kozičky entfernt, wo der Start und das Ziel der letzten Jahre von Krušnoton stattfanden. Wir fahren wie gewohnt langsam und feierlich im Pulk durch Teplice.

Beim Transformator kurz vor Nové Město erwartet uns eine Bergwertung. Die ersten drei Teilnehmer der Ausfahrt an der Bergwertung können sich über ein kostenloses Startgeld für den Krušnoton 2025 freuen.

Das Ziel erwartet uns kurz vor dem Dorf Pozorka. Wieder sei daran erinnert, dass die ersten drei Teilnehmer der Ausfahrt hier ein kostenloses Startgeld für den Krušnoton 2025 erhalten.

Nach dem Passieren des offiziellen Ziels unserer Krušnoton Tribute-Fahrt fahren wir weiter auf der Hauptstraße am AGC-Werk – Barevka vorbei und erreichen den Kreisverkehr, den wir an der zweiten Ausfahrt (geradeaus) verlassen. Wir überqueren die Straße Nr. I/13 und fahren nach Novosedlice. Durch Novosedlice fahren wir gemütlich weiter auf der Hauptstraße und erreichen das Geschäft Koloshop, das sich am Ortsausgang von Novosedlice in Richtung Teplice auf der linken Seite befindet. Folgen Sie einfach den traditionellen K-ton-Pfeilen, und Sie werden den Koloshop nicht verfehlen.

Beim Koloshop erwartet uns eine Verpflegungsstation mit einer angenehmen Sitzgelegenheit, eine Tombola-Auslosung sowie die Möglichkeit, das Innere des Geschäfts zu besichtigen und sowohl die neuesten Trends als auch ein Stück Mountainbike- Geschichte zu entdecken.

Gefährliche Stellen auf der Strecke:

8,5–9 km Věšťany – 3x Fahrbahnverengung – Straßenquerung – Gegenverkehr.

25–26 km Drahůnky – Straßenarbeiten – Straßenquerungen, gefräster Asphalt, Fahrbahnverengung.

51–52 km Fláje – hinter dem Staudamm Fláje – Abfahrt – Straßenquerungen, Schotter Aufschüttungen, 4-5 Querungen.

64–64,5 km Klíny Rašov – belebtes Wintersportzentrum – Parkplatz, Straßenquerung.

74–74,5 km Loučná Abfahrt – Unebenheiten auf der Fahrbahn – Abfahrt, scheinbar flaches Stück, das sich zum Verpflegen eignet – besser jedoch, den Lenker mit beiden Händen festzuhalten und sich erst im unteren Teil der Abfahrt zu verpflegen.

Gefährliche Kreuzungen auf der Strecke:

Suché – Abbiegen nach links auf die Hauptstraße.
Modlany – S-Kurve – anschließend Abbiegen nach rechts auf die Hauptstraße.
Chabařovice – Kreisverkehr.
Přestanov – Kreisverkehr.
Krupka – Zentrum, Durchfahrt durch das Zentrum.
Krupka Gymnázium – Abbiegen nach links und anschließend nach rechts – Richtung Dubí (nicht den Anstieg nach Komárka).
Dubí – Kreisverkehr – 2. Ausfahrt – geradeaus, vorsichtig von rechts (bergab).
Fláje – unterhalb des Staudamms – Auffahrt auf die Hauptstraße (Český Jiřetín – Klíny) – unübersichtlich.
Klíny – Auffahrt auf die Hauptstraße am Anfang der Abfahrt.
Litvínov – Auffahrt auf den Kreisverkehr – kurz nach der Ankunft.
Litvínov – Durchfahrt – Kreisverkehre, Übergänge, Kreuzungen.
Lom – Auffahrt auf die Hauptstraße.
Mirošovice – Überquerung der Hauptstraße.
Tvrdín – Abbiegen nach links von der Nebenstraße auf die Hauptstraße.
Razice – Abbiegen nach rechts von der Nebenstraße auf die Hauptstraße.
Unter Štěpánov – Auffahrt auf die Hauptstraße Štěpánov – Kostomlaty p. M. (unübersichtlicher Abschnitt).
Bžany – Abbiegen nach links von der Nebenstraße auf die Hauptstraße.
Všechlapy – Abbiegen nach links von der Nebenstraße auf die Hauptstraße.
Hudcovská výšina – geradeaus – Überquerung der Hauptstraße.
Kamenný Pahorek – Kreisverkehr – geradeaus (2. Ausfahrt) – belebte Kreuzung (See Barbora).
Mstišov – Abbiegen nach rechts auf die Hauptstraße.
Pozorka – Kreisverkehr – geradeaus, 2. Ausfahrt – Überquerung der belebten Straße I/13.
Novosedlice – technische Abfahrt – gemütlich, nur noch ein Stück bis zum Koloshop

Nejčtenější články

Přes 20 let na trhu
Přes 20 let na trhu

Kvalita prověřená časem

Top značky
Top značky

Pouze ověřené produkty

Odborný personál
Odborný personál

Poradíme vám s výběrem

Autorizovaný servis
Autorizovaný servis

V zázemí dvou prodejen

Náš tým je tu pro vás
+420 417 532 677
+420 417 532 677

Po - Pá: 9:00 až 17:30 hod.

info@koloshop.cz
info@koloshop.cz

Odpovíme do 24 hodin