Letošní cyklistická sezóna se nám teprve pořádně rozjíždí, ale my neleníme a už koukáme, jaké novinky se chystají na další sezónu. Proto náš tým nemohl chybět ani letos na prezentaci nových kol Cannondale, která se pod pokličkou připravují na další roky.
Firma Aspire, zástupce značky Cannondale, nás tentokrát pozvala do Polska, konkrétně do městečka Bielsko-Biała. Město se nachází v podhůří Beskyd kousek od trojmezí Česka, Polska a Slovenska. Proč zrovna toto místo? Aspire nezastupuje světové značky pouze na našem domácím cyklistickém rybníčku, ale dodává produkty také k našim polským, rakouským a slovenským sousedům, do Pobaltí i na Balkán. A my v Koloshopu jsme rádi, že Vám všechny tyto parádní značky můžeme nabídnout.
Na výpravu do polského městečka, odkud mimo jiné pochází i Bolek a Lolek, jsme vyslali nejen zástupce z našeho brand týmu, ale i kolegy z našich prodejen, aby získali maximum informací, a hlavně si kola pořádně osahali v místním bikeparku. Tyto cenné zkušenosti pak mohou předávat nejen svým kolegům ale hlavně Vám.
Na úvod nás čekal blok prezentací, který začal rychlým zopakováním všeho, co už máme letos za sebou. A že toho je:
Foto: Aspire
Bude tomu přesně měsíc, kdy se světu představil znovu oživený a na trůn výkonnostního CX a gravel světa opět dosazený Cannondale SuperX. Paralelně s ním ale vývojáři v Cannondale pracovali také na…
S novou generací oblíbeného motoru Bosch CX a rovněž s novými bateriemi PowerTube 800 a 600 přichází nová příležitost zásadně přepracovat a vylepšit stávající eBiky a posunout je na novou úroveň.…
Bude to už dvacet let, kdy Cannondale přivedl na svět modelovou řadu Synapse! Výjimečná kola, která opakovaně přepisovala pravidla kategorie vytrvalostní či komfortní silnice, jelikož nabídla jezdcům…
Pět měsíců uplynulo od začátku roku a máme tu pět novinek, to je slušná porce. U všech těchto kol se nejednalo pouze o nějaké updaty barev nebo specifikací, ale o kompletní nové rámové platformy, které sledují moderní trendy cyklistiky.
A Cannondale tím pro letošek rozhodně nekončí, v červnu budou představeny další modely na zcela novém osazení. A do konce roku se dočkáme ještě dalších třech nově vyvinutých rámových platforem. Takže určitě je se na co těšit. Více však nyní prozradit nemůžeme. Ale věřte, že jako u všech již letos představených kol, budeme opět mezi prvními, kdo Vám bude moc kola představit a nabídnout.
Z toho všechno je patrné, a i na prezentaci to několikrát zaznělo, že značka Cannodale je i v této turbulentní době ve velmi dobré kondici a nebojí se investovat do vývoje novinek. Dozvěděli jsme se, že cíle značky nejsou nijak skromné, již nyní patří k největším světových hráčům na cyklistickém trhu, ale chce jít ještě výše a dostat se na pomyslnou první příčku.
Pak už následovalo to, na co jsme se těšili nejvíce, odhalení novinek na příští sezónu. Dokonce nám byly poodhaleny plány i na další roky. I zde samozřejmě platí přísné embargo, takže i když nás budete mučit, nic z nás nedostanete.
Novinek je opravdu spousta a největší radost z toho má samozřejmě náš brand manager, kterého čekají hodiny detailního studia všech nových kol, jejich specifikací a designů, abychom mohli objednat ty nejlepší kousky.
Následuje přestávka na občerstvení a možnost prohlédnout si spoustu vystavených kol a doplňků na živo. Další blok přednášek zaměřených na novinky ostatních značek a marketing utekl velmi rychle a pak už hurá na kola.
Připravena byla spousta kol, místní bikepark i lesní cesty. Tři hodiny utekly velmi rychle a kdyby už nevonělo maso z grilu, všichni by jezdili dál. Večerní posezení se pak neslo v příjemném duchu, a i když se vlastně setkáváme se svými konkurenty, vždy panuje maximálně přátelská atmosféra a všichni využijí tento čas, aby se podělili a probrali své zkušenosti a zážitky. Nechyběla ani veselá debata oblíbeného moderátora Toma Březiny s Matějem Charvátem.
No a zbytek prostoru přenecháme našim účastníkům zájezdu a jejich dojmům z testování kol:
Petr (prodejna Brno):
Když mi přistála pozvánka na dealerské setkání v Polsku, neváhal jsem ani minutu. Jednak mě zajímaly novinky, které Cannondale a Aspire chystají na nadcházející sezónu, a jednak možnost testovat kola v reálném terénu? Pro mě něco jako otevřený bufet pro hladového. A že bylo z čeho vybírat. Celý den začal svižně. Už ranní prezentace byla nabitá informacemi a jasně ukázala, že Cannondale rozhodně neusíná na vavřínech. Připravují několik zásadních novinek, které výrazně rozšiřují nabídku a přináší zajímavé změny nejen v geometrii, ale i v koncepci kol jako takových. Stejně tak bylo zajímavé sledovat, co nového připravuje Sram – vypadá to, že nás opět čeká menší revoluce v oblasti pohonů.
Ale teď už k tomu, co mě na tomhle dni bavilo nejvíc – samotnému ježdění. Na trailech v oblasti Bielsko-Biała jsme měli možnost otestovat několik modelů a počasí nám přálo.
Začal jsem na karbonové Moteře osazené odpružením Fox, motorem Shimano a elektrickým řazením. Ze začátku jsem byl trochu rozpačitý. Přece jen jsem zvyklý na své XC kolo se zdvihy 120 mm, ale Moterra je oproti tomu jako přechod z kancelářské židle do pohodlného křesla. Jelo nás asi 20 a vláček šlapal vzhůru po stoupajících trailech, které byly doslova ušité na míru e-bikům. Zpočátku bylo lehce stresující držet tempo v kamenitých zatáčkách, kde vás motor nekompromisně tlačí vpřed, ale s každým dalším metrem jsem se do toho dostával víc a víc. První sjezd, jednoduchý „twister“, si užili opravdu všichni. Přiznám se, že jsem si z nervozity před cestou pořídil chrániče, na které nejsem zvyklý, a trochu mě omezovaly. Ale i tak jsem si užíval skvělou ovladatelnost kola. Velikost M, která mi běžně sedí, je u Moterry znatelně kratší, aby bylo kolo živější v technických pasážích. Na konci jsem si dokonce dovolil skočit lehký dvoják, ale jak jsme zastavili a čekali na ostatní, tak mi málem upadly ruce (jo, XC zvyky se nezapřou), ale stálo to za to..
Druhé kolo přišlo na řadu Topstone 3. generace a na ten jsem se těšil opravdu hodně. Vyrazili jsme s ním na lehčí zelené traily a musím říct: WOW. Dlouho jsem nezažil tak zábavnou jízdu. Oproti Moteře je Topstone nekompromisní, neodpustí žádnou chybu. Zadní stavba Kingpin odváděla skvělou práci na rozbitém terénu a kořenech, ale protože naše testovaná verze neměla Lefty vidlici, ruce dostaly pořádně zabrat. I tak ale kolo nabídlo perfektní odezvu, reagovalo okamžitě a kopce s ním doslova mizely pod koly. A i přes aktivní zadní stavbu jsem téměř nepocítil ztrátu výkonu nebo přenosu síly.
Závěr dne? Znovu Moterra, tentokrát v hliníkové verzi s motorem Bosch, mechanickým řazením a odpružením RockShox. Tentokrát jsem nechal chrániče v batohu a cítil jsem se už výrazně jistěji. Při výjezdech jsem využil všechny režimy – od EKO po TURBO – a byl jsem mile překvapen, jak i EKO režim zvládal prudší stoupání. Nejvíc mi ale vyhovoval režim eMTB – ideální jak na výjezdy, tak na sjezdy. Oproti ranní jízdě jsem byl uvolněnější, jistější a kolo mi naprosto sedlo. Na konci sjezdu jsem měl pocit, že bych mohl jezdit dál do noci, jenže už se stmívalo a nás čekala ještě závěrečná rozprava s Matějem Charvátem, sprcha, večeře a příjemné zakončení skvělého dne diskuzí u piva.
Shrnutí? Moterra mi potvrdila, že moderní eMTB kola nejsou jen pro pohodlné ježdění, ale dokážou nabídnout zábavu, výkon i technickou přesnost. A Topstone 3? Ten je gravelová raketa, která vás donutí přemýšlet, proč jste si doteď mysleli, že gravel znamená kompromis. Skvělá akce, užitečné informace, zábavné kola a zážitky, které jen tak nevyšumí.
Rosťa (brand manager):
Nejvíce mě zajímalo, jak se bude chovat nový gravel Topstone v různých podmínkách. Naštěstí kluci z Aspire si pro nás připravili zajímavý okruh, kde bylo možné si na pár kilometrech vyzkoušet různé druhy terénu, nechyběl asfalt nahoru i dolů, lesní cesty, štěrkové sjezdy i výjezdy. Topstone potvrdil to, co slýchám z různých stran, je to nejpohodlnější gravel, který jsem zatím měl možnost jezdit. Odpružení zadní stavby funguje parádně a i v náročnějším terénu jsem se cítil na kole velmi dobře. Při sjezdech na štěrku jsem si říkal, že pro maximální komfort bych uvažoval i o vyšší variantě s Lefty vidlicí. Určitě bych ale všem doporučil si takovéto kolo přestavět na bezdušáky, Chování a komfort v horším terénu je pak o poznání lepší. I když většinu času na kole trávím na čisté silničce, nepocítil jsem, že by Topstone na silnici nijak zásadně ztrácel. Širší gumy jsou sice trošku pomalejší ale zase dodají jistotu ve sjezdech. A největší paráda je ten úložný prostor pod košíkem v rámu, takže brašnička může z kola pryč.
Druhým testovaným kolem byla nová Moterra. Nejprve technický výjezd nahoru přímo ušitý na míru pro éčko, kořeny, kameny, zavřené zatáčky. Jo tady bych se bez motoru hodně trápil a následný trailový sjezd by byl spíše utrpení než za odměnu. S motorem jsem se mohl plně soustředit na techniku a nemyslet na to, kdy to moje plíce zabalí, kdybych jel čistě za své. Tohle je na těch ebikách hodně návykové. Výjezd jsem začal - jak jinak – s největší přípomocí Turbo, ale nakonec jsem snížil mód na eMtb. Na Turbo to bylo v některých pasážích až moc kousavé a eMtb s hladší křivkou nástupu síly motoru mi vyhovovalo do výjezdu více. Nižší módy jsem zavrhnul, to už tak hezky bez námahy nahoru nejelo. Nahoře jsem zkontroloval stav baterie, výjezd sebral 9 procent. Příjemné překvapení, čekal jsem mnohem větší spotřebu. Při sjezdu bylo trošku znát, že jsem na éčku nějakou dobu neseděl a chvilku jsem si zvykal na větší váhu (holt to není silnička), ale kolo se chovalo velmi stabilně a postupně jsem zrychloval. Vidlice dokázala odpustit i nějakou tu chybu, takže maximální spokojenost.
Honza (prodejna Praha)
Zjistil jsem, že nová Moterra je opravdu zábavný a výkonný E-Bike na traily i pohodové svezení. Pomoc motoru mě opravdu překvapila. Já, který jezdí hlavně na "analogových kolech za svoje", jsem se při výjezdu vůbec nezadýchal a kolo stačilo jen směrovat a nohy se jen točily. Zkoušel jsem různé režimy, nejvíc mi sedl eMTB – přirozenější záběr a lepší kontrola. Ve sjezdu chvíli trvalo zvyknout si na váhu, ale kolo se chovalo stabilně a pružení zvládalo i ostřejší pasáže.
Super svezení byl i nový Topstone. Trať byla chytře postavená – trochu asfaltu, les, štěrk i techničtější úseky. Ale nejvíc jsme se s klukama pobavili na zeleném trailu s názvem Cyganka. Kolo působí velmi pohodlně, zadní stavba pěkně filtruje nerovnosti, a i na tvrdším podkladu jsem se cítil jistě. Překvapilo mě, jak dobře se Topstone chová i na silnici – žádný pocit těžkopádnosti, spíš univerzál s přesahem do obou světů. Celkově super testování – různorodý terén, ideální podmínky a hlavně kola, která opravdu stála za to vyzkoušet.
Radek (prodejna Teplice)
Testoval jsem nový Cannondale Synapse a rovnou říkám – tohle kolo je skvělý. Není to žádný gravel bourák určený do kamenitých pekel, ale jakmile se dostane na silnici nebo lehký štěrk, rozjede se, jako by mělo vlastní playlist. Na asfaltu jede plynule, pohodlně a s elegancí. V jemném štěrku drží stopu jako vlak na kolejích a geometrie s upraveným slopingem přidává na celkovém komfortu v sedle.
Připomnělo mi to můj starý Synapse Hi-Mod 2020, ale tenhle nový model je posunutý o level výš.
Nevýhody se ale taky najdou. V těžším terénu tě kolo rozklepe jak Startka bez filtru – ani 40mm pláště to nezachrání. A zámek sedlovky? To je bohužel klasický Cannondale nešvar – má tendenci praskat a dělat neplechu a odstranit to vyžaduje trpělivost a šikovnost navíc. Celkově ale musím říct, že Synapse mě nadchl. Na silnici a v lehkém terénu je jako doma. Gravel extrémy si nechám pro Topstone, ale tenhle stroj má moje srdce. A záda si taky nestěžujou.
Brzdy jsou spotřebním materiálem, ale jedním z nejdůležitějších prvků jízdního kola. Když se na trailu nebo ve městě dostanete do krizové situace, kvalitní brzdový systém může být rozdílem mezi…
Bezdušové systémy získávají v cyklistice na popularitě napříč všemi disciplínami. Často se tak v Koloshopu setkáváme s dotazy, jakou značku bezdušového tmelu zvolit a jak jej správně aplikovat. V…
V několika našich předešlých článcích jsme již zmínili takzvaný "bezdušový systém". Rádi bychom vám následujícím článkem chtěli vysvětlit, o co vlastně jde a co je pro tento systém potřeba.
Kvalita prověřená časem
Pouze ověřené produkty
Poradíme vám s výběrem
V zázemí dvou prodejen
Po - Pá: 9:00 až 17:00 hod.
Odpovíme do 24 hodin