Hodně muziky za málo peněz, takto bych nazval testování produktů od firmy Magene, které jsem měl díky Koloshopu možnost vyzkoušet. Konkrétně jsem testoval cyklocomputer Magene C606, radar Magene L508, snímač srdeční frekvence Magene H803 a zadní světlo Magene L308. Osobně využívám produkty od značky Garmin, která patří mezi špičku v oboru cyklocomputerů a sportovní elektroniky, takže mé nároky jsou poměrně vysoké, a vzhledem k tomu, že na kole trávím týdně okolo 15 hodin, tak vyžaduji od výrobků, které používám, stoprocentní spolehlivost.
Tento chytrý computer je nejdražší z řady Magene, ale i tak je daleko levnější oproti konkurenci. Člověk by čekal, že bude za tuto cenu ochuzen o funkce, které nabízejí konkurenční značky, ale není tomu tak. Na computeru si můžete nastavit několik jízdních režimů a podle toho si navolit různé datové obrazovky. Computer umí navigovat, můžete si k němu připojit také všelijaké snímače pomocí ANT+ nebo Bluetooth. Podporuje všechny typy senzorů od snímačů srdečního tepu, wattmetru nebo snímače rychlosti. Vše funguje bezproblémově.
Computer se ovládá kombinovaně pomocí tlačítek a zároveň dotykového displeje. Vše je poměrně intuitivní a jednoduché na pochopení. Po pár vyjížďkách se s computerem sžijete. Je potřeba si stáhnout aplikaci OnelapFit, kde si musíte vytvořit profil a poté si můžete upravovat obrazovky na computeru, přidávat trasy do zařízení nebo upravovat tepové a wattové zóny.
Computer má ochranu IPX7, váží pouze 105 gramů, nabíjí se pomocí rychlejšího konektoru USB-C a má skvělou výdrž okolo 15 hodin tréninku (s mnoha připojenými snímači). Ovládání mi přišlo bezproblémové, plynulé a velmi příjemné. Jako velkou výhodu vidím okamžitý přenos dat ihned po jízdě i do aplikací třetích stran jako je například Strava nebo Trainingpeaks. Největší nevýhodu vidím v tom, že aplikace od Magene zatím nemá tolik statistik z vašich tréninků, jako třeba nabízí Garmin Connect.
Výhody:
Nízká cena computeru je určitě velikou výhodou a myslím si, že za poměrně nízkou částku dostanete velmi pěkně zpracovaný produkt, který bude dostačovat 90 procentům všech cyklistů. Výhoda zařízení je poměrně velká výdrž a také nabíjení pomocí USB-C, které mi třeba u mého Garmin Edge 830 chybí.
Nevýhody:
Nevýhodou zařízení mi přijde trochu levně vypadající design obrazovky a samotného těla computeru, který je ale vybalancovaný nižší cenou zařízení.
Celkové hodnocení:
Myslím si, že tento computer je ideální volbou pro lidi, kteří chtějí při koupi computeru trochu ušetřit, ale zároveň mít kvalitní zařízení, které jim dodá všechny potřebné funkce. Na zařízení jsem se mohl spolehnout a fungovalo velmi pěkně. Doporučil bych ho všem cyklistům, kteří mají omezený budget, ale zároveň chtějí kvalitní zdroj dat ke zhodnocení svých jízd.
Cyklistický radar, který vás upozorňuje na situaci za vašimi zády, je jedna z nejdůležitějších cyklistických vymožeností poslední doby. Díky němu zvýšíte svoji bezpečnost, protože víte o autech/motorkách, které se k vám přibližují.
Součástí radaru je také zabudované světlo. jež je vidět na velkou vzdálenost.
Magene L508 je opatřený světlem a senzorem, který snímá situaci za vámi, dokáže identifikovat auto až na vzdálenost 140 metrů a vám se na obrazovce vašeho computeru zobrazí, že se k vám vozidlo přibližuje. Podle barevného značení vidíte, jak rychle zhruba auto jede.
Lze jej spárovat s computerem od Magene, ale také i s jinými značkami jako je Garmin, Wahoo nebo Bryton. Osobně jsem radar testoval s mým Garminem Edge 830 a půjčeným computerem Magene C606 a neviděl jsem ve funkčnosti žádný rozdíl, radar vždy fungoval bezproblémově. Stejně tak při porovnání s mým radarem Varia RTL515 jsem na radaru nenašel žádné nedostatky.
Radar Magene má také zajímavou funkci, kdy při brždění se zesílí síla světla a radar funguje podobně jako brzdová světla v autě.
Stejně jako computer se radar nabíjí pomocí rychlého nabíjení USB-C. Výdrž je dle mého názoru však poměrně nízká a při zapnutí všech funkcí vydrží funkční pouze 5 hodin.
Výhody:
Radar se může pyšnit skvělou cenou a zároveň i bezproblémovou funkčností, ve které konkuruje i Garminu, a nevidím mezi těmito zařízeními větší rozdíl ani důvod ke koupi radaru Varia, když můžete dostat skvěle fungující přístroj za nižší cenu. Velkou výhodou je i využití stejného nabíjecího kabelu jako je ke computeru Magene C606.
Nevýhody:
Trochu nižší viditelnost světla při jasném dni oproti Garmin Varia, nižší výdrž baterie.
Celkové hodnocení:
Radar je hned po helmě nejdůležitější věc, kterou by měl mít každý cyklista, který vyjede na silnici. Radar je nejlepší možnost, jak zvýšit vaše bezpečí na silnicích. Koupi doporučuji opravdu každému, kdo vyjede na silnice na jakémkoliv kole.
Pokud hledáte levnější variantu k cyklistickým radarům Garmin, pak můžete zvolit například Magene L508. Stejně jako Garmin kombinuje funkce chytrého zadního světla a bezpečnostního radaru. Jak…
Zdraví je to nejcennější, co máme a proto musíme dbát na svou bezpečnost i při našem koníčku, cyklistice. Základem je kvalitní přilba a osvětlení. Nadstavbou pak je Garmin Varia Radar, díky kterému…
Od Koloshopu jsem dostal k radaru a computeru na testování i snímač srdeční frekvence na předloktí. Osobně se snímači na ruku nemám velkou zkušenost, protože používám hrudní snímač srdeční frekvence, který je dle mého názoru pohodlnější, přesnější a ukazuje rychleji změnu srdečního tepu.
Snímač Magene H803 jsem testoval na několika trénincích a osobně jsem s ním nebyl příliš spokojený. Senzor byl sice poměrně přesný v porovnání s hrudním snímačem srdečního tepu, každopádně velikou nevýhodou pro mě byla nekomfortnost nošení snímače, kdy mi náramek buď sklouzával směrem k zápěstí anebo jsem měl předloktí přiškrcené.
Snímač podporuje připojení pomocí ANT+ i Bluetooth, a proto je možnost ho připojit i například k telefonu nebo jiným chytrým sportovním zařízením. Snímač má magnetické nabíjení a výdrž baterie 42 hodin. Produkt bych doporučil pouze lidem, kterým je hrudní snímač tepové frekvence nepříjemný a radši budou mít tento náramek na předloktí.
Velmi zajímavým produktem, který jsem mohl také otestovat, bylo zadní světlo Magene L308, které není pouze normální blikačka, ale naopak má spoustu zajímavých a vtipných funkcí, kterých jsem u jiných značek doposud neviděl.
Světlo má výkon 30 lumenů a je poměrně dobře vidět, zejména když jedete za šera. Na světle si můžete nastavit několik různých módů jako je blikání, trvalé svícení nebo pulzování. Čím se ale světlo liší od konkurence je možné nastavení blikacích módů, kdy se vám na světle zobrazí různé smajlíky, vámi vytvořené gify nebo psaný krátký text. Od výrobce máte přednastavených 6 smajlíků, mezi kterými jsou například srdíčko, usměvavý smajlík nebo bubák. Díky aplikaci OnelapFit si můžete nastavit i své vlastní emoji nebo krátký text, který chcete, aby se vám na světle přehrával. Dále si můžete také nastavit intenzitu světla promítaného textu.
Výdrž baterie světla na plné nabití by měla být okolo 50 hodin. Osobně si myslím, že toto světlo může být skvělým dárkem pro lidi, kteří rádi propojují moderní technologie s cyklistikou a potřebují světlo pro dojíždění za šera.
V rámci Superior Test Days, pořádaných v teplické prodejně Koloshopu, jsem měl možnost otestovat novinku, která mě při představení zaujala na první pohled. O jaké kolo šlo a jaké byly mé první dojmy?
Za těch asi 22 let co se pohybuji v cyklistice, mě už jen tak něco nenadchne. Často vnímám, že jde jen o marketing než o vylepšení nějakého produktu, nebo vznik něčeho fakt zásadního. Posledními…
Před půl rokem jsem dostal možnost otestovat nějaké oblečení z nové kolekce Dynafit DNA a v tomto článku bych se s vámi rád podělil o své zkušenosti.
Kvalita prověřená časem
Pouze ověřené produkty
Poradíme vám s výběrem
V zázemí dvou prodejen
Po - Pá: 9:00 až 17:30 hod.
Odpovíme do 24 hodin