Přemýšlíte, jak svoje tréninky posunout o level výš, nebo jste jen datový nadšenec, který rád analyzuje data ze svých vyjížděk. Pak jsou wattmetry věc přesně pro vás.
Na úvod by bylo dobré si vysvětlit, jak takový wattmetr funguje a jaké jsou jeho druhy. Většina wattmetrů používá tzv. tenzometrické snímače, které na základě působícího točivého momentu v kombinaci s úhlovou rychlostí vypočítávají výkon, který jezdec vydává. V současné době máme 3 druhy snímačů výkonu. Prakticky každý wattmetr disponuje ANT+ a Bluetooth bezdrátovým spojením, díky kterému ho můžete připojit k vašim chytrým hodinkám, případně cyklopočítači.
Asi nejznámější a nejpoužívanější verze wattmetrů, hlavně díky své jednoduché instalaci. V tomto případě je wattmetr nalepený na jednu z klik. V případě, že se rozhodnete pro tuto možnost, máte dvě varianty. Buďto se rozhodnete koupit kliku s už předinstalovaným wattmetrem, nebo sundáte kliku z vašeho kola a zašlete ji profesionálům, kteří vám wattmetr na kliku přidělají a poté vám ji pošlou zpět.
Druhou variantou je pořídit si měřič výkonu zabudovaný do pedálů. Tato možnost skýtá obrovskou výhodu v podobě možnosti přesouvání pedálů mezi vašimi koly. Můžete se ještě rozhodnout, jestli chcete, aby měřič výkonu byl pouze v jednom, nebo v obou pedálech. Druhá varianta je však značně dražší, ale může vám nabídnout přesnější měření a více dat.
Poslední možností je měřič výkonu v převodníku, na tuto variantu se specializuje především Sram, který pod svojí dceřinou společností Quarq nabízí wattmetry skrze celou svojí silniční řadu. Po této variantě můžete sáhnout např. v momentě, kdy se rozhodnete pro novou velikost převodníku.
V Koloshopu prodáváme všechny tři varianty wattmetrů, a je zcela na vás, pro jakou se rozhodnete, tyto tři kategorie můžete využít veskrze celým segmentem kol. Ať už jezdíte na silničních kolech či gravelech, ale i na horských kolech.
Vedle hnací soustavy každého dopravního prostředku jde ruku v ruce brzdná soustava, kde tvoří nejpodstatnější část celého systému. U jízdního kola tomu není jinak. Aby vaše kotoučové brzdy plnily…
V několika našich předešlých článcích jsme již zmínili takzvaný "bezdušový systém". Rádi bychom vám následujícím článkem chtěli vysvětlit, o co vlastně jde a co je pro tento systém potřeba.
Řetěz je jeden z nejvíce namáhaných a také často měněných komponentů. Vyplatí se mu věnovat pozornost. Ať už jde o jeho správnou údržbu (mytí, mazání), správné spojení nebo určení odpovídající délky.…
Kvalita prověřená časem
Pouze ověřené produkty
Poradíme vám s výběrem
V zázemí dvou prodejen
Po - Pá: 9:00 až 17:30 hod.
Odpovíme do 24 hodin